يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ۰۷:۰۲
۰
دودی که به چشم مردم می‌رود؛

تهدید جان مسافران در پی افزایش سرقت تجهیزات جاده‌ها/ خسارت۱۶۰میلیارد ریالی سارقان بی رحم به راهداری

علائم جاده ای راهنمایی و رانندگی در حالی برای حفظ جان مردم و رانندگان در جاده ها نصب می شود، که نبود و سرقت آن تصادف و خسارت جانی و مالی مردم را به دنبال دارد.
تهدید جان مسافران در پی افزایش سرقت تجهیزات جاده‌ها/ خسارت۱۶۰میلیارد ریالی سارقان بی رحم به راهداری
 
 
 
به گزارش پهره به نقل از عصرهامون، سرقت تابلوها و علايم راهنمايی و رانندگی در جاده ها و محورهای مواصلاتی استان پهناور سیستان وبلوچستان  در حالی حرکت ضد اخلاقی به شمار می رود، که این اقدام باعث ناایمن شدن جاده ها، افزایش سوانح و تلفات و به خطر انداختن جان مسافران می شود.

 اگر گذری به محورهای مواصلاتی استان داشته باشيد حتماً با بعضی بی ‌مهری ‌ها از سوی بعضی افراد خاطی مانند مختوش شدن علايم ، شکستن آينه‌های روی پيچ‌ها، سرقت علائم و تجهيزات   مواجه شده‌ايد که این حرکت فجیع آنان منجر به از بین رفتن سرمایه های ملی و بروز خسارت های هنگفت شده است.

 خسارت هایی که اگر اعتبارات صرف احیای آنها نشود، می توان جاده های پیچ در پیچ این استان را سرو سامان دهد.

تخریب وسرقتی که سودجویان یا قاچاقچیان با سوء استفاده از تاریکی شب و فقط برای منافع شخصی خود؛ دست به انجام آن زده که این اقدام ، عامل مهمی در افزایش تصادفات به شمار می رود.
 
خسارت ۱۶۰میلیارد ریالی سرقت تجهیزات ایمنی جاده ای در سیستان و بلوچستان

ایوب کرد، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه سرقت علائم ایمنی ، تابلوهای هشدار دهنده، گاردریل و سازه های پل هزینه سنگینی را برای ایمن سازی مجدد به این اداره کل تحمیل می کند، بیان کرد: نصب تابلوها و علائم هشدار دهنده در جاده‌ها یکی از وظایف راهداران است که متاسفانه در هر ماه آمار قابل توجهی از این علامت‌ها همچون نرده پل، پایه های مسیر نما، تابلوهای اخطاری، انتظامی، اطلاعاتی، صفحه گاردریل و چراغ‌های چشمک زن سولار با تمام متعلقات به سرقت می‌رود.

وی گفت: علائم جاده ای سرقت شده با قیمت‌های بسیار اندک به دلالان و خریداران کالاهای مسروقه فروخته می‌شود ،در حالیکه این اداره‌ کل برای خرید و نصب مجدد آنها هزینه‌های سنگینی را  متحمل می شود  که می‌توانست در زمینه بهسازی جاده‌های استان صرف کند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ادامه داد: با توجه به اینکه نبود تابلوهای مسیرنما و هشدار دهنده در جاده‌ها رانندگان را با مشکلات متعددی مواجه می‌کند و بعضا باعث بروز حوادث رانندگی می شود، این اداره کل سریعا اقدام به جایگزینی علائم سرقت رفته در محورهای مواصلاتی تحت پوشش می کند.

کرد افزود: پیگیری های زیادی به ویژه در حوزه فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در جاده ها و تبعات نبود تابلوهای هشدار دهنده توسط این اداره کل تاکنون انجام شده است تا شاهد کاهش این اقدام نامناسب در جامعه باشیم.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان با اشاره به اینکه تعدادی از سارقان علائم ایمنی در محورهای مواصلاتی استان با همکاری نیروی انتظامی در این مدت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند، خاطر نشان کرد: ازکاربران جاده ای و همچنین شهروندان تقاضا می شود در صورت مشاهده هرگونه سرقت و یا خرید و فروش علائم و تجهیزات ایمنی جاده ای، مراتب را فورا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند یا از طریق تماس با تلفن ۱۴۱جهت رسیدگی فوری گزارش دهند .
 
انتهای پیام/
کد مطلب: 429651