سه شنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۱۹
۰
یک کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد؛

جنبش دانشجویی پرچمدار تحول و عدالت‌خواهی در جامعه/۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی و آزادی خواهی فرزندان ایران است

حمیدرضا خزایی فر گفت: جامعه دانشگاهي، به عنوان چشم و چراغ و نبض تپنده ی كشور، هميشه در برابر تهديدها و فتنه ها چونان سال هاي گذشته آگاه، بصير، محكم و استوار بايستند و با صيانت و پاسداري از حريم اسلام و انقلاب، از تمام توانمندي‌ها و پتانسيل‌ هاي خود در تعالي اهداف متعالي نظام و انقلاب بكوشند.
جنبش دانشجویی پرچمدار تحول و عدالت‌خواهی در جامعه/۱۶ آذر نماد استکبار ستیزی و آزادی خواهی فرزندان ایران است
حمیدرضا خزایی فر، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: جنبش دانشجويي كشورمان همواره با استكبارستيزي و مقابله با دخالت بيگانگان در ميهن عزيز عجين بوده و در راه اين مبارزۀ مقدس بهاي سنگيني پرداخته است.

وی افزود: ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ روزي است كه دانشجويان انقلابي در اعتراض به حضور نيكسون، معاون رئيس جمهور آمريكا در دانشگاه تهران دست به اعتراض گسترده اي زدند و مهدي شريعت رضوي، مصطفي بزرگ نيا و احمد قندچي، سه شهيد گلگون كفن راه انقلاب، در برابر گلوله هاي رژيم منحوس پهلوي و دست نشانده آمريكاي جهانخوار سينه سپر كردند و چونان كبوتران خونين پر، پيام آزادگي و عشق به اسلام و انقلاب و استقلال را به جهانيان رساندند.

خزایی فر تصریح کرد: قداست و عدالت محوري فضاي دانشگاه ها و از جان گذشتگي كساني مثل شهداي ۱۶ آذر ۳۲ پايه هاي حكومت ۲۵۰۰ ساله طاغوت را در هم شكست و اين نهضت مبارزه با استكبار همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از همين رو، ۱۶ آذر، روز به اهتزار درآمدن لواي دشمن شناسيِ قشر بيدار و نخبۀ جامعه است و امروز نيز دانشجويان و دانشگاهيان براي حفظ حرمت خون شهيدان انقلاب و صيانت از اصول و آرمان هاي اصيل اسلام و انقلاب از بذل جان خويش دريغ نمي كنند و شهيدان والامقامي مانند علي محمدي ها، احمدي روشن ها،و شهرياري ها شهداي جهاد علمي از اين سلسله هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: اكنون، بر خويش مي باليم كه فرزندان غيور ايران، توانسته اند با تكيه بر خداوند متعال و تلاش بي وقفه و خستگي ناپذير، در سايه عمل به منويات رهبری عظيم الشان انقلاب اسلامي، گفتمان علمي را گفتمان غالب دانشگاه ها و افق هاي علم و فناوري را در شاخه هاي مختلف از جمله نانو تكنولوژي، سلول هاي بنيادي، دانش هسته اي و صنعت هوا و فضا در نورديدند و آن علوم را در حيطه كمك به بشريت به كار مي برند.

این مدرس دانشگاه عنوان کرد: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ایرانشهر ضمن پاسداشت روز ۱۶ آذر و عرض تبريك به محضر تمام دانشجويان آن ها كه طبق فرمايش امام راحل و عظيم الشان، صاحبان اصلي انقلاب هستند توقع دارد كه جامعه دانشگاهي، به عنوان چشم و چراغ و نبض تپنده ی كشور، هميشه در برابر تهديدها و فتنه ها چونان سال هاي گذشته آگاه، بصير، محكم و استوار بايستند و با صيانت و پاسداري از حريم اسلام و انقلاب، از تمام توانمندي‌ها و پتانسيل‌هاي خود در تعالي اهداف متعالي نظام و انقلاب بكوشند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429119
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *