امام جمعه اهل سنت ایرانشهر؛

سیاست دشمنان، تضعیف مسلمین و تفرقه افکنی در جهان اسلام است

28 مهر 1400 ساعت 13:28

مولوی عبدالصمد دامنی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به ظاهر حل نشدنی جهان اسلام، با وحدت و همدلی مسلمانان جهان، قابل حل است، گفت: نامگذاری هفته وحدت، فرصت مغتنمی بوده تا مسلمانان جهان در برابر فتنه انگیزی دشمنان اسلام از جمله شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی متحد شوند و در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی بایستند.


مولوی عبدالصمد دامنی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: امام خمینی (ره) یکی از منادیان بزرگ وحدت در جهان اسلام به شمار می‌‌‌ رود و تأکیدات فراوانی در بیانات، مکتوبات، نظرات فقهی و سیره عملی خود بر ضرورت اتحاد ملل و طوائف مسلمین و جلوگیری از تفرقه در صفوف امت اسلامی دارد.

وی افزود: قدرتمند شدن جهان اسلام یکی از آرمان های اساسی در اندیشه سیاسی امام خمینی بوده و در این راستا وجود وحدت و اتحاد در صفوف داخلی مسلمین از نظر ایشان، یکی از مهم ترین عوامل قدرت به ویژه در مبارزه با دشمن جهانی به شمار می‌‌‌ آید.

دامنی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی از معمار کبیر انقلاب امام خمینی (ره) برای این که روایات مختلف درباره روز ولادت پیامبر مکرم اسلام به عامل وحدت بخشی میان مسلمانان تبدیل شود، از دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرد تا به نمادی از اتحاد و همبستگی امت واحده تبدیل شود.

وی اضافه کرد: مسلمانان باید همیشه و در همه حال وحدت و اتحاد بین خود را حفظ کنند و این امر مستلزم این است که هرگز اجاره ندهند که‌ در صفوف مسلمین چه برادران اهل‌سنت و اهل تشیع جملات، کلماتی گفته شود که سبب رنجش آنان شود.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر خاطرنشان کرد: در حقیقت از عمده موارد ایجاد تفرقه بین مسلمانان توهین بوده که دشمنان نظام اسلامی هم از این امر سو استفاده می کنند تا به این وسیله به اهداف خود برسند.

وی عنوان کرد: وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب نیست، بلکه وحدت به معنای اتحاد و همبستگی پیروان مذاهب مختلف اسلامی بوده و در قرآن و احادیث بسیاری از رسول اکرم (ص) بر ضرورت حفظ همدلی میان مسلمانان تاکید شده است.

این خطیب جمعه بیان کرد: نامگذاری هفته وحدت موجب وحدت آفرینی بیشتر میان مسلمانان شد و در واقع توانست از همه عواملی که سبب تشدید اختلاف میان مسلمانان شیعه و سنی شود جلوگیری کرد.

وی اذعان کرد: با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به ظاهر حل نشدنی جهان اسلام، با وحدت و همدلی مسلمانان جهان، قابل حل است، گفت: نامگذاری هفته وحدت، فرصت مغتنمی است تا مسلمانان جهان در برابر فتنه انگیزی دشمنان اسلام از جمله شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی متحد شوند و در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی بایستند.

انتهای پیام/


کد مطلب: 428878

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/428878/سیاست-دشمنان-تضعیف-مسلمین-تفرقه-افکنی-جهان-اسلام

پهره
  https://www.pahreh.ir