شنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۱ ۱۰:۳۴
۰
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر؛

امام خمینی (ره) منادی اتحاد و وحدت بین مسلمین بود

مولوی عبدالصمد کریم زایی گفت: امام خمینی (ره) منادی اتحاد و وحدت بین مسلمین بود.
امام خمینی (ره) منادی اتحاد  و وحدت بین مسلمین بود
مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: امام خمینی (ره) در سال های اقامت در عراق همچنان رهبری مبارزه با رژیم پهلوی را به عهده داشته است.
وی افزود: رمز موفقیت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب و رهبری نهضت اسلامی ایمان به خدا و تکیه بر نیروی مردمی بوده است.
مولوی کریم زایی تصریح کرد: امام خمینی(ره) قیام پانزدهم خرداد ۱۳۴۲ را با درایت و بصیرت هدایت و در بهمن ماه ۱۳۵۷به پیروزی رساند.
وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) در آن زمان جفاها و ستم های زیادی را متحمل شد اما با ثبات قدم، روشنگری و نشان دادن راه درست و نادرست، گام در راه پیروزی اسلام برداشت.
وی عنوان کرد: با پاسداشت آرمان ها و یاد و خاطره امام راحل و ادامه دادن راه شهدای جمهوری اسلامی می توان جهت پیشبرد اهداف نظام مقدس ایران عزیز اسلامی، بیش از پیش تلاش کنیم.
امام جمعه اهل سنت ایرانشهر اضافه کرد: امام راحل بعد از انقلاب با همت بلندی که داشت توانست برای ایران اسلامی دستاوردهای مختلفی در زمینه های متفاوت به ارمغان بیاورد و یکی از مهم‌ترین آن ها نهضت خود امام بزرگوار در راستای ارمغان عزت و سربلندی بود.
وی اذعان کرد: امام راحل اصل خدامحوری و دین‌مداری را همیشه در چارچوب زندگی‌ اش به عنوان یک قانون الهی رعایت می کرد و هدف اصلی اش کسب رضای خدا بود و به دنیا و ظواهر دنیوی آن هیچ توجهی نداشت.
مولوی کریم زایی با اشاره به این که وحدت اصلی ترین هدیه امام راحل به مسلمانان عالم بود، عنوان کرد: دشمن از اتحاد و همبستگی بین برادران اهل سنت و اهل تشیع بسیار واهمه دارد و امروز آمریکایی ها کلمات شیعه و سنی در ادبیات سیاسی وارد کردند تا از این موضوع بتوانند نقشه های شوم خود را در ایران اسلامی پیاده کنند در حالی که آنان با اصل اسلام مخالف هستند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429788
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *