شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ۰۹:۲۵
۰
در جلسه ستاد بازآفرینی شهری مطرح شد؛

اهمیت فضاهای همگانی شهری در توسعه پایدار گردشگری شهری

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر گفت: اجرای پروژه‌های شهری برای شهرستان ایرانشهر در ارتقای کیفیت معابر و محلات و رفاه شهروندان بسیار موثر خواهد بود.
اهمیت فضاهای همگانی شهری در توسعه پایدار گردشگری شهری
به گزارش پهره؛ جلسه ستاد بازآفرینی شهری با حضور مدیران کل راه و شهرسازی جنوب و راهداری و حمل و نقل جنوب استان و سایر اعضا به ریاست معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر برگزار شد.

علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره با اشاره به وضعیت زیرساخت های این در حوزه های کالبدی، فرهنگی و آموزشی، اجتماعی، بهداشتی و خدماتی، بیان کرد: اعتبارات ستاد بازآفرینی شهری در بهبود زیرساخت ها بسیار موثر است.

وی با اشاره به گسترش شهر و افزایش جمعیت، بر ضرورت تامین برخی زیرساخت های فرهنگی و هنری و اجتماعی متناسب با افق توسعه شهرستان ایرانشهر، افزود: نیاز سرانه جمعیت از جمله سینما، کتابخانه عمومی، مرکز ارائه خدمات اجتماعی و بهزیستی، مدارس مدرن، توسعه آسفالت معابر و کوچه ها، روشنایی معابر، پارک ها و دیگر فضاهای شهری باید مورد توجه قرار بگیرد.

فرماندار ایرانشهر تصریح کرد: با توجه به پروژه های نیمه تمام از محل اعتبارات ستاد بازآفرینی، تدابیر لازم از سوی راه و شهرسازی جهت تسریع در تکمیل پروژه ها باید اتخاذ شود.

وی عنوان کرد: باید پروژه آسفالت بلوار پیامبر اعظم کلینک اعظم خانی با مشارکت اداره کل راهداری و حمل و نقل جنوب، بنیاد مسکن و اداره کل راه و شهرسازی اجرا و به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: همچنین احداث کانال و جمع آوری آب های سطحی انتهای خیابان سعدی طی این هفته با همکاری شهرداری و پیمانکار ستاد باز آفرینی شهری اجرا شود.

شعبانی بیان کرد: ادامه پروژه احداث سینما امید ایرانشهر با مشارکت راه و شهرسازی توسط شهرداری انجام بگیرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: دو باب مدرسه در حال احداث غریب آباد و گندمکان از لیست پروژه های ستاد بازآفرینی خارج و تحویل مدیریت آموزش و پرورش شود تا نسبت به تکمیل آن اقدام کنند و تکمیل یک باب مدرسه بلوار مکران توسط ستاد بازآفرینی بگیرد.

وی گفت: پروژه های کتابخانه عمومی شماره ۲ ایرانشهر، مرکز خدمات اجتماعی معلولین ایرانشهر و نیز پروژه مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای در دست احداث از اعتبارات ستاد به میزان تخصیص اعتبار سال جاری تداوم یافته و روند انجام کار تسریع یابد.

وی گفت: اعتبارات آسفالت معابر شهری محلات هدف شهر ایرانشهر در چارچوب توافقات بین شهرداری و راه و شهرسازی، برای اجرای پروژه در اختیار شهرداری قرار بگیرد و براساس این توافق، حدود ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبارات ستاد بازآفرینی در موضوع خرید قیر و اجرای آسفالت معابر در محله های فرهنگ و اسد اباد و دولت آباد و سایر محلات هدف از اعتبارات ستاد، جهت اجرای پروژه به شهرداری تخصیص می یابد.

وی اضافه کرد: اجرای این پروژه‌ها در ارتقای کیفیت معابر و محلات و رفاه شهروندان بسیار موثر خواهد بود.

در ادامه نشست امیریان، مدیر کل راه و شهرسازی جنوب ضمن ارائه گزارش اعتبارات و پیش رفت پروژه های ستاد، به تغییر نگرش در پیشنهاد پروژه های جدید از این محل و توجه به اولویت هایی که موجد تحول اساسی در شهر می شوند تاکید کرد.

وی افزود: پروژه ها با مشارکت و پیش بینی اعتبار از منابع استانی و ستاد بازآفرینی منتج به نتیجه بهتری خواهد شد.

امیریان تصریح کرد: باید اعتبارات ستاد را به پروژه هایی اختصاص دهیم که ضمن رفع کاستی ها باعث ارتقای موقعیت شهر ایرانشهر می شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429303
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *