سه شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴
۰
در گفت و گو با رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر زاهدان مطرح شد؛

۴۳ سال درخشش ستاره های ایران در میادین بزرگ جهان/ اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در میادین ورزشی با رمز استکبار ستیزی

عباس شیبک گفت: ورزشکاران ایران اسلامی در رشته های مختلف پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در میادین ورزشی خوش درخشیده‌اند و حامل پرچم پرافتخار ایران در عرصه های فراملی بوده‌اند.
۴۳ سال درخشش ستاره های ایران در میادین بزرگ جهان/ اهتزاز پرچم جمهوری اسلامی در میادین ورزشی با رمز استکبار ستیزی
به گزارش پهره عباس شیبک، رئیس کمیسیون ورزش و جوانان شورای اسلامی شهر زاهدان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: موضوعی که امام خمینی(ره) بر آن تکیه داشتند این بود که چرا ملت ایران با داشتن سابقه تمدن، قوی تر از تمدن مصر و یونان، باید تحت سلطه آمریکا ودیگر کشورهای استبدادی باشد.

وی افزود: امام راحل (ره) با توکل بر خداوند و به قصد آزاد کردن ملت ایران از سیطره آمریکا قیام کردند و انقلاب اسلامی ایران به تدریج به یک قدرت بی مانندی در خاورمیانه تبدیل شد و به فضل الهی و یکپارچگی و وحدت ملت و دولت، ایران یک قدرت در سطح بین الملل تبدیل شده است. 

شیبک با بیان این که نظام جمهوری اسلامی ایران در زمینه های علمی جزو اولین هاست، اظهار کرد: کشور عزیزمان ایران در  نانوتکنولوژی، بهداشت و درمان، میکروب شناسی، تولید واکسن و بسیاری از عمل های جراحی مغز، چشم و قلب در دنیا سرآمد است.

به گفته وی، قبل از پیروزی انقلاب ۵۷، ایران و مردم کشور مستعمره خیلی از کشورهای کوچک مثل‌پرتغال، انگلیس، روسیه و آمریکا بودند و به نوعی حیاط خلوت آنها محسوب می شدیم، اما امروزه انقلاب اسلامی ایران به پشتوانه مردم دارای چنان قدرت نظامی است که این قدرت را در مقابل چشم جهانیان به تصویر کشانده اند و تمام قدرت های دنیا از توانمندی و قدرت بالای نظامی و به ویژه موشکی جمهوری اسلامی در شگفت هستند.

رئیس هیئت ووشو سیستان و بلوچستان با بیان این که دشمنان انقلاب در مقابل توان بسیار بالای بازدارندگی موشکی جمهوری اسلامی ایران احساس رعب و وحشت می کنند، افزود: اگر بخواهیم پیشرفت های ایران را با دیگر کشورهای صاحب قدرت و نفوذ مقایسه کنیم، باید به مجموع شرایط، امکانات، موانع و مشکلات آن ها توجه داشته باشیم.

وی تصریح کرد: بی تردید چنین کشورهایی با مشکلاتی که ایران با آن روبرو بوده و تجربه کرده است، مواجه نبوده اند، جنگ تحمیلی هشت ساله و خسارت های هنگفت آن، تحمیل هزینه بازسازی و جبران خسارت های کشور، تحریم ها و فشارهای اقتصادی و... در طول این چهل و سه سال بی تردید بر روند پیشرفت کشور تأثیر گذار بوده است.

ایران؛ یکی از قدرت های بی بدیل جهان 

شیبک افرود: ما منکر این نیستیم و نمی گوییم که ضعف ها و کاستی هایی در روند پیشرفت کشور وجود نداشته و ندارد، اما با روحیه جهادی و صرف فعل "ما می توانیم" کشوری که همیشه به عنوان ژاندارم منطقه برای آمریکا دست به سینه بود، با توکل به خداوند و اعتماد به جوانان به یکی از قدرت های بی بدیل جهان تبدیل شده است‌.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب، وارث یکی از فاسدترین رژیم‌های سیاسی جهان بوده است که حتی متحدین غربی او همانند آمریکا نیز ضرورت اصلاحات گسترده را در همه‌ زمینه‌ها به رژیم پهلوی گوشزد کرده بودند. 

این قهرمان جهانی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، تحریم همه جانبه غرب علیه ایران که شدیدترین تحریم‌های تاریخ بشر محسوب می‌شود، در کنار همه‌ دشمنی های آن ها با جمهوری اسلامی ایران سبب شده، بخش مهمی از توان اقتصادی و سیاسی ایران مصروف مقابله با با این پیشامدها شود.

وی ادامه داد: اما با تمام این مشکلات و طبق داده های سازمان ملل، ایران توانست سطح معیشت استاندارد، دسترسی به بهداشت، علم و علم آموزی، امنیت پایدار و... از خیلی از کشورها که وابسته به آمریکا و غرب بودند، سبقت بگیرد و در ردیف بهترین کشورها قرارگیرد.  

 شیبک اذعان کرد: باید به این نکته توجه داشت که ممکن است برخی از کشورهای بسیار کوچک منطقه با کمک پدرخوانده خود یعنی آمریکا پیشرفت های اقتصادی را به دست آورده باشند، اما چنین پیشرفتی نمی تواند الگوی کشور ما قرار بگیرد، زیرا الگوی توسعه این کشورها بیشتر نسخه برداری از نوع غربی بوده و نگاه یک بعدی و مادی غربی بر آن حاکم است‌.

استقلال؛ خواسته بزرگ مردم و دستاورد مهم انقلاب

وی تصریح کرد: پیشرفت مادی و تکنولوژی که در این کشورها همچون بسیاری از مناطق، پسرفت در اخلاق و معنویت را به دنبال داشته و جنبه های روحی و نیازهای اخلاقی انسان ها در آن نادیده گرفته شده است، جامعه و انسانی به ظاهر پیشرفته و متمدن، در واقع تهی از تمدن واقعی ساخته است که نمی تواند الگوی مناسبی برای حیات انسانی محسوب شود.

به گفته عضو شورای شهر زاهدان، استقلال جنبه‌های مختلفی دارد که نازل‌ترین جنبه آن برای هر کشوری استقلال تمامیت ارضی کشور است. تفاوت‌جمهوری اسلامی ایران با سایر  کشورها در دوران انقلاب این بود که یکی از مهمترین خواسته‌های مردم استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود، کما اینکه مردم بر این اعتقاد بودند که اگر قرار است به آزادی برسیم و جمهوریت داشته باشیم و اسلامیتی باشد باید ما با همه توان از استقلال کشور دفاع کنیم.

وی با بیان این که استقلال یعنی آزادانه بتوانیم برای کشور خودمان تصمیم بگیریم و منافع و مصالح آن را بر اساس استقلالی که وجود دارد تأمین کنیم، استکبار جهانی قبل از انقلاب تمام ایران را به چپاول کشید، در دوران قاجار، غربی‌ها و شرقی‌ها هجوم آوردند و قراردادهایی که امروز همه ما در ذهن داریم را منعقد و کشور بزرگ و پهناور ما را تکه تکه کردند.

شیبک افزود: یکی دیگر از  مسائل قبل انقلاب و عدم استقلال کشور ما، کاپیتولاسیون بود که حق مصونیت قضایی برای سفیران و مأموران آمریکایی قائل بود. اما مهمترین شعار مردمی که انقلاب کردند استقلال است و مهمترین کشوری که همیشه دنبال برهم زدن نظم و امنیت و استقلال ایران بوده و است آمریکای خونخوار وجانی است.

وی اضافه کرد: یادمان باشد، قاجار و پهلوی  نتوانستند از خاک کشور دفاع کنند، آمریکا و غرب در منطقه کشورهایی همچون عراق، افغانستان  جنگ‌زده وبی پناه را پدید آوردند  و سوریه را شخم زدند، یا یک شبه در ترکیه کودتا می‌شود و کشورهای عربی گاو شیرده آمریکا هستند، اما امروز ایران اسلامی در پناه خدا و قرآن و به پشتوانه مردم خود در اوج استقلال، پیشرفت وقدرت است.

 انقلاب اسلامی حاصل عزم، ایمان و اراده مردم ایران است

شیبک خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی حاصل عزم، ایمان و اراده انقلابی مردم ایران است که حول محور ولایت بسیج شد و طومار رژیم ۲ هزار و ۵۰۰ ساله ستم شاهی را در هم پیچید. این انقلاب دارای ابعاد گوناگونی همچون خداجویی، دین گرایی، آزادی خواهی، عدالت خواهی، کرامت انسانی، سعادت بشری و کمال طلبی بوده که توانست با تکیه بر رهبری الهی و مکتب حیات بخش اسلام، حمایت مردمی انقلابی و باروحیه انقلابی گری چشم انداز و مسیر پیشرفت آینده خود را ترسیم کند.

به گفته وی، این انقلاب و امنیت با اهدای خون هزاران شهید به دست آمده و تک تک ما چه به عنوان شهروند یا مدیر در برابر آن  مسئول هستیم، مسئولان ما باید خوب بدانند، این کشور خادم برای مردم همیشه در صحنه می خواهد نه رئیس. ایران را هیچ کشور و نیروی خارجی نمی تواند نابود کند، مگر افراد خود فروخته و ناکارآمد داخلی، بنابراین مدیران و مسئولین کشور باید به درد و مشکلات مردم بدون منت رسیدگی کنند، چراکه ممکن است فردا دیر باشد و دیگر توان جبران نداشته باشند، این مردم انقلاب کردند تا آقا و آقازادگی از بین برود و در کنار قانون استقلال داشته باشند.
 
شیبک گفت: به برکت انقلاب در حوزه ورزش نیز دستاوردهای زیادی حاصل شده است و ورزشکاران با هدف زنده نگه داشتن یاد شهدای انقلاب اسلامی و تداعی روزهای پیروزی انقلاب، طنین انداز شدن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها و به اهتزار درآمدن پرچم کشورمان در میادین مختلف با افتخار رقابت کردند و خوش درخشیدند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429431