یک کارشناس مسائل سیاسی؛

مرتکبان جنایت تروریستی مسجد قُندوز افغانستان برده سیاسی صهیونیسم هستند

25 مهر 1400 ساعت 9:17

حمیدرضا خزایی فر گفت: جنایت قندهار حاصل برنامه ریزی ها و دسیسه های شوم آمریکا و صهیونیسم است.


حمیدرضا خزایی فر، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: جنایت اخیر گروه تروریستی داعش در به شهادت رساندن نمازگزاران مسجد شریف جامع گذر سید آباد قندوز افغانستان موجب تألم خاطر شدید مردم ایران و به ویژه جامعه دانشگاهیان شد.

وی افزود: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی ایرانشهر ضمن محکوم کردن این جنایت تروریستی، با خانواده های داغدار و ملت مظلوم افغانستان اعلام همدردی می کنند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: همان طور که پیش از این هشدار داده شده بود خروج غیر مسئولانه ایالات متحده آمریکا از افغانستان آن هم با نابودی زیر ساخت های امنیتی و فقدان یک دولت فراگیر در آن کشور موجب نا امنی های گسترده ای در آن منطقه شده است.

وی اضافه کرد: این جنایت که منجر به کشته و زخمی شدن بیش از یکصد نفر از مسلمانان قندوز افغانستان شد ثابت کرد حضور نامشروع بیست ساله ایالات متحده آمریکا در این کشور و همچنین هزینه های هنگفت نظامی نه تنها نتوانست گروه های تروریستی را نابود سازد بلکه منجر به تولد تروریست های جدیدی در این منطقه شد که به مراتب خطرناک تر از سایر گروه های تروریستی مستقر در این کشور هستند.

خزایی فر اضافه کرد: البته اعتماد دولتمردان سابق افغانستان به غرب در این عرصه نیز بسیار تأثیرگذار بوده است.

وی عنوان کرد: ملت افغانستان پاره تن ایران هستند و ایرانیان هر گونه آسیب و صدمه به آن ها را آسیب به خود دانسته و از مسببین این حادثه نیز در هر سطحی بیزاری جسته و برای مجروحین این جنایت آرزوی سلامتی و برای شهدای این حادثه طلب مغفرت را دارند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 428859

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/428859/مرتکبان-جنایت-تروریستی-مسجد-ق-ندوز-افغانستان-برده-سیاسی-صهیونیسم-هستند

پهره
  https://www.pahreh.ir