شنبه ۱۸ دی ۱۴۰۰ ۱۰:۰۲
۰
جهاد به یاد سردار دلها؛

780بیمار در مناطق محروم سیستان وبلوچستان درمان شدند/ ویزیت رایگان، هدیه بسیج جامعه پزشکی به محرومان

فاطمه کمیلی، جانشین بسیج جامعه پزشکی سپاه سلمان سیستان وبلوچستان گفت: به مناسب دومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی و در تدوام رزمایش کمک‌های مومنانه، این قشر از بسیج اقدام به ویزیت و خدمات درمانی رایگان به بیماران کرد.
780بیمار در مناطق محروم سیستان وبلوچستان درمان شدند/ ویزیت رایگان، هدیه بسیج جامعه پزشکی به محرومان
به گزارش پهره فاطمه کمیلی در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به تداوم خدمات بهداشتی درمانی در قالب طرح شهید حاج قاسم سلیمانی و شیهد رهنمون، بیان کرد: به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی «طرح ویزیت رایگان» در اقصی نقاط سیستان وبلوچستان به ویژه مناطق محروم و دورافتاده که دسترسی آسانی به مراکز درمانی و بهداشتی ندارند، اجرا شد.

وی افزود: در این راستا به همت کانون بسیج جامعه پزشکی شهرستان زهک شماری از بیماران در روستای واصلان، خمک و ملک حیدری مورد ویزیت رایگان کنترل فشار خون و قند خون و بیماریابی کووید 19قرار گرفته، و واکسن مرحله دوم کرونا را دریافت کردند.

این مسئول به ویزیت رایگان202نفر از اهالی روستای ناهوک سراوان اشاره کرد و ادامه داد: از آنجایی که گسترش عدالت در سلامت از دستاوردهای انقلاب اسلامی به شمار می رود، بسیج جامعه پزشکی در صحنه ها و موقعیت ها مختلف در راستای کاهش آلام مردم ورود کرده تا مرهمی بر درمان بیماری آنان باشند.

وی در ادامه از اعزام تیم عمومی به مرکز خدمات جامع سلامت ده رئیس به همت کانون بسیج جامه پزشکی شهرستان خاش خبر داد و اذغان کرد: در این طرح ۳۹بیمار ویزیت رایگان شدند، همچنین در درمانگاه روستای شیرآباد گوهرکوه نیز تعداد ۵۶ بیمار و در درمانگاه شهید مطهری 74 بیمار از خدمات بهداشتی درمانی رایگان بهره مند شدند.

 جانشین بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: اعزام تیم شهید رهنمون به روستای سهراب شیخی و ویزیت۲۵نفر به همراه توزیع داروی رایگان در شهرستان نیمروز و توزیع شیرخشک، برنج و آرد به همت دفتر بسیج جامعه پزشکی شهرستان هیرمند با همکاری گروه جهادی شباب الزهراء زرین شهر اصفهان و معاونت فرهنگی بنیاد علوی شهرستان زهک به بخش قرقری در زمره اقدامات انجام شده به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار دلها حاج قاسم سلیمانی و شهادت بی بی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(س) است.

وی در ادامه ویزیت ۱۵ بیمار و ارائه خدمات مامایی و آموزش به سیزده تن از اهالی منطقه شندل شهرستان هیرمند را یکی دیگر از خدمات رایگان برشمرد و گفت: به مناسبت دومين سالگرد شهادت حاج قاسم تيم تخصصي شامل متخصص زنان و زايمان، دندانپزشك، روانشناس، پزشك عمومي و مامایی و پرستار به زندان شهرستان زابل اعزام شده و به ١٤٨نفر از زندانیان به همت كانون بسيج جامعه پزشكي این شهرستان خدمات رایگان ارائه کردند.

کمیلی در ادامه به اعزام تیم عمومی جهت ویزیت در منزل سالمندان در روستای دولت آباد شهرستان هامون اشاره کرد و افزود: در تداوم ارائه خدمات بی منت پزشکان جهادگر چند تیم تخصصی به منطقه محمدان ایرانشهر اعزام و به 208 نفر در این منطقه خدمات پزشکی ارائه کردند که در این راستا ۹۱ نفر ویزیت متخصص داخلی ،۱۷ نفر ویزیت متخصص جراح عمومی،۳۳ نفر ویزیت متخصص اطفال، ۲۶نفر ویزیت پزشک عمومی و ۴۱ نفر ویزیت مامایی شدند.

این مسئول خاطر نشان کرد: انجام واکسیناسیون و آموزش پروتکل های بهداشتی، تاکید  انجام واکسیناسیون در دوز سوم، آموزش درخصوص پیشگیری از بیماری های شایع مانند قند خون، فشارخون و ارائه پمفلت های آموزشی از دیگر اقدامات بهداشتی درمانی در این منطقه به شمار می ورد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429261