سه شنبه ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ ۰۸:۴۰
۰
مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی سیستان و بلوچستان:

عملکرد دستگاه های اقتصادی در همکاری با حوزه دانش بنیان ارزیابی می شود

مجتبی شجاعی گفت: اقدامات مشترک دستگاه‌های اقتصادی با حوزه دانش بنیان و حتی تولیدات مشترک آنها توسط دفتر هماهنگی امور اقتصادی بررسی و ارزیابی خواهد شد.
عملکرد دستگاه های اقتصادی در همکاری با حوزه دانش بنیان ارزیابی می شود
به گزارش پهره مجتبی شجاعی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: در زمینه شرکت‌های دانش‌بنیان استان و حتی کشور متاسفانه جایگاه خوبی نداشته و در رتبه ۶۰ دنیا قرار دارد این در حالی است که از نظر جایگاه علمی رتبه ۱۵ دنیا به ایران اختصاص یافته است.
 
وی بیان کرد: با این وجود در سایر حوزه ها اعم از تولید، حمل و نقل، تجارت الکترونیکی و حتی تجارت فیزیکی در بخش‌های دولتی و خصوصی باید از ظرفیت های دانش بنیان در راستای کیفی سازی امور، اصلاح، تسریع و شفافیت فرایندها استفاده شود و در نهایت هر دستگاه محصولات حاصل از همکاری خود با بخش دانش‌بنیان را ارائه دهد تا ملاکی برای ارزیابی عملکرد آنها در این بخش باشد.
 
شجاعی افزود: توجه ویژه به شرکت‌های دانش بنیان و نوآور در مسیر توسعه و پیشرفت لازم و ضروری است لذا همه مدیریت ها باید از ایده های خلاقانه و مبتکرانه آنها حمایت کنند چرا که این مهم علاوه بر اشتغالزایی افزایش تولید و رونق اقتصادی را هم به دنبال خواهد داشت.
 
وی گفت: بهره بردن از تخصص دانش بنیان ها در کوتاه‌مدت بدون آزمون و خطا نیست اما در بلند مدت رضایت عمومی را به همراه خواهد داشت و از هدر رفت سرمایه های اجتماعی جلوگیری می کند.
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429623