يکشنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ ۲۳:۲۲
۰
رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۸۸ ارتش شهرستان ایرانشهر؛

امام حسن مجتبی(ع) الگوی احسان و نیکوکاری است

حجت الاسلام و المسلمین حسین جوادی گفت: احسان و نیکوکاری پیش از درخواست کمک از سوی نیازمندان مهمترین ویژگی امام حسن مجتبی (ع) است‌.
امام حسن مجتبی(ع) الگوی احسان و نیکوکاری است
حجت الاسلام و المسلمین حسین جوادی، رئیس عقیدتی سیاسی تیپ ۳۸۸ ارتش شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن تبریک ولادت امام حسن مجتبی(ع)، بیان کرد: پیامبر گرامی اسلام فرموده حَسن مِنّی واَنا منه، اَحَبّ الله مَن اَحبّه یعنی حسن از من است و من از اویم و هر کس که او را دوست بدارد خداوند دوستدار اوست.
وی افزود: امام سجاد(ع) در مورد امام حسن مجتبی(ع) فرموده این بزرگوار در همه حال خدای سبحان را یاد می کرد.
حجت الاسلام جوادی تصریح کرد: امام باقر (ع) فرموده امام حسن (ع) در عبادت و صدقه دادن سخت کوش بود و همچنین امام صادق (ع) در مورد شخصیت والای او فرموده که در خلقت و سیرت و شرافت شبیه ترین مردم به پیامبر بود.
وی خاطر نشان کرد: روایت های فراوانی در مورد امام حسن مجتبی(ع) ذکر شده که از جمله آن می توان به شخصیت بی کران او در زمینه احسان و نیکوکاری اشاره داشت.
وی عنوان کرد: کسی که احسان می کند نباید در احسانش تاخیر داشته باشد و نباید منت بگذارد.
این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: امام صادق (ع) در بیان حال معنوی ایشان می‌فرمود: امام مجتبی (ع) عابدترین مردم زمان خود بود. بسیار حج به صورت پیاده و گاه با پای برهنه به جای می‌آورد.
وی اضافه کرد: در سیره امامان (ع) به ویژه امام مجتبی (ع)، کسب روزی حلال و حل مشکلات و تأمین نیازمندی های دیگران، جایگاه ویژه ای دارد و بارها به آن تأکید فرموده به گونه ای که با اندک جست وجو در کتب تاریخ و سیره، موارد فراوانی را مشاهده می کنیم که آنان از طریق نماز، دعا و کمک های مالی، گره از مشکلات مردم گشوده و نیازمندی های آن ها را تأمین می کردند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429660