سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۲۷
۰
در نشست خبری با اصحاب رسانه مطرح شد؛

اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه نوروز و ماه رمضان/ فعالیت ۳۳ اکیپ ثابت و سیار در سیستان وبلوچستان

مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان گفت: در اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه عید نوروز و ماه مبارک رمضان۳۳ اکیپ ثابت و سیار اقدام به بازدید از مراکز فرآورده های خام دامیِ استان خواهند کرد.
اجرای طرح تشدید نظارت بر فرآورده‌های خام دامی ویژه نوروز و ماه رمضان/ فعالیت ۳۳ اکیپ ثابت و سیار در سیستان وبلوچستان
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، مهدی حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی ویژه تعطیلات نوروز و ماه مبارک رمضان، بیان کرد: موضوع تامین اقلام ضروری و تنظیم بازار به عهده وزارت جهاد کشاورزی در استان ها واگذار شده و سازمان دامپزشکی کشور هم به عنوان یکی از سازمان های تابعه جهاد کشاورزی و وظایف ذاتی که در بحث کنترل و نظارت بهداشتی فرآورده های خام دامی دارد با برنامه ریزی هایی که انجام داده در تعامل با سایر معاونت های این وزراتخانه به این سمت و سو می رود که با تولید پایدار و فراوانی ایجاد شده در بازار قیمت ها کنترل شود.

وی افزود: امسال به علت تقارن ماه مبارک رمضان با پایان یافتن تعطیلات نوروزی طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی به صورت تجمیع از ۱۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ تا ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ به مدت ۶۳ روز در ۱۸ شهرستان استان اجرا خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: تعداد اکیپ بکارگیری شده در این طرح به طور میانگین روزانه ۳۳ اکیپ است که از این تعداد ۱۲ مورد ثابت و ۲۱ اکیپ سیار است، و حدود ۷۲ نفر براساس نوع کار که متغییر است، فعال خواهند بود.

وی ادامه داد: در این ایام با توجه به وضعیت بیماری کرونا و حضور مسافران نوروزی و با توجه به یکسری نیازهای نوروز و ماه مبارک رمضان مبنی بر تامین مواد پروتئینی مورد نیاز مردم، امنیت غذایی این محصولات توسط دامپزشکی نظارت بهداشتی خواهد شد.

مدیر کل دامپزشکی استان با اشاره به اینکه در اجرای طرح چهار هزار و ۵۳۶ نفر روز به مردم ارائه خدمات می کنند، اظهار کرد: مراکز تحت پوشش سه هزار و ۹۹۸ مرکز است که شامل سه هزار و ۵۹۷ مرکز عرضه فرآورده خام دامی، ۳۸ کشتارگاه و بسته بندی و ۳۶۶ رستوران، سردخانه و قنادی است.

به گفته وی، بازدیدها به صورت مشترک با دانشگاه علوم پزشکی و مساعدت دادستانی استان انجام خواهد شد.

حسینی در بخش دیگر سخنان خود به ارائه وضعیت کشتارگاه ها اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۶ هزار گوسفند و بره، سه هزار و ۳۵۰ راس بز و بزغاله، هفت هزار و ۸۰۰ راس گاو و گوساله، هفت هزار نفر شتر و ۳۰ قطعه شتر مرغ  در کشتارگاه های دام سطح استان کشتار شده است.

این مسئول با اشاره به اینکه در یازده ماهه سال حدود ۱۵ هزار بازدید از مراکز فرآورده های خام دامی انجام شده است، خاطر نشان کرد: در این بازدیدها ۵۸۵ مورد غیربهداشتی گزارش شده، ۲ هزار و ۴۲۰ تن فرآورده ضبط و ۲۹۳ مورد نمونه برداری صورت گرفته، همچنین ۴۶ تن فرآورده معدوم سازی و ۱۴۰ مورد به مراجع قضائی ارجاع شده است.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429533