دوشنبه ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ ۰۹:۵۸
۰

مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۲ میلیون تن گذر کرد

مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۲ میلیون و۶۰۰ هزار تن گذشت.
مبادلات اقتصادی در پایانه های مرزی شمال سیستان و بلوچستان از مرز ۲ میلیون تن گذر کرد
 
 
 
 
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، ایوب کرد، مدیرکل راهدارای و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان از حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت به میزان ۲ میلیون و ۶۳۹ هزار و ۵۹ تن از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه  در سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی گفت: حجم مبادلات اقتصادی این مدت در پایانه مرزی میلک و میرجاوه علی رغم شیوع ویروس کرونا نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ رشد ۱۹ درصدی را نشان می دهد.

وی با اشاره به اینکه بیشترین حجم مبادلات اقتصادی در پایانه مرزی میلک و میرجاوه با یک میلیون و۶۴۹ هزارو۸۳۷ تن به صادرات اختصاص دارد، گفت: گاز مایع، هیدروکربن، بنزین، گازوئیل و مواد غذایی  عمده کالاهای صادراتی  در سال ۱۴۰۰ می باشد.

مدیر کل راهدارای و حمل و نقل جاده ای استان مجموع ترانزیت کالا از پایانه های مرزی میرجاوه و میلک را در سال ۱۴۰۰ ، ۶۹۴ هزار و ۷۵۷ تن و واردات را ۲۹۴ هزار ۴۶۵ تن عنوان کرد.

کرد با بیان اینکه مبادلات تجاری مرزی یکی از شاخص های اصلی در برقراری ارتباط بین کشورهای همسایه و امرار معاش مردم مرز نشین است، ادامه داد: با توجه به ظرفیت این استان در حوزه صادرات و تجارت و نتایج ارزشمند آن نظیر کسب در آمد ارزی، ایجاد فرصت های شغلی جدید، رویکرد این اداره کل در حوزه پایانه های مرزی بر پایه توسعه زیر ساخت ها و گسترش صادرات پایه ریزی شده است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429584