پنجشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۵۸
۰
امام جمعه موقت شهرستان ایرانشهر؛

حضور حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) در ایران برکات فراوانی دارد

حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی افضلی تبار گفت: شخصيت هاي بزرگ دين منزلت بسيار والايي براي حضرت معصومه (س) و حضرت امام رضا(ع) قائل هستند.
حضور حضرت معصومه (س) و امام رضا(ع) در ایران برکات فراوانی دارد
حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی افضلی تبار، امام جمعه موقت شهرستان ایرانشهر در گفت وگو باخبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت اول تا یازدهم ذی القعده مصادف با ولادت حضرت معصومه (س) تا ولادت علی بن موسی الرضا (ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
وی افزود: در حقیقت در راستای شخصیت والا و فضائل حضرت معصومه (س) ما آدم‌ های عادی نمی‌توانیم بگوییم.
این خطیب جمعه تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین معارفی که از اعتقادات ما به حساب می آيد مسئله توسل به اولیا الهی و تبرک جستن به قبور مطهر آن‌ هاست، در میان این امام زادگان یکی از با فضیلت‌ترین و پر اهمیت‌ترین‌ها، حضرت فاطمه معصومه (س) دختر حضرت موسی ابن جعفر (ع) هستند.
وی اضافه کرد: حضرت معصومه (س) قدم به جاي پاي حضرت زهرا سلام الله عليها گذاشت و همچون آن بانوی بزرگوار در عرصه جهاد و تلاش براي اثبات حق كوشش کرد تا جايي كه جانش را فداي ولايت کرد و به شهادت رسید.
وی عنوان کرد: شخصيت هاي بزرگ دين منزلت بسيار والايي براي حضرت معصومه (س) قائل هستند.
حجت الاسلام افضلی تبار با اشاره به این که امام رضا(ع) فرمودند: كسي كه حضرت معصومه (س) را در قم زيارت كند مانند آن کسی بوده كه مرا زيارت کرده است.
وی اضافه کرد: امام رضا (ع) ثواب زيارت خود را با زيارت حضرت معصومه در يک حد و اندازه مي‏داند و این بانوی بزرگوار را ملقب به صفت معصومه كرده که اين نشان دهنده عظمت معصوميت آن بانو است.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429780
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *