سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۸:۰۶
۰
معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر؛

قدرت رسانه‌ای در گرو روابط‌ عمومی‌ قدرتمند است/ روابط عمومی ها با رویکرد نوین زمینه ساز اطلاع رسانی مناسب شوند

علی شعبانی گفت: تنها فرصت ما برای حفظ ارتباط در دنیای بی مرزی امروز، برنامه ریزی، سرعت عمل در انتقال مفاهیم، تبیین اهداف، برنامه ها، دریافت نظرات و بازخورد اصلاحی است.
قدرت رسانه‌ای در گرو روابط‌ عمومی‌ قدرتمند است/ روابط عمومی ها با رویکرد نوین زمینه ساز اطلاع رسانی مناسب شوند
علی شعبانی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: عصر ما را عصر ارتباطات می نامند و ویژگی های این زمان در مفاهیمی مانند فشردگی زمان، مکان و فضا، جهانی شدن، جهانی سازی، جهانی گرایی، رشد وسایل ارتباط جمعی و شکل گیری جامعه شبکه ای، از جاکندگی جوامع و انسان ها، همجواری فرهنگی، یکپارچگی فرهنگی، گره خوردن سرنوشت ها به هم، زیست بوم جهانی و پیدایش هویت مختلط جهانی- محلی، دهکده جهانی، عصر انقلاب صنعتی چهارم و ده ها تعبیر پیچیده دیگر، بازنمون می شود.
وی افزود: جدا از این تعابیر پیچیده، هویت، تمایز و بقای فرد یا سازمان در هستی جدید، منوط به بودن در کانون ارتباطات است.
این مقام مسئول تصریح کرد: بدون ارتباط، هر ذی حیاتی از گردونه بودن خارج می شود و زنده بودن سازمان براساس سطح ارتباطات آن ارزیابی می شود.
شعبانی تصریح کرد: در جهان امروز، دانش و دانایی یعنی قدرت، در ارتباط متبلور بوده و گسترش ارتباط در گرو‌ داشتن اطلاعات و قرار گرفتن در شبکه است.
وی اضافه کرد: ما از جایی آغاز می شویم که با خود، دیگری، محیط و جامعه در تعامل قرار می گیریم و اما زمان، رویدادها و مولفه ها به اراده ما نمی گردند.
شعبانی گفت: در دنیای شبکه ای، بی زمانی و بی مکانی امروز، رسانه های قدرتمند از دورترین نقاط جهان، در اندک زمان، اطلاعات و داده های ما را در اختیار جهان قرار می دهند و بدون اینکه توان مدیریت و کنترل داشته باشیم.
فرماندار ایرانشهر گفت: اگر مخاطبین ما آگاهی و اطلاعات لازم را دریافت نکنند، از میلیون ها منبع دیگر دریافت خواهند کرد و موتور جستجوی گوگل با یک میلیارد کاربر بیش از ۷۶ درصد سهم جستجو هت در موتور جستجوگرهای جهانی را به خود اختصاص داده است.
وی عنوان کرد: در جهان خبرنگار امروز، عصر قلمرو زدایی و جریان های جهانی و عصر گسترش افکار و پندارها و تصورات به فراتر از مرزهای سرزمینی و قلمروهای قومی و ملی، نه امکان انحصار بوده و نه امکان قطع ارتباطات مردم پس تنها فرصت ما برای حفظ ارتباط در دنیای بی مرزی امروز، برنامه ریزی، سرعت عمل در انتقال مفاهیم، تبیین اهداف، برنامه ها، دریافت نظرات و بازخورد اصلاحی است.
شعبانی خاطرنشان کرد: همان طور که از نام روابط عمومی پیداست، پل ارتباطی سازمان سیاستگذاری و اجرا با مخاطبان، مشتریان و جامعه هدف است.
وی اضافه کرد: معمولاً مدیران با توجه به مشغله به وظایف مدیریت، برنامه ریزی و بودجه بندی، سازماندهی، هماهنگی، کنترل و فرماندهی فرصت لازم برای ارتباط مستقیم با مراجعین را ندارند. و از سویی، به لحاظ پیچیدگی‌های عصر ارتباطات، مشتریان و خدمات گیران با نظر بر اصول مدیریت کیفی و حکمرانی خوب، به شفافیت و تعامل دیداری و شنیداری با مدیران مصرند و پر کردن این خلأ و پاسخگویی مناسب به انتظارات مشتریان بر عهده روابط عمومی ها است.
به گفته وی، از بعد سازمانی روابط عمومی ها باید مشرف به سیاست ها، اهداف، برنامه ها و پروژه های سازمان و در بعد توانمندی های شخصی و مهارتی و باید دارای توان گفتاری و نوشتاری، بردباری و شکیبایی، خوب گفتن و خوب شنیدن، هوشمندی، زیرکی، قدرت اقناعی بالا، روحیه تعامل گرای مثبت و جریان ساز باشند.
وی گفت: حضور روابط عمومی در متن فرایند سیاستگذاری، اجرا، نظارت برای آگاهی به امور و ارتباط سازنده با بخش های گوناگون سازمان ضروری است.
فرمانداری ایرانشهر خاطرنشان کرد: روابط عمومی باید از یک سو معتمد سیستم و از سوی دیگر معتمد مخاطبان باشد و با تبیین برنامه ها، پاسخگویی و اقناع لازم، با اعتماد آفرینی بتواند اهداف سازمان و‌ مشتریان را همسو کند تا مشتریان با ایده و پیشنهادهای مناسب در بالندگی و بهبود سازمان مشارکت کنند.
وی عنوان کرد: اغلب سازمان ها نسبت به وظیفه روابط عمومی به عنوان یک رکن موثر در بقای سازمان توجهی ندارند و جایگاه آن را به یک واحد تبلیغات فرو کاستند و اغلب مدیرانی که برای مسئولیت روابط عمومی انتخاب می شوند فاقد معیارهای لازم هستند.
وی اضافه کرد: بنابراین نه تنها اثربخشی ندارند بلکه کاهنده سرمایه اجتماعی سازمان و باعث ایجاد نگرش منفی هستند و بسیاری از ادارات داشتن روابط عمومی را ضروری نمی دانند.
شعبانی تصریح کرد: به نظر می رسد در سال های گذشته، روابط عمومی ها از نهادی اجتماعی به نهادی سیاسی تغییر کردند و در این تحول نگرشی، روابط عمومی به جای خدمت به سازمان، هر چه بیش تر در خدمت فرد، مدیر قرار گرفته است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429756
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *