سه شنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۰ ۱۲:۱۰
۰
معاون راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان:

پیشرفت فیزیکی بزرگراه زاهدان - خاش به ۷۵ درصد رسید

مهدی پارسی گفت: احداث بزرگراه در مسیر زاهدان - خاش به طول ۲۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۷۵ درصد در حال انجام است.
پیشرفت فیزیکی بزرگراه زاهدان - خاش به ۷۵ درصد رسید
به گزارش پهره مهدی پارسی، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: طول کلی محور ارتباطی زاهدان - خاش ۱۷۵ کیلومتر است که احداث بزرگراه در این محور در قالب ۵ قطعه مورد توجه قرار گرفته، به طوری که قطعه یک آن به طول ۲۰ کیلومتر به این اداره کل و مابقی قطعات برای ساخت به شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور واگذار شده است.

وی ادامه داد: بر این اساس این اداره کل احداث باند دوم در قطعه یک بزرگراه زاهدان- خاش را از سال ۹۸ آغاز کرد و با پیگیری های لازم در تخصیص به موقع اعتبارات اوایل سالجاری ۱۲ کیلومتر آن را در محدوده ورودی شهر زاهدان که بیشتر آمار تصادفات را داشت به بهره برداری رساند.

این مقام مسئول اظهار کرد: همچنین هشت کیلومتر باقی این مسیر نیز با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد در حال انجام است که با تزریق ۷۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز به زودی به طور کامل شاهد بهره برداری آن خواهیم بود.

پارسی بزرگراه را یکی از ضروریات توسعه سیستان و بلوچستان برشمرد و افزود: احداث بزرگراه در محور مواصلاتی زاهدان- خاش به دلیل واقع شدن در مسیر کریدور تجاری جنوب شرق و در نتیجه حجم بالای تردد کامیون های ترانزیتی از بندر چابهار به مقصد میلک و همچنین کاهش تصادفات از اهمیت بسیار بالایی در توسعه استان برخوردار است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429162