شنبه ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ ۱۰:۳۶
۰
سرپرست مرکز بهداشت عنوان کرد؛

نیاز خونی شدید بیماران تالاسمی به خون در ایرانشهر

ذبیح الله شیروانی گفت: اهدای خون را در ماه مبارک رمضان فراموش نکنیم.
نیاز خونی شدید بیماران تالاسمی به خون در ایرانشهر
ذبیح الله شیروانی، سرپرست مرکز بهداشت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در پی بحران کمبود خون در این منطقه، حدود ٧٠٠ بیمار تالاسمی به ویژه بیماران با گروه خونی o مثبت و منفی نیازمند به اهدای خون فوری هستند.
وی افزود: پایگاه انتقال خون ایرانشهر طی اطلاعیه ای از عموم شهروندان نوع دوست ایرانشهری درخواست کرده تا با اهداء خون خود در این ماه مبارک به نیازمندان به خون کمک کنند.
شیروانی تصریح کرد: یکی از دستورات دین مبین اسلام، ایثار و از خود گذشتگی و به فکر هم‌ نوع خود بودن و مقدم داشتن دیگران بر خود است.
وی اضافه کرد: امیرالمومنین (ع) نیز در این زمینه فرمود: ایثار، عالى‌ترین خصلت اخلاقى است و خصلت‌هاى والاى انسانى، جز با عفّت و ایثار، کامل نمى‌شود.
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق ایثار و فداکاری که توسط مردان و زنان این مرز و بوم انجام می‌شود، عمل ارزشمند اهدای خون است.
وی عنوان کرد: بدون شک کسانی‌ که با اخلاص و برای رضای خداوند متعال به مراکز درمانی مراجعه کرده و از خون خود برای کمک به بیماران نیازمند استفاده می‌کنند، امور مسلمین و سلامتی برادران یا خواهران دینی برای آنان مهم است که از جان خود مایه گذاشته و با خون خود به کمک آنان شتافته و به حدیث پیامبر (ص) عمل می کنند که باید به امور مسلمین اهتمام ورزید.
وی عنوان کرد: در نتیجه یکی از دستورات دینی ما اهتمام به امور مسلمین و کمک به هم‌نوعان مسلمان است، و یکی از مهم‌ترین این کمک‌ها، کمک به بیماران مسلمان و نیازمند خون است که در بیمارستان‌ها بستری بوده وکاری از آن‌ها ساخته نیست.
شیروانی تصریح کرد: مردم شریف و مومن ایرانشهر می‌توانند با اهدای خون خود به نیازمندان خون و فرآورده های خونی، به امورات شان اهمیت داده و با ایثار و سخاوت، زندگی را به آنان هدیه دهند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429597
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *