دوشنبه ۸ آذر ۱۴۰۰ ۰۷:۲۶
۰
رئیس اداره صنعت معدن و تجارت ایرانشهر؛

حلقه مفقودی بخش بافندگی کارخانه بافت بلوچ؛ گامی مهم در جهش تولید و اشتغال است

مهرداد طاهری گفت: کارخانه بافت بلوچ ایرانشهر نه تنها یک واحد تولیدی اشتغال زا؛ بلکه موتور محرکه بخشی از اقتصاد در این شهرستان است.
حلقه مفقودی بخش بافندگی کارخانه بافت بلوچ؛ گامی مهم در جهش تولید و اشتغال است
مهرداد طاهری، رئيس اداره صمت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: همان طور که از اسم وزارت صنعت، معدن و تجارت پیداست دارای مسئولیت ها و ماموریت های گسترده ای بوده و یکی از موضوعاتی هم اکنون کشور با آن دست و پنجه نرم می کند مبحث کنترل و نظارت بازار است.

وی افزود: با توجه به این که مقام معظم رهبری امسال را سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نام گذاری کردند در این راستا هم وزارت صنعت، معدن و تجارت نگاه ویژه ای دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: تا کنون اداره صنعت و معدن، تجارت شهرستان ایرانشهر توانسته از طریق ارائه تسهیلات و رفع موانع تولید، اقدامات خوبی در راستای احیا و راه اندازی ۸ واحد راکت و نیمه فعال انجام دهد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات برجسته ای که اداره صمت ایرانشهر در راستای حل مشکلات واحدهای تولیدی داشته بررسی و حضور میدانی فرماندار و مدیران ذیربط بوده که جریان را از نزیک مورد مشاهده قرار دادند و بعد از آن با اعضای کارگروه جلساتی برگزار کردند تا مشکل آنان به صورت کامل حل شود.

وی عنوان کرد: در زمینه های نقدینگی، مالیات، سرمایه در گردش و از این قبیل بسیاری از واحدهای تولیدی غیرفعال در ایرانشهر مشکلات فراوانی داشتند که اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان با برگزاری جلسات متعددی و پیگیری های مکرر توانسته برخی مشکل های مالی این واحدها را از طریق صندوق کار آفرینی و بنیاد برکت حل کند تا آنان از این روش بتوانند برخی از کمبودی های مالی شان را جبران کنند.

طاهری خاطرنشان کرد: شهرستان ایرانشهر دارای ۱۳۴ واحد صنعتی بوده که دارای پروانه بهره برداری هستند.

وی اضافه کرد: یکی از واحدهای تولیدی شاخص در شهرستان ایرانشهر شرکت صنعتی بافت بلوچ بوده که در حال حاضر در بخش ریسندگی و در بخش های رنگرزی و چاپ فعالیت دارد.

این مقام مسئول تصریح کرد: یکی از حلقه های مفقوده در شرکت بافت بلوچ به وضوح قابل مشاهده بوده بخش بافندگی است که مدت چندماه قبل استارت کار این موضوع هم زده و کلنگش بر زمین خورد.

وی خاطرنشان کرد: امید است در شش ماهه نیمه دوم سال موضوع بافندگی شرکت بافت بلوچ به بهره برداری برسد و در حقیقت این حلقه مفقوده می تواند در بحث نجات زنجیره تولید و اشتغالزایی سهیم باشد .

وی بیان کرد: یکی دیگر از واحدهای صنعتی در شهرستان ایرانشهر که در راستای اشتغالزایی دارای بیشترین سهم بوده شرکت ایران کولا است که در حال حاضر با یکصد و ده نفر نیرو به صورت مستقیم در دو بخش تولید آب معدنی و نوشابه گازدار فعالیت دارند.

وی افزود: در شهرستان ایرانشهر سه واحد تولیدی دیگر با ظرفیت تولید بیش از بیست و یک تن قند را داریم که در سال گذشته توانستیم نیازمندی های این منطقه و شهرستان های همجوار را تامین کنیم.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ایرانشهر بیان کرد: یکی دیگر از اقداماتی که در دستور کار این ارگان بوده بحث گاز رسانی به واحدهای تولیدی آجر است، چون این واحدها از گازوئیل و نفت استفاده می کردند مشکلاتی در این راستا وجود داشت.

وی گفت: تا امروز از ۲۸ واحد کوره آجر پزی ۱۸واحد از نعمت گاز شهری بهره مند شدند و اکنون از آن استفاده می کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429066
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *