سه شنبه ۳ خرداد ۱۴۰۱ ۰۹:۰۶
۰
یک کارشناس مذهبی؛

فتح خرمشهر تجلی نگاه توحیدی امام خمینی (ره) بود /فتح خرمشهر تداعی کننده از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام است

حجت الاسلام والمسلمین جواد قنبری گفت: فتح خرمشهر تداعی کننده از خود گذشتگی‌های رزمندگان اسلام است که امام خمینی(ره) در راس آن برای آزاد سازی اش نقش ویژه ای ایفا کرد.
فتح خرمشهر تجلی نگاه توحیدی امام خمینی (ره) بود /فتح خرمشهر تداعی کننده از خودگذشتگی های رزمندگان اسلام است
حجت الاسلام والمسلمین جواد قنبری، کارشناس مذهبی در گفت و گو با خبرنگار پهره ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و شهیدان فتح خرمشهر در عملیات بیت‌المقدس، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب شخصیت امام خمینی (ره) را این گونه توصیف کردند که امام راحل شخصیت تاریخی است که در تاریخ همچون شخصیتی پیدا نمی شود و تمام کمالات را با خود داشت و تا مرز های عصمت پیش رفته بود و همه خصوصیات اخلاقی در وجودش بود که در کمتر آدمی مشاهده می شود.
وی افزود: در دوران حکومت پهلوی و ظلم و ستم آن رژیم امام راحل توانست تخت فرعون زمان را به لرزه در بیاورد و از مردم حمایت کند.
این کارشناس مسائل مذهبی تصریح کرد: امام خمینی (ره) از نظر روحی اهل عبادت و گریه نیمه شب بود که همین خصوصیات اخلاقی ویژه این بزرگوار را به درجه یقین رساند.
وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) تمام کارهایی که انجام می داد برای خدا و رضای او بود.
حجت الاسلام قنبری اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب فرمودند: بزرگترین ستایش برای امام راحل این بوده که او را عبدالله یاد کنند چرا که دشمن را به عقب نشینی وادار می کرده است.
وی تصریح کرد: امام راحل همیشه خود را خدمت گذار مردم معرفی می کرد و خود را خدمتگزار مردم می دانست.
وی خاطرنشان کرد: امام راحل فرموده اگر همه کشور های من را خارج کنند به آب های آزاد می روم و در قایقی زندگی می کنم اما دست از قیام بر نمی دارم که این‌ سخن، قاطعیت و سازش ناپذیری این بزرگوار را نی رساند که در آن زمان که امام خیلی تحت فشار بود خیلی از دوستداران ظاهری از ااو خواستند دست از قیام بر دارد ولی حضرت امام خمینی(ره) قاطعانه مسیر خود را ادامه داد و از بیاناتش مشخص بود در برابر دشمنان تا آخر ایستادگی می کند.
وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) فرموده دفاع از اسلام و نظام شوخی بردار نیست و با هیچ کس عهد اخوت نبستم، خاطرنشان کرد: امام همیشه نسبت به دشمنان سرسخت و با دوستان با ملاطفت رفتار می کرد.
وی گفت: امام راحل از اولین روزهای قیامش در قم نترسید و ادامه داد و در طی ۱۵ سال قیام دچار تزلزل نشد و روح شجاعت را در میان مسلمانان به خصوص مردم ایران دمید و به همگان فهماند پنجه در پنجه استکبار ممکن است.
وی اضافه کرد: التزام به اسلام، تکیه دولت به مردم، برپایی عدالت، ایستادگی در برابر استکبار، حفظ وحدت از دستاوردهای امام خمینی (ره) بود.
این کارشناس مذهبی اضافه کرد: نیروهای عراقی که به پشتوانه آمریکا به مقابله با ایران آمده بودند، نتوانستند حریف ملت شوند و پس از 25 روز تسلیم شدند و خرمشهر به تصاحب رزمندگان اسلام در آمد.
وی با بیان این که جمله تاریخی امام خمینی(ره) در خصوص آزادسازی خرمشهر باید در جامعه تبیین شود، گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس امام راحل یک فضای معنوی در کشور ایجاد کرده بود تا جوانان به برکت دفاع مقدس ساخته شوند و امروز باید همان فضا را برای نسل جوان و نوجوان ایجاد کنیم و مسئولان در این زمینه وظیفه سنگینی دارند.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمود که خرمشهر را خدا آزاد کرد، این سخن پیام بسیار ارزشمندی برای تمامی رزمندگان اسلام در ارتش، سپاه، بسیج و نیروی انتظامی داشت که ما همه سرباز خداوند و ولایت هستیم و به این سربازی افتخار می‌کنیم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429757