سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ۰۸:۳۸
۰
معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار:

نصب تابلوی شنا ممنوع در نقاط خطرآفرین دریای عمان ضروری است/ کشف پیکر دومین کودک غرق شده در روستای رمین

کوروش محمدی گفت: دستور نصب هرچه سریعتر تابلو و علائم هشدار دهنده در نقاط خطرآفرین دریای عمان به شهرداری و متولیان امر داده شد.
نصب تابلوی شنا ممنوع در نقاط خطرآفرین دریای عمان ضروری است/ کشف پیکر دومین کودک غرق شده در روستای رمین
به گزارش پهره کوروش محمدی، معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار در گفت وگوی تلفنی با خبرنگار عصرهامون پیرامون حادثه تلخ در دریابزرگ چابهار که منجر به فوت سه مسافر شد، بیان کرد: در این جریان کوتاهی از سوی شخص یا سازمان خاصی صورت نگرفته است، و متاسفانه تمام ساحل چابهار به غیر از دریا کوچک، به علت اتصال به اقیانوس غالبا غیر قابل شنا بوده و تا مرزپسابندر هر نقطه از آن خطرناک است.

وی افزود: برخی مسافران به علت عدم آگاهی به مناطق ممنوعه شنا، کنار ساحل رفته و یا اقدام به آبتنی می کنند، که نتیجه آن بروز چنین حوادث تلخ و ناگوار می شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان چابهار با تاکید بر اینکه منطقه فوق فاقد علائم هشدار دهنده بوده است، اضافه کرد: حادثه غرق شدن سه تن از اعضای یک خانواده در بیرون از منطقه شهری رخ داده؛ کما اینکه دستور نصب تابلو و علائم هشدار دهنده را به شهرداری، اداره بنادر و متولیان امر داده ایم؛ تا هر چه سریعتر تمام نقاط به ویژه مناطقی که تحت حوزه شهرداری هستند، باید اقدام به نصب آنها کنند.

وی تاکید کرد: دریا بزرگ خطرناک و غیرقابل شنا است و این مسئله را اکثر بومیان منطقه می دانند، اما باید با نصب تابلو و علائم هشدار دهنده به عموم مردم و مسافران این مهم یادآوری شود تا شاهد بروز اتفاقات ناگوار نباشیم.

محمدی گفت: اکثر حادثه دیدگان مسافر هستند، زیرا تصورشان این است دریای عمان مانند سواحل شمال کشور آرام بوده و به همین علت سریعا به سمت آب رفته، و دچار مشکل می شوند.

پیکر بی جان دختر بچه مشهدی غرق شده در چابهار پیدا شد

این حادثه پس از آن رخ داد که دو کودک هنگام بازی در کنار ساحل دریا، گرفتار موج شده و به داخل آب کشیده شدند، به دنبال آن پدر خانواده نیز برای نجات فرزندانش اقدام کرده ولی او نیز به دلیل آشنا نبودن با فنون شنا غرق شده است.

 علیرضا میر بهاءالدین، مدیر عامل جمعیت هلال سیستان وبلوچستان در گفت وگو با خبرنگار ما بیان کرد: در روز  شنبه ۲۰ فروردین، گزارشی مبنی بر غرق شدگی آغاسی یک خانواده  در منطقه دریابزرگ چابهار به جمعیت هلال احمر اعلام شد.

وی افزود: پس از اعلام مفقودی، سریعا تیم عملیات به منطقه اعزام شدند و شروع به جستجوی افراد غرق شده کرد که پس از دو ساعت با همکاری دریابانی و اهالی محل ، اجساد دو قربانی به خشکی منتقل شد.

این مسئول اضافه کرد: با تلاش و همت نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان چابهار و گشت زنی های متعدد دریایی و ساحلی در محدوده روستای رمین در ساعت 7 و 10 دقیقه امروز پیدا و تحویل مقامات قضایی شد.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429622