در گفت و گو با چهره ها و قهرمانان ورزشی جهان مطرح شد؛

رزمایش محمد رسول الله (ص)؛ نمایش قدرت دفاعی ومردم ‌یاری نیروی زمینی سپاه/اهتمام ویژه قرارگاه قدس برای محرومیت زدایی وتوسعه پایداردرجنوب شرق

20 دی 1400 ساعت 10:09

شماری از چهره ها و قهرمانان ورزشی گفتند: رزمایش محمد رسول الله (ص) جلوه ای از اقتدار، نمایش قدرت دفاعی و اهتمام ویژه نیروی زمینی سپاه به محرومیت زدایی، مردم ‌یاری و توسعه پایدار است، بدون تردید توسعه و پیشرفت پایدار در سایه امنیت پایدار رقم می خورد.


به گزارش پهره اسحاق نارویی، قهرمان وزنه برداری جهان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: نیروی زمینی سپاه طی سالیانی که از تاسیس آن می گذرد، خدمات ارزنده ای را به ویژه در راستای محرومیت زدایی از مناطق مختلف کشور از جمله جنوب شرق ارائه داده است.

وی تصریح کرد: این نهاد مردمی و انقلابی همواره نشان داده که در راستای محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان در حوزه‌های عمرانی، اقتصادی، اجتماعی، سلامت و بهداشت شامل برپایی بیمارستان های صحرایی، ارائه خدمات درمانی و دارویی، آموزشی، ساخت و بهسازی منازل مسکونی و ده ها خدمت دیگر همواره در کنار مردم بوده است.

نارویی اظهار کرد: حضور در خط مقدم جبهه مبارزه با ویروس کرونا دوشادوش مدافعان سلامت، آبرسانی به مردم شهرها و روستاهای دچار تنش آبی، جاده سازی، مدرسه سازی، اهدای کمک های معیشتی و بهداشتی در جهت یاری رسانی به مردم محروم از دیگر خدمات ارزنده نیروی زمینی سپاه محسوب می شود.
 

نمایش قدرت دفاعی و مردم یاری نیروی زمینی سپاه

وی با اشاره به برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) در منطقه جنوب شرق کشور، اظهار کرد: این رزمایش نشان دهنده قدرت دفاعی و مردم یاری نیروی زمینی سپاه است، بدون تردید داشتن آمادگی نظامی در راستای بازدارندگی از تهدیدات احتمالی دشمنان داخلی و خارجی و تامین امنیت پایدار توسعه پایدار را رقم خواهد زد.

این قهرمان ورزشی اضافه کرد: امنیت کنونی، آرامش و موقعیتی که در منطقه شاهد آن هستیم، حاصل تلاش شبانه روزی نیروهای غیور مسلح به ویژه در نیروی زمینی سپاه است، نهادی که با تعامل سازنده و بکارگیری نیروهای مردمی شیعه و سنی این شرایط را رقم زده، اگر این امنیت نبود اکنون نمی توانستیم در کمال آرامش امور مختلف زندگی مان را سپری کنیم.

وی اذعان کرد: در واقع مدیون اقدام های این نهاد انقلابی در حوزه های مختلف از امنیت گرفته تا محرومیت زدایی، تحول اقتصادی، رونق زیرساخت ها و در نهایت توسعه پایدار هستیم.

نارویی تاکید کرد: بدون تردید این امنیت پایدار است که توسعه و شکوفایی اقتصادی، تحول منطقه، رونق تجارت و دیگر اتفاق های مبارک را رقم می زند، شرایطی که در پی تعامل سازنده نیروی زمینی سپاه با مردم و استفاده از نیروهای بومی شاهد آن هستیم و روز به روز بیشتر از قبل خودنمایی می کند و همچون خاری در چشم دشمنان فرو می رود.

وی اظهار کرد: این امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان با در هم آمیخته شدن خون شهدای بسیج مردمی و امنیت از شیعه و سنی، رقم خورده است و با همکاری بیش از پیش مردم شاهد تحول چشمگیر در وضعیت اقتصادی منطقه در سایه امنیت خواهیم بود.

رزمایش محمد رسول الله (ص) جلوه ای از اقتدار سپاه و صحنه قدرت‌نمایی ملت ایران

محمد رضا طاهری نسب، داور بین المللی تکواندو با اشاره به آغاز رزمایش محمد رسول الله (ص) در منطقه جنوب شرق کشور، در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: یکی از مهم ترین پیام های این رزمایش به دشمنان ایران اسلامی این است که در مقابله و مبارزه با هر کسی که کوچکترین نگاه تعرض آمیزی به این سرزمین داشته باشد، مصمم و جدی هستیم.

وی اظهار کرد: شک نکنید که این توان بالای ایران اسلامی در حوزه های مختلف نظامی است که هیچ کشوری به خودش اجازه نمی دهد، کوچکترین نگاه تعرضی به این کیان داشته باشد، اگر غیر این بود و توان نظامی پایینی داشتیم، به طور قطع همه کشورهای مخالف با نظام جمهوری اسلامی ایران نگاهشان، نگاه تجاوز به این مملکت بود.

این داور بین المللی کشورمان گفت: امروز داشتن آمادگی دفاعی در راستای بازدارندگی از تهدیدات احتمالی دشمنان داخلی و خارجی در قالب برپایی رزمایش محمد رسول الله (ص) و چنین رویدادهای مهمی امری ضروری است، به این دلیل که هم توان خودمان را حفظ کنیم و هم اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشیم.

به گفته وی، امنیت پایداری که به خصوص در این منطقه خواهان توسعه آن هستیم، بدون تردید با برپایی این گونه رزمایش ها بیش از پیش محقق می شود.
 

اهتمام ویژه نیروی زمینی سپاه برای محرومیت زدایی و توسعه پایدار در جنوب شرق

وی اذعان کرد: رزمایش محمد رسول الله (ص) همان گونه که از اهداف آن مشخص است، صرف یک مانور نظامی و انتظامی نیست، بلکه همان طور که بسیج و سپاه در طول سالیان متمادی در همه حوزه ها ورود کردند و پشتیبان و کمک حال مردم بوده و هستند، نیروی زمینی سپاه در این رزمایش هم به حوزه های مختلف در راستای محرومیت زدایی، کمک های مومنانه، ساخت خانه برای محرومان، ارائه خدمات و تجهیزات بهداشتی و مواردی از این قبیل اهتمام ویژه ای دارد.

این داور بین المللی تکواندو گفت: نقش نیروی زمینی سپاه در امنیت پایدار کشور و منطقه در مرزهای ایران اسلامی و اقتدار کشور، حضور پر رنگ آن ها در حوادثی که در طول سال های گذشته برای مردم اتفاق افتاد، مثل سیل و زلزله، کمک به آسیب دیدگان، نیازمندان و محرومان در ابعاد مختلف معیشتی، آموزشی و بهداشتی و ... بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی اضافه کرد: نباید فراموش کنیم که بدون داشتن امنیت پایدار، توسعه اقتصادی میسر نمی شود، مادامی که امنیت مهیا نشود به طور قطع سرمایه گذاری در مملکت صورت نمی گیرد، یا به صورت حداقلی خواهد بود و تجارت و توسعه اقتصادی غیر ممکن یا خیلی سخت می شود.

طاهری نسب تصریح کرد: امروز به برکت امنیتی که بر مرزها، ایران عزیز و منطقه حاکم است، با همه کشورهای هم مرز مبادله تجاری و اقتصادی بسیار خوبی داریم، وضعیتی که نشات گرفته از امنیتی است که در مرزها و منطقه حاکم شده، اما این امنیت به سادگی به دست نیامده، بلکه برای داشتن چنین نعمت ارزنده ای ما مدیون خون شهدای شیعه و سنی هستیم.

وی تاکید کرد: شهدای زیادی از نیروهای سپاه، بسیج، انتظامی، ارتش و مرزبانان شیعه و سنی با جان فشانی خون و جانشان این امنیت را به ما هدیه دادند و اگر این جانفشانی و ایثارگری نبود به طور قطع امروز این امنیت را نداشتیم، مدیون و مرهون خون شهدا هستیم، به خصوص در منطقه جنوب شرق کشور که شهدایی از شیعه و سنی جان خود را نثار این سرزمین کردند.

طاهری نسب با تاکید بر این که با اقتدار نظام اسلامی و تدابیر هوشمندانه مقام معظم رهبری، قدرت دفاعی نیروهای نظامی و انتظامی به ویژه نیروی زمینی سپاه بر هیچ کس پوشیده نیست، ابراز امیدواری کرد: به واسطه اقتدار نیروهای مسلح و تعامل سازنده مردم که همواره مورد توجه نیروی زمینی سپاه بوده، امنیت پایدار همیشه بر ایران اسلامی حاکم باشد و هیچ کشوری به خود اجازه ندهد که حتی فکر تجاوز به کشور را داشته باشد.

رزمایش محمد رسول الله (ص)؛ نمایشی از اقتدار و مردمی بودن نیروی زمینی سپاه

عباس شیبک، قهرمان جهانی کیک بوکسینگ با اشاره به رزمایش محمد رسول الله (ص) در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: آمادگی دفاعی همیشه جزو اصلی ترین مولفه های هر کشوری محسوب می شود و همه کشورها هم در زمان صلح و هم به وقت جنگ به آمادگی دفاعی به روز نیاز دارند که رزمایش محمد رسول الله (ص) که با هدف محرومیت زدایی و آمادگی دفاعی در حال اجراست، نمایشی از اقتدار و مردمی بودن نیروی زمینی سپاه است.

وی ادامه داد: دشمنان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دنبال ضربه زدن به کشورمان بوده اند، ولی به دلیل هوشیاری ملت بزرگ ایران و اقتدار نیرو‌های مسلح که به پشتوانه ایمان به خداوند و مردم حاصل شده، همواره در این عرصه شکست خورده اند و نقشه هایشان نقش بر آب شده است.

به گفته شیبک، در هشت سال دفاع مقدس مردم عزیزمان دوشادوش رهبر و رزمندگان، برگ‌های زرینی به افتخارات ایران اسلامی افزودند و موجب سربلندی این مرز و بوم شدند.

وی اذعان کرد:  در زمان صلح و در مواقع نیاز و بحران ها، بسیج و سپاه  به یاری مردم شتافتند، همچنان که در زلزله کرمانشاه، سیل خوزستان و جنوب سیستان و بلوچستان ‌در یاری به هم میهنان از هیچ کوششی فروگذار نکرده و با تمام توان و قدرت سعی کردند تا مشکلات مردم حل شود.

رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر زاهدان با بیان این که دغدغه بسیج  و سپاه، همیشه محرومیت زدایی بوده است، اضافه کرد: این نهاد مردمی برای رفع محرومیت و دسترسی به خدمات بهتر در مناطق کمتر برخوردار، علاوه بر تربیت و استفاده از نیرو‌های بومی، دنبال توانمندسازی و آبادانی در بخش های مختلف بوده و با بهره‌مندی از فرهنگ کار جهادی توانسته کمک های زیادی در بخش های عمرانی، کشاورزی، آب رسانی، جاده سازی، ورزشی و فرهنگی انجام دهد.

وی گفت: نخستین اقدامی که پیامبر(ص) در ابتدای رسالت خود انجام داد، برقراری اتحاد بین مسلمانان و مؤمنان بود، برادری شدیدترین ارتباط بین دو انسان بوده و این تعبیر قرآن است که تمام مسلمانان جهان با هم برابر و برادر هستند و باید با رأفت و عطوفت با هم رفتار کنند. دشمنان همواره در طول تاریخ بزرگ‌ترین ضربات را از طریق ایجاد تفرقه و اختلاف در ابعاد مختلف به جوامع زده اند، اما امام خمینی(ره) پس از پیروزی انقلاب از همان روزهای نخست وحدت بین شیعه و سنی را تقویت کردند و نیروی زمینی سپاه نیز به این مهم اهتمام ویژه ای دارد.
 

امنیت پایدار؛ حاصل در هم آمیختن خون شیعه و سنی در جنوب شرق کشور

شیبک تصریح کرد: امنیت حاکم بر کشور و سیستان و بلوچستان  به‌ واسطه وحدت و اتحاد بین گروه‌های مختلف، شیعه و سنی تقویت می‌شود، در نظام جمهوری اسلامی این دو مذهب اسلامی با هم برادر و برابر هستند و این اتحاد همچون خاری در چشم دشمنان ایران است.

وی افزود: در سیستان و بلوچستان بارها برای امنیت پایدار خون شیعه و سنی ریخته شد، شهدای زیادی را تقدیم انقلاب کردیم که برایشان شیعه و سنی بودن ملاک نبود، بلکه یک هدف داشتند و ولایتمدار بودند. شهید شوشتری، شهید مولوی جنگی زهی، شهید میرمرادزهی، شهیدشوری زاده و صدها شهید دیگر که با خون خود درخت امنیت را در این منطقه آبیاری کردند.

رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان با اشاره به لزوم ورود مردم و سران طوایف به بحث تامین امنیت در منطقه، اضافه کرد: همکاری سران طوایف و قبایل مختلف با نیروی زمینی سپاه زمینه‌ساز امنیت پایدار در جامعه خواهد بود و نقش ریش سفیدان، متنفذان، سران طوایف و قبایل در برقراری نظم و امنیت انکارناپذیر است.

وی تصریح کرد: طوایف مختلف سیستان وبلوچستان از شمال تا جنوب استان همواره بهترین مرزداران بودند که جان دادند ولی یک وجب خاک ندادند، امروز اقوام و قبیله های مختلف استان به عنوان بازوان امنیت در کنار برادران سپاه می توانند بهترین بازدارنده از هرگونه تعرض و حمله بیگانگان به این آب و خاک باشند.

به گفته شیبک، استان زمانی رنگ و بوی امنیت را می بیند که خود مردم مانند همیشه در تلاش برای حفظ امنیت باشند. چون زمانی که این امر به طور کامل محقق شود به طور قطع باعث رونق کسب و کار و تجارت خواهد شد، چرا سیستان و بلوچستان بر خلاف دیگر استان ها از ظرفیت های زیادی همچون مرز هوایی، زمینی، ‌دریای و ریلی برخوردار است.

وی ادامه داد: ما باید در تلاش باشیم تا با کمک نیروهای مسلح و دیگر ارگانهای دولتی استان را به عنوان مرکز تجاری کشور و جنوب آسیا معرفی کنیم.

مسئول کمیته فرهنگی فدراسیون ووشو اظهار کرد: در همین مدت کوتاه بارها شاهد ناامنی های مختلفی در سیستان و بلوچستان بودیم که با رشادت قرارگاه قدس توانستیم، دشمنان قسم خورده ایران زمین را شکست دهیم. نیروی زمینی سپاه چندین شهید تقدیم امنیت استان کرد تا آب در دل مردم شیعه و سنی تکان نخورد.

وی تاکید کرد: یادمان باشد سپاه قدس فقط یک نیروی مسلح که در برابر ظلم می ایستد و با دشمنان مقابله می کند، نیست، بلکه در جهت محرومیت زدایی، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، ساخت مسکن برای خانواده های بی بضاعت و آبادانی عمرانی منطقه همیشه در کنار مردم بوده و خواهد بود.

شیبک گفت: شایسته هست ما نیز قدردان زحمات نیروی زمینی سپاه و بسیجیان باشیم، هر چند آنها تمام این کارها را وظیفه خود می دانند تا کشور ایران در سلامت و امنیت کامل باشد. امیدوارم روزی برسد که بیشتر مسئولان ما هم مانند نیروهای سپاه پاسداران روحیه جهادی و از خود گذشتگی بدون منت داشته باشند.

توجه ویژه نیروی زمینی سپاه به کاهش فقر و رشد اقتصادی در مناطق محروم

محمود ریگی، قهرمان جهانی ایران در رشته های رزمی در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: نیروی زمینی سپاه همیشه و در همه صحنه ها ثابت کرده که همگام و همراه ملت ایران اسلامی به ویژه محرومان جامعه بوده، این را می توان در طرح های مختلفی که به منظور محرومیت زدایی اجرا و تحولی که در زندگی بسیاری از مردم ایجاد شده است، به خوبی دید.

وی اضافه کرد: کاهش فقر و رشد اقتصادی مردم همواره به عنوان یکی از اهداف نیروی زمینی سپاه در اولویت برنامه های این نهاد مردمی بوده و در همین راستا با ارائه خدماتی نظیر کارآفرینی و فراهم سازی فرصت اشتغال، ساخت خانه، احداث جاده، ساخت مسجد و مراکز بهداشتی، آبرسانی، برپایی بیمارستان‌های صحرایی و ارائه خدمات دارویی، پزشکی و درمانی و ده ها خدمت دیگر به محرومان مناطق مختلف گام های ارزنده ای برداشته است.
 

رزمایش محمد رسول الله (ص) عزت و سربلندی ملت ایران را به رخ جهانیان می کشد

ریگی با اشاره به رزمایش محمد رسول الله (ص)، اظهار کرد: بدون تردید آمادگی نظامی در راستای بازدارندگی از تهدیدات احتمالی دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران، توسعه امنیت و آرامش در منطقه غایت و هدف اصلی این رزمایش بزرگ است.

وی راه عزت، سربلندی و کرامت مردم منطقه را ‏در گرو این آمادگی ها و تلاش های ارزشمند مدافعان انقلاب دانست و گفت:‏ رزمایش محمد رسول الله (ص) که در واقع نمایشی از قدرت دفاعی و نوع دوستی نیروی زمینی سپاه است، پیام‌های قاطعانه و معناداری را برای دشمنان به همراه داشته و آن ها را از پیگیری آرزوهای شوم شان برحذر می‌دارد و برای مردم نیز حامل پیام های مثبتی از نوع صلح و دوستی است.

این قهرمان ورزشی بیان کرد: همگان می دانیم که ایجاد امنیت پایدار گام اول و مهم تحقق توسعه پایدار است که نیروی زمینی سپاه به ویژه در منطقه جنوب شرق کشور در هر دو زمینه با اجرای طرح های دفاعی و محرومیت زدایی خوش درخشیده و ثمرات ماندگار و مثبتی را برای مردم بر جای گذاشته است.

انتهای پیام/


کد مطلب: 429276

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/429276/رزمایش-محمد-رسول-الله-ص-نمایش-قدرت-دفاعی-ومردم-یاری-نیروی-زمینی-سپاه-اهتمام-ویژه-قرارگاه-قدس-محرومیت-زدایی-وتوسعه-پایداردرجنوب-شرق

پهره
  https://www.pahreh.ir