دوشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۱ ۲۱:۰۳
۰
بخشدار دامن؛

دهیاران در خط مقدم خدمت رسانی بی واسطه به مردم هستند

تیمور کریم زایی گفت: حل مسائل و مشکلات مردم در روستاها در اولویت کاری همه دهیاران قرار داشته باشد.
دهیاران در خط مقدم خدمت رسانی بی واسطه به مردم هستند
تیمور کریم زایی، بخشدار دامن در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر بیان کرد: با عنایت به نامگذاری سال جدید به عنوان سال تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین دهیاری‌ها در مدیریت روستایی به دلیل اثر گذاری مستقیم و غیرمستقیم در جامعه نقشی تعیین کننده در تداوم پایداری‌ها و توسعه یافتگی و اشتغال پایدار روستایی ایفا می کنند.
وی افزود: براساس ماده واحده قانون تاسیس دهیاری های خود کفا به منظور اداره روستاها با ماهیت نهاد عمومی و غیردولتی شکل گرفته که وظایف متعددی در راستای قوانین و مقررات بر عهده نهاد دهیاری‌ ها گذاشته شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: دهیاری‌ ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با ساختار خدماتی و اجرای مبتنی بر مشارکت مردم، همواره مورد توجه دولت بوده و برای دستیابی به شاخصه‌های روستای توسعه یافته و پویا، نیازمند عزم و اراده جدی تمام تلاشگران این عرصه است که با برنامه‌ریزی علمی، مسیر توسعه همه جانبه را هموار و فضایی مطلوب و رضایت بخش برای عموم مردم‌ روستا فراهم کنند.
کریم زائی خاطرنشان کرد: توسعه و آبادانی نقاط روستایی در نهایت منجر به تثبیت جمعیت و مهاجرت معکوس از شهرها به روستاها می شود که این امر از لحاظ توسعه ای بسیار حائز اهمیت است.
بخشدار دامن عنوان کرد: به منظور ایجاد چهره مناسب و حفظ زیبایی معابر روستا و با توجه به نیاز اهالی روستا به شادابی و ایجاد تنوع، دهیاری و شوراهای اسلامی باید پیگیر بهسازی معابر، جمع‌آوری پساب‌های خانگی از سطح معابر و بهبود وضعیت زیست محیطی روستا باشند.
وی تصریح کرد: شوراها و دهیاران روستاها در طول سال، در نظافت و پاکیزگی محیط‌های روستایی با برنامه‌ریزی لازم و بهره گیری از ماشین آلات موجود خدماتی دهیاری‌ها و مشارکت اهالی روستا و به خصوص ورودی روستاها تلاش کرده و با جدیت با جلب مشارکت مردمی ورود کنند.
بخشدار دامن اضافه کرد: دفع اصولی زباله ها، توسعه فضای سبز و درختکاری در روستاها از عوامل موثری در زندگی سالم است که امیدواریم بیش از گذشته به این امر توجه شود.
وی بیان کرد: شناسایی ظرفیت‌ های بالقوه روستا از جمله خیرین و نخبگان که روستا زادگان محدوده آن ها هستند، با هدف بهره گیری از فکر و اندیشه آنان در دستور کار قرار داده و اتاق فکر روستا در قالب مجمع مشاورین عالی دهیاری در ابعاد گوناگون تشکیل داده و با اخذ نظرات شان در برنامه‌های توسعه روستایی لیست اسامی این افراد در اختیار بخشداری قرار گیرد.
کریم زایی نسبت به حضور مستمر دهیاران در روستا تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دهیاری‌ باید به صورت تمام وقت نسبت به ارائه خدمات و در دسترس عموم مردم روستا باشند، بنابراین دهیاری ها با جمعیت کمتر از یک هزار نفر ضمن هماهنگی با شورای اسلامی روستا برحسب درجه دهیاری و جمعیت روستا وفق قانون و آیین نامه ابلاغی ساعت کاری تعیین کرده و با تهیه تابلو ساعات کار معین روزانه در دفتر دهیاری حضور داشته و پاسخگو مردم روستا باشند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429755
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *