سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۴۰
۰

برگزیدگان سی و دومین جشنواره امتنان در سیستان و بلوچستان معرفی شدند

به مناسبت اعیاد شعبانیه و با حضور داود شهرکی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و مدیران دستگاه های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سیستان و بلوچستان، برگزیدگان سی و دومین جشنواره امتنان استان معرفی و از آنها تجلیل شد.
برگزیدگان سی و دومین جشنواره امتنان در سیستان و بلوچستان معرفی شدند
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون؛ داود شهرکی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در این مراسم گفت: اولویتی جز اشتغال در استان نداریم و اشتغال هم جز توجه به بخش اقتصاد عملیاتی نخواهد شد. توجه همه مدیران استان باید به موضوع اقتصاد و استفاده از ظرفیت جوانان خلاق و تحصیلکرده سیستان و بلوچستان در این راه باشد.

وی با برشمردن ظرفیت های اقتصادی و اشتغالزایی سیستان و بلوچستان، اظهار داشت: استان قطب شیلات کشور است و ۳۰ تا ۴۰ درصد نیاز کشور در این حوزه را تامین می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بیان کرد: ۱۵ درصد نیاز کشور در حوزه شیمیایی و سموم کشاورزی و همچنین ۸۰ درصد تور ماهیگیری کشور از ظرفیت های سیستان و بلوچستان در این حوزه تامین می شود.

شهرکی از راه اندازی ۳ بازارچه مرزی مشترک با کشور پاکستان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: در این بازارچه ها فقط مرزنشینان مجاز به فعالیت هستند و این موضوع بیانگر نگاه ویژه به اقتصاد مرز و اشتغال مرزنشینان است.

وی افزود: ذخایر معدنی استان در کشور بی نظیر است که میتواند عامل و محرک اقتصاد و اشتغال باشد.

حامد آرامش، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان هم در این مراسم گفت: هدف از برگزاری جشنواره امتنان انگیزه بخشی و اعتماد آفرینی و ترویج همدلی در جامعه کار و تلاش و تولید، ایجاد زمینه و فضای مناسب برای رشد و پرورش نیروی کار خلاق و مبتکر و نقش آفرینی تأثیرگذار نخبگان جامعه کار و تولید در روند توسعه استان و کشور است.

 اظهار داشت: در بازه زمانی تعیین شده برای ثبت نام در سی و دومین جشنواره استانی امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای کار نمونه سیستان و بلوچستان؛ مجموعا ۷۲۰ طرح در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی نامنویسی کردند. از این تعداد۵۵۵ طرح شامل ۴۶۹ کارگر، ۳۶ گروه کار و ۵۰ واحد کار تایید شدند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان ادامه داد: پس از برگزاری جلسات کمیته ارزیابی و بازدیدهای میدانی از طرح ها، در هر بخش ۳ طرح بعنوان برگزیده انتخاب و امروز همزمان با اعیاد شعبانیه مورد تقدیر قرار گرفتند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429540