شنبه ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ۰۹:۳۱
۰
معاون اقتصادی رئیس جمهور در بازدید از بندر چابهار مطرح کرد؛

پیگیری دولت برای تحقق آرزوی ۲۰۰ساله ایرانیان با اتصال راه آهن شمال به جنوب/بندر شهید بهشتی هوشمندسازی وبه یکی ازبنادرمهم جهانی تبدیل می شود

محسن رضایی از پیگیری دولت برای تحقق آرزوی ۲۰۰ ساله ایرانیان با اتصال راه آهن شمال به جنوب خبر داد و گفت:ورود تجهیزات هوشمند سازی به بندر شهید بهشتی بیشتر و این بندر به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل می شود.
پیگیری دولت برای تحقق آرزوی ۲۰۰ساله ایرانیان با اتصال راه آهن شمال به جنوب/بندر شهید بهشتی هوشمندسازی وبه یکی ازبنادرمهم جهانی تبدیل می شود
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور در ادامه سفر به چابهار در بازدید از بندر شهید بهشتی بیان کرد: بندر شهید بهشتی بزرگترین بندر اقیانوسی ایران است، در این منطقه که با اقیانوس هند که با جمعیت عظیمی از جهان ارتباط دارد، بندر به وجود آمده و با سرعت خوبی در حال پیشرفت است.

وی ادامه داد: چابهار اولین بندر حمل یکسره کشور است که امیدواریم سایر بنادر کشور نیز به همین تجهیزات دسترسی پیدا کنند تا هم توقف کشتی ها در اسکله و هم رسوب کالا صورت نگیرد و حمل و نقل با سرعت بیشتری انجام شود. 

رضایی با بیان این که امروز به شدت نیاز به توسعه صادرات داریم، اظهار کرد: در حقیقت خط پیشرفت و مقدم تولید ثروت ملی و اشتغال امروز صادرات است، هر چه بتوانیم بیشتر محصول صادر کنیم، ثروت ملی ایران و اشتغال جامعه بیشتر خواهد شد، به همین دلیل در دولت سیزدهم به صادرات، بنادر، حمل و نقل، ترانزیت، موارد گمرگی و سایر مسائلی که بتواند به افزایش صادرات در کشور کمک کند، توجه جدی داریم. 

وی اضافه کرد: امروز این مسئله با حضور دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور و استاندار سیستان و بلوچستان پیگیری شد، اقدام های انجام شده نشان می دهد که سرعت بسیار خوب و قابل توجهی در این بندر صورت گرفته است.
 

مشکل تاخیر در تحقق اولویت های تاثیرگذار بر اقتصاد ملی 

دبیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا ابراز امیدواری کرد: با توجه به برنامه دولت شاهد باشیم که طی چند سال آینده بندر شهید بهشتی چابهار به یکی از بنادر مهم جهانی تبدیل شود، تجهیزات هوشمندسازی بیشتری را باید در این بندر وارد کنیم، هر چه بنادر پیشرفته تر باشد، هزینه کالا و تورم ناشی از حمل و نقل کمتر می شود و مردم می توانند، کالاهای وارداتی را ارزان تر بخرند و مصرف کنند.

وی با اشاره به پروژه راه آهن چابهار – زاهدان گفت: یکی از مشکلات اصلی کشور این است که اولویت بندی صورت نمی گیرد، پول سالیانه ای را برای هزینه ها پخش می کنیم، اما بعضی از امورات اقتصادی که باید سریعتر به بهره برداری برسد و آثار خود را بر اقتصاد ملی بگذارد با سال ها تاخیر مواجه می شود.

رضایی تصریح کرد: ارتباط شمال و جنوب کشور، یعنی چابهار – سرخس و چابهار – بندر انزلی، رشت و آستارا بسیار حیاتی است، تولید کشور را به شدت بالا می برد، اشتغال را افزایش می دهد، ولی بین خاش و ایرانشهر از یک طرف و بین رشت و آستارا از سوی دیگر دو قطعه باقی مانده که با مبلغ متوسطی می توان به سرعت آن را عملیاتی کرد. 

وی افزود: حتما در مرکز این مسئله را پیگیری می کنیم تا اتصال راه آهن جنوب به شمال به عنوان یک آرزوی دیرینه ایرانیان بعد از ۲۰۰ سال در این دولت محقق شود و بتوانیم از فواید ریل و راه آهن استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 
کد مطلب: 429182