سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ ۰۹:۴۹
۰
سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

پلمپ ۳۱۸ واحد صنفی در زاهدان به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی و احراز نواقص حاد /۲۴۶۷۲ کیلوگرم گوشت ناسالم معدوم شد

ابوالفضل احمد زاده از پلمپ ۳۱۸ واحد صنفی در سیستان و بلوچستان به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی و احراز نواقص حاد از ابتدای امسال خبر داد.
پلمپ ۳۱۸ واحد صنفی در زاهدان به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی و احراز نواقص حاد /۲۴۶۷۲ کیلوگرم گوشت ناسالم معدوم شد
به گزارش پهره ابوالفضل احمد زاده، سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در راستای اهداف تعیین شده در این معاونت، به صورت شبانه بازدیدهایی به صورت غیر هماهنگ شده و سرزده و بدون اطلاع قبلی ازصنوف ومراکز  و نقاط مختلف زاهدان صورت می گیرد.

به گفته وی، این بازدیدها از مکان های گوناگون و با فاصله های دور از یکدیگر، از صنوف و مراکز و واحدهایی که بیشترین پذیرش مشتریان را دارند، از جمله رستوران ها، اغذیه فروشی ها، فست فودی ها، شیرینی فروشی ها، کافی شاپ ها و آب میوه فروشی ها به عمل می آید.

احمدزاده اظهار کرد: در پی بازدیدها در صورت ضرورت و لزوم تهیه گزارش مراکز بهداشتی و دامپزشکی از حیث رعایت یا عدم رعایت اصول بهداشتی با نمایندگان و مسئولان این ادارات جهت بازدید میدانی ارتباط برقرار و در صورت احراز موارد حاد بهداشتی و دامپزشکی و اخذ نظریه کارشناسی آن ها، تصمیم نهایی و دستور لازم مرتبط با لحاظ سوابق آن واحد صنفی و میزان موارد تخلف، صادر می شود.

وی با بیان این که چنانچه ضرورت به پلمپ آن مکان باشد، با دعوت از پلیسِ نظارت بر اماکن عمومی بعد از اخذ نظریات بازرسان بهداشتی ودامپزشکی، اقدام می شود، افزود: بازدید های مشترکی نیز که یکی از ابتکارات و اقداماتِ خاص دادستانی مرکز استان در سال جاری بوده، از ابتدای سال  با ترکیب متشکل ازمسئولان، نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی ، اداره کل تعزیرات حکومتی، معاونت بهداشتی و غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و پلیس نظارت بر اماکن و مرکز بهداشت زاهدان، در مقاطع مختلفی از سال فعال شده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: در همین راستا ۵۸۷ بازدید از تمام مراکز رستورانی، کبابی و اغذیه و کباب فروشی و فست فود در قالب کارگروه با بازدید های مشترک و متشکل از روسا، معاونان، بازرسان و نمایدگانِ اداره کل دامپزشکی استان و مرکز بهداشت زاهدان و پلیس نظارت بر اماکن صورت گرفت.

انجام ۴۲۷۶۹ بازدید مشترک از مراکز توزیع غذا

به گفته وی، همچنین ۴۲ هزار و ۷۶۹ بازدید مشترک با بازرسان سلامت محیط و دامپزشکی از سطح رستوران ها و اغذیه فروشی ها، پیتزا فروشی ها و صنوف مشابه و ۸۷ بازدید مشترک با بازرسان، نمایندگان اداره کل دامپزشکی از سطح قصابی ها و مراکز درج و کشتارگاه های مرکز استان انجام شد.

احمدزاده، انجام ۲۸ بازدید مشترک با حضور نمایندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهاد کشاورزی و تعزیرات حکومتی، اداره کل دامپزشکی و مرکز بهداشت زاهدان و ۳۱۴ بازدید مشترک با بازرسان سلامت از محیط شیرینی فروشی ها و آب میوه فورشی ها و کافی شاپ ها را از دیگر اقدام های انجام شده در راستای حمایت از حقوق عامه اعلام کرد.

شناسایی ۲۸۷ نمونه مواد غذایی مشکوک

وی گفت: شناسایی ۲۸۷ نمونه مواد غذایی مشکوک جهت بررسی میکروبی و شیمایی نتیجه این بازدیدهاست که در همین راستا ۲۱۵ مکان به دلیل عدم توجه به دستورالعمل های بهداشتی اخطار کتبی و تذکر جدی دریافت کردند.

سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان اضافه کرد: همچنین ۳۱۸ مکان به دستور مقام قضایی به علت عدم رعایت ضوابط و دستورالعمل های بهداشتی و احراز انقضای تاریخ مصرف فراورده های خام دامی یا اقلام مصرفی، پلمپ شده است و ۶۴ فرد جهت رسیدگی به تخلف و بزه مربوطه به مراجع قضایی شامل دادسرا و تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: در پی این بازدیدها و با توجه به آزمایش های صورت گرفته ۲۴ هزار و ۶۷۲ کیلوگرم انواع فرآورده های خام دامی اعم از گوشت سفید و قرمز به دلیل ظاهر، کیفیت نامطلوب و نداشتن تاریخ های تولید و انقضای مصرف ضبط و معدوم شد.

احمدزاده اظهار اظهار کرد: ۵۱ هزار و ۲۹۴ بازدید نیز مستقل از مراجع انتظامی، مراکز درمانی و بهداشتی، فرآورده های خام غذایی، رستوران ها، فست فود ها، شیرینی فروشی ها، میوه فروشی ها، فروشگاه های زنجیره ای، سوپر مارکت ها، نانوایی ها و مراکز دینی و دانشگاهی صورت گرفت.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429542