دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ ۰۹:۰۳
۰
مدیر حوزه علمیه اهل سنت خواهران ایرانشهر؛

انقلاب اسلامی به زنان ایرانی هویت واقعی بخشید/زنان قبل از انقلاب مقلد بی‌چون و چرای فرهنگ غربی بودند

سکینه نارویی با بیان این که نقش زنان در تحقق بیانیه گام دوم نقشی برجسته است، گفت: این وظیفه در قالب انتقال ارزش‌ها و تربیت فرزندانی معتقد، متدین باید تقویت شود.
انقلاب اسلامی به زنان ایرانی هویت واقعی بخشید/زنان قبل از انقلاب مقلد بی‌چون و چرای فرهنگ غربی بودند
سکینه نارویی، مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: نهاد خانواده بسته به وجود زن است به همین دلیل می تواند در پیش برندگی و پیش روندگی جامعه به سمت تعالی تاثیرگذار باشد.

وی افزود: گام اول انقلاب را پشت سر گذاشتیم ‌و در این مسیر، به جهت تاثیرگذاری عمیقی که زنان در پیمودن مسیر انقلاب داشتند نمی توان میان بانوان و مردان تفکیک قایل شد.

مدیر حوزه علمیه خواهران اهل سنت ایرانشهر تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس زنان به بهترین شکل ایفای نقش کردند و جایگاه واقعی زن مسلمان را پیدا کردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: بانوان ایران اسلامی از زمان شکل گیری نهضت بزرگ امام خمینی(ره) تا پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران دفاع مقدس و سپس سازندگی و در عرصه‌های گوناگون کشور از جمله در راهپیمایی‌ها و انتخابات ها و همچنین در ساختن ایرانی اسلامی در همه ابعاد آن نقشی ارزنده و مؤثر داشتند.

وی عنوان کرد: تاریخ انقلاب ما از نمونه های بارز حضور زنان نخبه و حماسه ساز در همه عرصه‌ های جهاد و پیشرفت، فراوان دارد و اکنون بانوان مان در دوره ای بی‌نظیر از تبلور گام دیگری از تحقق تمدن نوین اسلامی هستند.

نارویی خاطرنشان کرد: گام دوم انقلاب اسلامی که رهبر فرزانه انقلاب در حقیقت با ابلاغ آن نقشه راهی را ترسیم کردند که در آن وظیفه همه اقشار، گروه‌ها و همه مخاطبان جهان شمول انقلاب اسلامی به نیکی بیان شده است.

وی گفت: در گام دوم انقلاب برای زنان، جایگاه بسیار ویژه‌ای درنظر گرفته شده و در این مقطع تاریخی، رسالت شناسی و شناخت مسئولیت‌ها و حقوق فردی، خانوادگی و اجتماعی زنان مسلمان جایگاه ویژه‌ای یافته است

به گفته وی، یکی از ابعاد بیانیه گام دوم بازگشت جوانان به الگوها و آرمان­ های دهه شصت است و مردم در آن برهه از زمان خود را صاحب انقلاب می­ دانستند و به همین خاطر منتظر و معطل دستور و امکانات دولتی نمی­ ماندند و با تمام وجود به سراغ پر کردن کاستی­ ها می رفتند.

نارویی اضافه کرد: کافی بود حضرت امام (ره) نکته ای را بیان کنند تا هر شخص انقلابی با تکیه بر توان و امکانات شخصی­ای که داشت در کنار دوستان خود گروهی را تشکیل دهد و برای تحقق آن مسأله پای کار بیایند و تلاش کنند تا آن مشکل حل شود.

وی با اشاره نقش زنان در پیروزی، استقرار و استمرار انقلاب اسلامی و نظام مقدس جمهوری اسلامی عنوان کرد: از روزی كه امام راحل در زمینه تغییر نظام طاغوت نهضت و مبارزات خود را آغاز كرد، زنانی هم‌ دوش با او نقش‌آفرینی كردند، همچنان كه در دوران دفاع مقدس در پشت جبهه‌ ها بانوان بزرگواری پشتوانه جبهه و جهاد مردم بزرگ ایران اسلامی بودند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429417
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *