دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ۰۹:۴۵
۰
آرامش بازار کالاهای اساسی با تعادل در عرضه و تقاضا؛

مردم نگران کالا‌های اساسی نباشند/ بازار ماه مبارک رمضان زیر ذره بین بازرسان

با برنامه‌ریزی‌های ستاد تنظیم بازار و متولیان امر در این حوزه، مشکلی برای توزیع اقلام اساسی مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.
مردم نگران کالا‌های اساسی نباشند/ بازار ماه مبارک رمضان زیر ذره بین بازرسان
 
 
 
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، هرساله با شروع ماه مبارک رمضان نظارت بر بازار با هدف کنترل قیمت و حفظ سلامت شهروندان در دستور متولیان امر قرار می گیرد، و تشدید می یابد.

دولت به منظور جلوگیری از افزایش قیمت اقلام مواد غذایی و سوء استفاده برخی از افراد همه ساله تمهیدات و برنامه ریزی‌های را در این زمینه تدارک می‌بیند تا مردم بتوانند اقلام مصرفی خود را در بازاری آرام و بدون تنش زا تهیه کنند.

ذخیره سازی کالاهای اساسی و یا اطمینان از سلامت فرآورده های خام دامی در آستانه ماه مبارک رمضان از چندی پیش با حضور اکیپ های ثابت و سیار توسط سازمان های جهاد کشاورزی و دامپزشکی در سیستان وبلوچستان آغاز شده،و نظارت بر کشتارگاه ها،رستورانها، مراکز فروش مرغ و گوشت زیرذره بین کارشناسان قرار دارد.

نظارت بر بازار فرآورده های خام دامی با فعالیت۳۳ اکیپ

مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در اینباره به خبرنگار ما گفت: ۳۳ اکیپ نظارتی و بازرسی بهداشتی در استان با بکارگیری نیروهای متخصص دامپزشکی آماده خدمت رسانی به مردم در ایام ماه مبارک رمضان هستند.

وی بیان کرد: نظارت های بهداشتی و شرعی دامپزشکی در تمامی ایام دارای اهمیت می باشد، زیرا به صورت مستقیم بر سلامت غذای سفره، تامین سلامت و امنیت غذایی مردم جامعه موثر بوده، با این حال در برخی ایام مانند نوروز و ماه مبارک رمضان به دلیل برگزاری مراسمات ویژه و فرهنگ مردم، از نظر دامپزشکی دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

این مسئول تصریح کرد: هماهنگی های بین بخشی از جمله تشکیل ستادهای استانی و شهرستانی تشدید نظارت بهداشتی  دامپزشکی، هماهنگی با استانداری، فرمانداری ها، شهرداری ها، سازمان جهاد کشاورزی، ائمه جمعه و جماعات، مرکز بهداشت و کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان و تعزیرات حکومتی و توزیع بروشور از جمله اقدامات در دستور کار است.

حسینی ادامه داد: برقراری کشیک در ادارات دامپزشکی کلیه شهرستان ها، نظارت بر مراکز توزیع و عرضه فراورده های خام دامی، رستوران ها، هتل ها، چلوکبابی ها و مراکز طبخ فرآورده های خام دامی، کنترل تردد و نظارت بر خودروهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، نظارت بر کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه ها و کارگاه های فرآوری و بسته بندی و همچنین نظارت مستمر بر اجرا نیز در دستور کار قرار دارد.

آغاز توزیع بیش‌از پنج هزار و ۴۰۰ تن کالاهای اساسی

محمدمهدی اکبری، مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان هم با تاکید بر این مطلب که مشکی در زمینه تامین اقلام مورد نیاز وجود ندارد، افزود: توزیع بیش‌از پنج هزار و ۴۰۰ تن از کالاهای اساسی پرمصرف تنظیم بازار بخش کشاورزی در  طرح ضیافت ماه مبارک رمضان در مناطق شهری، روستایی و عشایری استان آغاز شد.

وی اضافه کرد: این اقلام شامل سه هزار و ۲۰۰ تن برنج‌ با قیمت هر کیسه ۱۰ کیلوگرمی ۱۱۰ تا ۲۰۵ هزار تومان و یک‌هزار و ۶۵۰ تن شکر قیمت هر کیلوگرم ۱۴ هزار و ۱۰۰ تومان است.

این مسئول تاکید کرد: مرغ منجمد ۴۵۹تن به قیمت هر کیلوگرم ۲۰هزار تومان و گوشت قرمز منجمد ۱۱۰ تن با قیمت هر کیلوگرم ۱۱۵ هزار تومان برای مصرف کننده بخش عشایری و روستایی سیستان و بلوچستان در نظر گرفته است.

 انتهای پیام/
کد مطلب: 429577
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *