شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۴۲
۰
دستان پینه‌ بسته‌ کارگران شهرداری خالی از حق کارگری‌ شان است؛

کسی در ایرانشهر جرأت حل مشکلات پاکبانان را به صورت قطعی ندارد /مسئولین گوش شنوا برای شنیدن دغدغه‌های کارگران شهرداری را ندارند

پرداخت نشدن حقوق کارگران شهرداری‌ شهرستان ایرانشهر به معضلی جدی تبدیل شده و ظاهرا مسئولان هیچ راه حلی برای آن ندارند.
کسی در ایرانشهر جرأت حل مشکلات پاکبانان را به صورت قطعی ندارد /مسئولین گوش شنوا برای شنیدن دغدغه‌های کارگران شهرداری را  ندارند
به گزارش پهره؛ کارگران شهرداری شهرستان ایرانشهر چندین ماه است که در سکوت مسئولان شهرداری از پرداخت حقوق‌هایشان لب به اعتراض گشودند و از این مشکلات گلایه مند هستند.
همین مسئله نیز باعث ضعف خدمات رسانی به مردم و عقب ماندگی شهرستان ایرانشهر از لحاظ زیبایی و نمای شهر و جمع آوری به موقع زباله ها و پسماندهای خانگی شده است‌.
تغییر فصل‌ها هم کار را برای کارگران شهرداری سخت می‌کند، چه گرمای سوزان تابستان و چه سرمای استخوان سوز پاییز و زمستان و روز‌های بهاری، کار برای آن‌ها هیچ وقت تعطیل نیست و با این حال حقوق های آنان چندین ماه به معوقه می افتد که مشکلات بسیار عدیده ای را در زندگی شخصی شان به وجود آورده که طبق گفته خود آن ها بیش تر اوقات در تامین مایحتاج و کالاهای ضروری برای خانواده شان شرمنده آنان می شوند و دیگر رویی برای قرض گرفتن از اطرافیان را هم ندارند.
کارگران شهرداری ایرانشهر از شهرداری و شورای شهر این منطقه درخواست دارند که وضعیت کاری و نحوه پرداخت حقوق و بیمه آنان را مشخص کنند و ۵ ماه دستمزد عقب افتاده آن ها را پرداخت کنند.
حق و حقوق کارگران در میان عدم پرداخت عوارض نوسازی شهروندان دست و پا می زند
در این راستا، سعید دیده ور، شهردار شهرداری ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: قضیه در عدم پرداخت به موقع حقوق پاکبانان این شهر واضح و روشن بوده و با توجه به این که این سازمان یک ارگان نیمه دولتی بوده و پرداخت دستمزد آنان از محل پرداخت عوارض شهرداری امکان پذیر است عدم پرداخت به موقع این گونه موارد باعث عقب ماندگی در واریز دستمزد به موقع است.
وی افزود: شهرداری نهادی عمومی و غیر دولتی بوده که حقوق و مزایای کارگران را  از محل دریافتی عوارض و بهای خدماتی که شهروندان واریز می کنند پرداخت می کند.
این مقام مسئول تصریح کرد: منابع درآمدی پایدار و پرداخت به موقع عوارضات شهرداری نقش مهمی در تسریع پرداخت حقوق پاکبانان شهرداری ایرانشهر دارد.
شهردار ایرانشهر خاطرنشان کرد: از شهروندان ایرانشهری تقاضا دارم نسبت به پرداخت عوارض شهرداری اقدام کنند.
وی اضافه کرد: تا زمانی فرهنگ پرداخت به موقع عوارض توسط شهروندان ایرانشهری انجام نشود همچنان این مشکل پا بر جاست و اگر هر شهروند با توجه به خدماتی که از شهرداری دریافت می کند عوارض مربوط به آن‌ را پرداخت نکند حق کارگران این مجموعه بر گردنشان است.
وی اضافه کرد: قرار بر این است که کلیه اعضای شورای شهر ایرانشهر در راستای ترویج فرهنگ پرداخت به موقع عوارض نوسازی همکاری لازم را با مجمعه شهرداری این منطقه داشته باشند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429806
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *