شنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ ۱۲:۴۶
۰
در راستای مقابله با پدیده ی کشتار غیرمجاز دام در سیستان و بلوچستان؛

میدان دام غیرمجاز شهرستان زاهدان تخریب شد

میدان دام غیرمجاز شهرستان زاهدان با هدف مقابله با پدیده کشتار غیرمجاز، تخریب و پاکسازی شد.
میدان دام غیرمجاز شهرستان زاهدان تخریب شد
 
 
 
 
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، مهدی حسینی، مدیرکل دامپزشکی سیستان وبلوچستان پس از بازدید و بازرسی از میدان دام غیرمجاز زاهدان، بیان کرد: فروش، عرضه و کشتار دام در حاشیه شهر و معابر عمومی هیچ توجیهی ندارد.

وی افزود: به دلایلی از قبیل عدم شرایط مناسب بهداشتی، عدم نظارت بهداشتی بر سلامت دام ها توسط دامپزشک و ناظر بهداشتی و عدم نظارت بهداشتی و شرعی بر کشتار وجود چنین محل هایی تهدیدی جدی برای سلامت مردم و به خطرافتادن امنیت غذایی در جامعه است.

این مسئول اضافه کرد: شرایط نامساعد بهداشتی محل های غیر مجاز عرصه و کشتار دام سبب انتقال بیماری های مشترک خطرناک و واگیری همچون تب کریمه کنگو می باشد، که می توان به راحتی و با ارائه دام ها در محل های تحت نظارت دامپزشکی و باحضور دامپزشک و ناظر بهداشتی برای معاینه و کشتار دام توسط ذابح آموزش دیده از چنین خطراتی پیشگیری کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان اظهار کرد: پیرو بازدید به عمل آمده و مشاهده شرایط غیربهداشتی و بسیار نامساعد، و با هدف مقابله با پدیده کشتار غیرمجاز و هدایت کشتار دام و طیور به کشتارگاه ها و کشتار و ذبح دام در شرایط مناسب و بهداشتی و مطابق دستور مراجع قضایی این میدان دام غیرمجاز تخریب و پاکسازی شد.

حسینی از شهروندان خواستار آن شد تا برای تهیه و خرید دام به مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی و همچنین برای ذبح و کشتار دام نیز به کشتارگاه های مجاز مراجعه و با اطمینان از سلامت و حلیت، گوشت دام ذبح شده را مصرف کنند.


انتهای پیام/
کد مطلب: 429640