چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ۰۹:۴۹
۰
یک کارشناس مذهبی مطرح کرد؛

پیامبراسلام اسوه حسنه در تمامی ابعاد زندگی بشر/ظهور امام زمان(عج) تحقق کامل و عیان آرمان های بعثت است

حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه گفت: ظهور امام زمان(عج) تحقق کامل و عیان آن چیزی است که پیامبر برایش مبعوث شد لذا اگر چه پیامبر در پایان ماه صفر رحلت کرد اما دینش هر روز زنده تر از روز قبل می شود.
پیامبراسلام اسوه حسنه در تمامی ابعاد زندگی بشر/ظهور امام زمان(عج) تحقق کامل و عیان آرمان های بعثت است
به گزارش پهره، حجت الاسلام علیرضا اصغری حسامیه کارشناس مذهبی در گفت و گو با زاهدنیوز، بیان کرد: خداوند بعثت پیامبر را با واژه منت به معنای نعمت سنگین یاد می کند به این معنا که مبعوث شدن ایشان از نعمات عظیمی است که انسان ها باید شکر آن را به جای بیاورند  و اگر شکر آن را بجا نیاورند، نمی توانند از این نعمت بزرگ بهره مند شوند.

وی افزود: پیامبری ختمی مرتبت نعمت بزرگی برای بشریت بود که تا مهری بر پایان بت پرستی و جهل و فساد و همچنین فرو ریختن کاخ های ستمگران و مشرکان جهان باشد و اگر بشر دستورات و اصولی که حضرت محمد(ص) آورد از جمله توحید را در زندگانی پیاده کند بسیاری از مشکلات دنیوی در سایه دستورات اسلام حل و پاسخ داده می شود و سعادت دنیا و آخرت در سایه تقوای الهی به دست می آید.

وی با اشاره به سیره عملی پیامبر اسلام در برخورد با دیگران، خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) از بسیاری از بدی هایی که در حق ایشان صورت می گرفت گذشت می کرد اما نسبت به حقوق الهی، حق الناس و بیت المال بسیارسختگیر بود، نبی مکرم اسلام کوتاهی های غیر عمد را با تذکری مورد عفو قرار می داد اما با خیانت هایی که عامدانه و آگاهانه، برخورد می کرد.

حضرت محمد(ص) اسوه حسنه در تمامی ابعاد زندگی

اصغری حسامیه تاکید کرد: اگر شخصی برای بار نخست دچار قصوری می شد به سبب مهربانی سخت نمی گرفت ولی با تکرار عمدی گناه برخورد می کرد و می فرمود: گذشت درباره کسی است که اشتباه خود را قبول دارد و به دنبال جبران است نه فردی که عامدانه بر گناه خود اصرار دارد.

وی ادامه داد: خداوند در قرآن پیامبر را الگوی بشر در تمامی ابعاد معرفی می کند، ایشان اسوه حسنه در تمام جهات، زندگی شخصی عبادی، سیاسی، اخلاقی و اجتماعی است و ما باید درس حاکم در حرکات و زندگی پیامبر را درک کنیم و در زندگانی به کار ببریم، اگر رسول خدا روی حصیر بر زمین می نشست به این معنا نیست که ما نیز دقیقا این کار را تکرار کنیم بلکه ساده زیستی ایشان را الگو قرار دهیم و در زندگی سخت نگیریم و زندگی ساده و بدون تکلف داشته باشیم.

این کارشناس مذهبی اذعان کرد: خداوند هدف از خلقت انسان را انجام زیباترین کارها در زندگی بیان می کند تا ببیند کدام یک به کارهای زیباتری روی می آورند و پیامبراسلام برای نشان دادن راه و روش زندگی مطلوب خداوندی مبعوث و خلق شد تا ما را در چگونگی کیفیت زندگی و رفتار راهنمایی کند.

وی تصریح کرد: نبی اکرم(ص) راه روش برخورد با مخالفان و منتقدان و سایر مذاهب را به ما نشان می دهد این بدین معناست که پیامبر(ص) آمده تا به ما نشان دهد زیباترین شکل عملکرد در صحنه های مختلف کدام است و از آنجایی که همه رفتارهایش مهر تایید پروردگار را داراست هر کسی که در نوع برخورد به ایشان شبیه تر شود نزد پروردگار مطلوب تر خواهد بود.

وی افزود: اگر چه در آن زمان، تعداد محدودی اهل علم در شبه جزیره عربستان وجود داشت پیامبر (ص) هنگام بعثت با واژه بخوان مبعوث و برای دعوت به اسلام انتخاب شد و پس از آن نیز دستورات فراوانی درخصوص اینکه طلب علم واجبی دینی و دستور خداوندی است بیان شد و در روایات آمده که کسی که در این راه از دنیا برود شهید است وحتی ساعتی خواب عالم را از هفتاد سال عبادت عابد ارزشمندتر بیان کردند و این نشان دهنده جایگاه رفیع علم و دانش در دین مبین اسلام و در نزد نبی اکرم است.

این کارشناس مذهبی گفت: خداوند در قران اخلاق پیامبر(ص) را در آیات مختلفی ترسیم می کند و بیش از سخنرانی ها، جنگ ها و یا هر اقدام دیگر، افراد به سبب اخلاق نیکوی نبی اکرم(ص) جذب دین اسلام شدند خلق و خوی پیامبر(ص) را دیدند و به صحت دعوتش پی بردند.

وی ادامه داد: پیامبر سایر ادیان الهی را به امور مشترکی مانند توحید برای اجماع و وحدت دعوت می کرد و مکاتبی غیر آسمانی را به عدل، انصاف، منطق و عقل دعوت می کرد تا بر روابط بین آنان حاکم باشد و در فرصت های مختلف با ارسال نمایندگان و یا از طریق نامه، آنان را دعوت به اسلام می کرد.

وی عنوان کرد: حضرت محمد(ص) جنگی را آغاز نمی کرد بلکه جنگ های ایشان دفاع از خود بود و نخواستند که با جنگ اسلام را پیش ببرند بلکه گفت و گو و مناظرات نیکو دیگران را به تبیین حق دعوت می کردند چرا که می فرمودند ارزش اسلام آوردن شما این است که مختار، آزاد و با علم و آگاهی به این دین مبین روی بیاورید.

ظهور امام زمان(عج) تحقق کامل و عیان آنچه رسول الله برایش مبعوث شد

حجت الاسلام اصغری حسامیه اظهار کرد: بسیاری از دستاوردهای بعثت در زمان رسول خدا پایه ریزی و حرکت رو به رشد آن آغاز شد و مردم از آن زندگی جاهلانه، جنگ ها و مراودات غیر عاقلانه دست کشیدند و پیامبر برای بعد رحلت خویش نیز دوازده امام معصوم(ع) را برای ادامه این حرکت معرفی کردند که اگر امور به دست آنان بود و غصب نمی شد آنچه نبی اکرم(ص) برایش مبعوث شده بود به صورت کامل تحقق پیدا می کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما معتقدیم که ظهور امام زمان(عج) تحقق کامل و عیان آن چیزی است که پیامبر برایش مبعوث شد لذا اگر چه پیامبر در پایان ماه صفر رحلت کرد اما دینش زنده و اهداف و برنامه های او در دنیایی که رو به رشد و تعالی است هر روز زنده تر از روز قبل می شود.

وی افزود: گرایش بالای بشر حتی در قلب اروپا به دین اسلام، گواه زنده بودن دین و راه روش پیامبر است خداوند در قران می فرماید تا پیامبر در بین شماست شما را عذاب نمی کنم ، ارتحال پیامبر رحلت جسم اوست و نه حقیقت، راه و دینش و مادامی که سنت پیامبر در بین ما زنده است مستحق رحمت خداوندیم و اگر پیامبر از دینا رفته، سنت ایشان و استغفار که باقی است و می توانیم به آنهاتمسک بجوییم و از آثار وجودی پیامبر(ص) بهره ببریم.

وی گفت: پیامبر بشر بود و همچون سایر افراد از دنیا رفت اما حقیقت ایشان نور مقدسی است برای شب تاریک و ظلمانی این جهان که قبل از حضرت ادم خلق شده و پرتو افشانی می کرده وتا دنیا باقی است این نور پرتوافشانی می کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 428781