سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۴۲
۰
در گفت وگو با معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان مطرح شد؛

پاسداران، پرچم داران پر افتخار مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از هویت اسلامی ملت ‏ایران/سپاه در راه خدمت به مردم سکون و توقف نمی شناسد

سرتیپ دوم پاسدار عوضعلی فقیری با بیان اینکه سپاه در راه خدمت به مردم سکون و توقف نمی شناسد، گفت: پرچم پر ‏افتخار مبارزه با استکبار جهانی در دستان پاسداران انقلاب اسلامی است.
پاسداران، پرچم داران پر افتخار مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از هویت اسلامی ملت ‏ایران/سپاه در راه خدمت به مردم سکون و توقف نمی شناسد
به گزارش پهره سرتیپ دوم پاسدار عوضعلی فقیری، معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار عصرهامون، ضمن تبریک ولادت با سعادت امام حسین (ع) و روز پاسدار، اظهار کرد: پاسداری به معنای در راه خدا از جان، آبرو، مال، حیثیت، پست و مقام گذشتن و در راه اسلام بدون هیچ چشم داشتی فدا شدن، است.

وی افزود: جهانیان باید بدانند که پاسداران فدائیان ملت، رهبر، انقلاب و اسلام هستند و تاکنون در برهه های مختلف این مهم به اثبات رسیده است.

این مسئول خاطر نشان کرد: امام حسین(ع) تمام هستی و وجود خود را فدای خدا، اسلام و راه پیامبر اعظم(ص)کرد و زمانی که دانست اصل و اساس اسلام در خطر است در برابر یزید ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: این امام همام با عِلم به اینکه می دانست امکانات و قدرت در دست یزید و یزدیان است، با تمام هستی، آبرو و جان خود در راه اسلام، قرآن و احیای دین پیامبر(ص) در برابر آنان قیام ‏کردند تا اساس دین از بین نرود.

پاسداران، حافظان ‏انقلاب اسلامی و بازوان ولایت فقیه

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان استان گفت: پاسداران با تاسی از حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به عنوان حافظان ‏انقلاب اسلامی و بازوان ولایت فقیه از همان روزهای اول انقلاب اسلامی درصدد برآمدند تا با تمام وجود، ‏جان و مال و همه هستی خود از انقلاب و دستاوردهای آن دفاع کنند و در تمامی صحنه ها وارد و به فعالیت بپردازند.

وی با اشاره به اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از آن جهت که حافظ انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است و امام راحل(ره) آن را از بطن جامعه و میان مردم تشکیل دادند، اضافه کرد: امام خمینی(ره) زمانی که مشاهده کردند پاسداران انقلاب اسلامی با الگو قرار دادن امام حسین (ع)، چنین ‏اموراتی را انجام می دهند و به عنوان ‏شاگردان مکتب آن امام همام، این ویژگی ها را در تمامی صحنه های انقلاب اسلامی حفظ کردند، روز ولادت ‏ایشان را به عنوان روز پاسدار نامگذاری نمودند.

 فقیری در ادامه تصریح کرد: این نامگذاری، اثرات بسیاری در بخش های مختلف به همراه دارد که از مهمترین آنها به جز ترغیب پاسداران به پیروی از خصوصیاتی به مثل ایثار، از خود گذشتگی، مجاهدت، گذشت از آبروی خود برای اعتلای قرآن، نظام و حفظ جمهوری اسلامی ایران می توان به مصمم تر شدن در اجرای ماموریت ها اشاره کرد.

حراست و نگهبانی از انقلاب بر عهده سپاه است

وی افزود: حوزه فعالیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، همانطور که از اسم آن مشخص است تنها به حوزه نظامی محدود نمی شود و از آنجایی که حراست و نگهبانی از انقلاب بر عهده سپاه است در عرصه های سیاسی، اجتماعی، ‏فرهنگی، اعتقادی و سایر مواردی که ممکن است انقلاب دچار مشکل شود، ‏براساس قانون اساسی و اساسنامه ای که دارند فعالیت داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: براساس آنچه که قانون مشخص کرده و شرح وظایفی که دارد ماموریت ها و رشادت های زیادی از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در زمینه های مختلف در کارنامه این نهاد به ثبت رسیده به طوری که تاکنون هرجا پاسداران ورود و ‏گامی برداشته اند، با تاسی از امام حسین(ع) و با روحیه از خودگذشتگی، ایثار و جان ‏گذشتگی و پیروی از ولایت و ولی امر مسلمین بوده و براین اساس توانسته اند در تمامی عرصه ها موفق عمل و ثمرات ملموسی را از خود برجای گذارند.
 
سپاه پاسداران در راه خدمت به مردم سکون و توقف نمی شناسد

وی خاطر نشان کرد: اجرای رزمایش کمک های مومنانه در چندین مرحله، تهیه و توزیع بسته های معیشتی در راستای ‏کاهش آلام افراد آسیب دیده از بیماری، اجرای طرح سپهبد شهید حاج قاسم ‏سلیمانی با هدف بیماریابی و شناسایی مبتلایان به کووید-19 برای ریشه کنی این ‏ویروس منحوس، ورود در مسائل درمانی، انجام پروژه های اقتصادی و محرومیت ‏زدایی با کمترین هزینه و کیفیت مناسب، احداث جاده، برق‌رسانی، آب‌رسانی،ساخت ‏خانه برای محرومین، ساخت مسجد و مدرسه و خانه عالم، اشتغال‌زایی، کمک به سیل ‏زدگان و زلزله زدگان و شکوفایی اقتصادی استان و ورود در سایر عرصه هایی که حضور سپاه در آنها الزامی دیده می شد، از جمله خدماتی ‏است که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بدون هیچ چشم داشتی به مردم ارائه کرده و ‏به عنوان خادم در کنار مردم بوده تا مشکلاتشان کاهش یابد، این خدمات دشمنان ‏را از رسیدن به اهدافشان مایوس و ناامید کرده است.

وی گفت: سپاه پاسداران در راه خدمت به مردم سکون و توقف نمی شناسد، برقراری امنیت پایدار در سیستان وبلوچستان، ترویج اسلام ناب محمدی، محرومیت زدایی، پیشرفت و آبادانی در عرصه های مختلف، کمک به مردم در حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل و زلزله، بالا رفتن آگاهی و بینش و سبک زندگی شیعه و سنی از شاخص ترین خدمات این نهاد مردمی در خطه پهناور سیستان وبلوچستان در سنوات اخیر  به شمار می رود.

وی تاکید کرد: دشمنان همیشه با اقدامات مختلفی در بخش های گوناگون به دنبال صدمه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند تا اهداف و ‏دستاوردهای به دست آمده را تضعیف و تحریف کنند.

فقیری در ادامه سخنان خود تصریح کرد: دشمنان این مرز و بوم، نقاط قوت ما را رصد می کنند و با روش های مختلف درجهت از بین ‏بردن و یا متوقف کردن روند توسعه و گسترش آنها تلاش و در این بین چون سپاه پاسداران در مردم، از مردم و خادم آنان ‏است، دشمن می خواهد اعتماد مردم را از سپاه سلب کرده و در نتیجه، ارتباط این نقطه قوت و قدرت ‏جمهوری اسلامی را قطع و مردم را به نظام اسلامی بدبین کنند.

وی ادامه داد: بدبینی مردم نسبت به سپاه و ‏خادمین خود، یک نقطه قوت برای دشمنان است تا به اهداف شوم خود نائل شوند، در ‏این راستا ناجوانمردانه برنامه ریزی کرده تا با راه اندازی جنگ روانی اعتماد مردم به ‏پاسدارانی که جان، مال و آبروی خود را برای مردم وقف کرده اند، خدشه دار کنند، پاسدارانی که در بدترین شرایط بیماری کرونا جان خود را برای مردم فدا کرده و یا ‏جاده سازی در نقاط صعب العبور و خدمات دیگر را به مردم ارائه کردند تا آنان در رفاه باشند.

پرچم پر ‏افتخار مبارزه با استکبار جهانی در دستان پاسداران انقلاب اسلامی است

این مقام مسئول اضافه کرد: دشمن امروز با حربه و جنگ عملیات روانی می خواهد اعتماد مردم به خادمین  شان در سپاه پاسداران ‏برعکس جلوه داده شود و تلاش می کنند تا پاسداران را خائن به نظام و مردم جلوه دهند، ‏همگان باید هوشیار باشند تا این جنگ روانی بر روی آنها اثر نگذارد.

وی بیان کرد: پاسداران، پرچم داران پر افتخار مبارزه با استکبار جهانی و دفاع از هویت اسلامی ملت ‏ایران بوده و به عنوان سربازان ولایت و ارگان انقلابی که بیش از چهل سال ‏از عمر پربرکت آن می گذرد این مهم را یکی از اهداف اصلی و اساسی خود می دانند، این نظر لطف رهبر ‏انقلاب و مردم است که پاسداران را پرچم دار مبارزه با استکبار می دانند.

وی گفت: به فرمایش حضرت امام هرچه فریاد داریم، باید بر سر آمریکا به عنوان ‏بزرگترین استکبار بزنیم، این شعار را با تمام وجود پاسداران قبول دارند، براین اساس پرچم پر ‏افتخار مبارزه با استکبار جهانی در دستان پاسداران انقلاب اسلامی است.

معاون هماهنگ کننده سپاه سلمان، اظهار کرد: مکتب حاج قاسم مکتب پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) است، حاج قاسم سرباز امام حسین(ع)، ائمه اطهار(ع) و ملت بوده و حاج قاسم نماد پاسداری است؛مکتب حاج قاسم به معنای ولایی و خادم بودن، تلاش و ایثار کردن، دشمن شناسی، بصیرت و آگاهی و تلاش تا پای جان و عاقبت بخیری است.

وی با بیان اینکه بهترین عاقبت بخیری شهادت است و با این نگاه پاسداران تلاش می کنند تا شاخص های این مکتب را همچون شهید سلیمانی حفظ کنند، ادامه داد: مکتب حاج قاسم مربوط به پاسداران نیست، هرکس مدعی خدمت به مردم و قرآن است باید از این راه الگو بگیرد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429541