يکشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ ۱۰:۵۲
۰
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان مطرح کرد؛

تولید؛ رویکردی اساسی در مسیر توسعه و بهبود اقتصاد/تعاونی های دانش بنیان سیستان و بلوچستان متناسب با ظرفیت منطقه ای توسعه می یابد

حامد آرامش گفت: یکی از برنامه های مهم اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سال ۱۴۰۱، توسعه فعالیت شرکت های تعاونی دانش بنیان متناسب با ظرفیت های منطقه ای خواهد بود.
تولید؛ رویکردی اساسی در مسیر توسعه و بهبود اقتصاد/تعاونی های دانش بنیان سیستان و بلوچستان متناسب با ظرفیت منطقه ای توسعه می یابد
به گزارش پهره حامد آرامش، سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تبریک نوروز ۱۴۰۱ در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: تولید همواره یکی از رویکردهای اساسی در مسیر توسعه و بهبود اقتصاد و استقلال کشور محسوب می‌شود، به همین دلیل در چند سال اخیر تاکید و رویکرد منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری ها، توجه خاص و ویژه به عنوان تولید است.

وی اضافه کرد: رهبر انقلاب معیار قرار دادن تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را موجب حرکت رو به جلو و محسوس در همه اهداف اقتصادی دانستند، بنابر این شرکت های دانش بنیان به خوبی می توانند با تحقیق و مطالعه تولید را به رونق برسانند و اشتغال پایدار ایجاد کنند.

این مقام مسئول با بیان این ک تعاون بعنوان نماد اقتصاد مردم محور میتواند در شکل دهی ایده و خلاقیت های فعالان حوزه دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد، گفت: ۱۰ شرکت تعاونی در سیستان و بلوچستان در گرایش های مختلف فعالیت می کنند و برنامه و رویکرد اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال جاری، تقویت و توسعه این شرکت های تعاونی متناسب با ظرفیت هر منطقه است.

وی یادآور شد: استان دارای ظرفیت های نهفته فراوان است که با کمک شرکت های دانش بنیان می شود این ظرفیت ها را به تولید و اشتغال پایدار رساند.

آرامش با بیان اینکه یکی از این ظرفیت های مهم، گیاهان دارویی است، افزود: با توجه به خشکسالی چندین ساله در سیستان و بلوچستان و همچنین وجود گونه های مختلف گیاهان دارویی بعنوان محصولی که آب بر نیست، علاقمندان، جوانان تحصیلکرده و افرادی که متقاضی کارآفرینی هستند می‌توانند تحقیق و توسعه در این حوزه را با محوریت تشکیل شرکت تعاونی مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: معافیت از پرداخت مالیات و عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی و عوارض صادراتی به مدت ۱۵ سال بر اساس قانون حمایت از شرکتها و موسسات دانش بنیان، تامین بخشی از هزینه های تولید، عرضه یا به کارگیری نوآوری و فناوری با اعطای تسهیلات کم بهره و بدون بهره و اولویت استقرار واحدهای پژوهشی فناوری مهندسی و تولیدی شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان در محل پارک علم و فناوری، مراکز رشد، مناطق ویژه اقتصادی یا مناطق ویژه علم و فناوری از جمله مزیت های تشکیل شرکت های تعاونی دانش بنیان است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ادامه داد: ایجاد مراکز توسعه و نوآوری بخش تعاون، هماهنگی با ارگان هایی مانند پارک علم و فناوری، مراکز رشد دانشگاه و برگزاری نشست های فصلی برای ایجاد اشتغال از طریق حوزه دانش بنیان با نگاهی به اعتبارات مشخص سال ۱۴۰۱ نیز در دستور کار این اداره کل قرار داد.

وی بیان کرد: شرکت های دانش بنیان با توجه به ظرفیت های خود و آمیختگی و انتقال دانش و پژوهش به کسب وکارهای محلی و تولیدی باعث ارتقا و عمومی کردن دانش فنی در جامعه می شوند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 429600