پنجشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ ۱۲:۴۳
۰
کارشناس اقتصادی:

حذف ارز ترجیحی باعث جمع شدن بساط دلالان ارز می شود/ هدف دولت حمایت معیشتی، کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است

ایوب نارویی گفت: حذف ارز ترجیحی باعث جمع شدن بساط دلالان ارز می شود.
حذف ارز ترجیحی باعث جمع شدن بساط دلالان ارز می شود/ هدف دولت حمایت معیشتی، کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است
ایوب نارویی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومان قسمت اقلامی چون قوت لایموت مردم، آرد و نان دچار مشکلاتی می شود.
وی افزود: به نظر بنده چون ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومان در اختیار عده ای خاص بوده و در حقیقت این افراد از یارانه استفاده می کنند و قشر محروم از این یارانه ای که آن اشخاص استفاده می کنند، محروم هستند.
این کارشناس مسائل اقتصادی تصریح کرد: با حذف ارز ترجیحی و یارانه هایی که دولت برای طبقات محروم در نظر می گیرد، با این اوصاف شرایط قشر نیازمند جامعه بهتر خواهد شد و فاصله های طبقاتی کمتر می شود.
وی تاکید کرد: این تصور اشتباه است که می گویند مردم فقیر، فقیر تر می شوند، چرا که هدف دولت از اجرای این طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوارهای متوسط و کم درآمد است.
وی خاطرنشان کرد: امیدواریم دست آن کسانی که به نوعی در ارز ترجیحی ۴۲۰۰، و یا در سهمیه آرد به عنوان مافیا هستند کوتاه شود و کسانی که استحقاق دریافت یارانه هستند، مشمول طرح شوند.
نارویی خاطرنشان کرد: با حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومان سفره مردم بزرگتر خواهد شد، زیرا هدف دولت در طرح حمایت معیشتی، کمک به خانوارها است که در شرایط تحریم اقتصادی، به لحاظ معیشتی تحت فشار هستند. انتهای پیام/
کد مطلب: 429709
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *