دوشنبه ۲۷ تير ۱۴۰۱ ۰۹:۰۴
۰
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر؛

آمار کیت های پی سی ار استفاده شده در سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از یکصد هزار بوده است/ شهروندان دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند

سعید موحد گفت: تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عدم تجمع از عمده موارد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا محسوب می شوند که باید همگان رعایت کنند.
آمار کیت های پی سی ار استفاده شده در سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از یکصد هزار بوده است/ شهروندان دوز چهارم واکسن کرونا را دریافت کنند
سعید موحد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: خطر ابتلا به سویه جدید امیکرون در کشور وجود دارد و مجدد بیماری کرونا در این منطقه در حال افزایش بوده که در این راستا نیاز بوده که شهروندان نکات بهداشتی را رعایت کنند.
وی افزود: شهروندان عزیز جهت پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا جهت تزریق نوبت چهارم واکسن کرونا باید اقدام کنند که کلیه شهروندان سنین بالای ۱۲ سال در صورتی که از زمان دوز سوم واکسن آنها به مدت ۶ ماه گذشته است می‌توانند دوز یادآور چهارم را هم تزریق کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه کرد: تزریق واکسن کرونا دوز سوم و چهارم آن مختص افراد بالای ۱۸ سال شروع شده و افراد ۱۲ تا ۱۸ سال دارای بیماری های خاص نیز می توانند دوز سوم و چهارم را هم دریافت کنند.
وی گفت: وضعیت واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال در دوز اول ۹۱ درصد، دوز دوم ۸۰ درصد و دوز سوم ۵۲ درصد است.
این مقام مسئول تصریح کرد: در تاریخ هفدهم تیرماه یک نفر مبتلا به کرونا و دو مورد در هیجدهم تیر ماه گزارش شده که مربوط به حوزه چابهار بوده است.
موحد گفت: در حال حاضر آمار مبتلایان به کرونا در کشور افزایش يافته به طوری که تا روز نوزدهم تیرماه در حوزه دانشگاه علوم پزشکی ۳ نفر نتیجه آزمایش شان مثبت و بدون فوتی و در روز بیست و یکم تیرماه ۱۲ مورد مثبت و در روز بیست و دوم تیرماه ۱۳ مورد مثبت در کل حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اعلام شده است.
این مقام مسئول تصریح کرد: مبتلایان به بیماری کرونا از ابتدای سال ۱۴۰۰ در ایرانشهر مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۵ نفر و جمع کل مبتلایان حوزه چابهار ۹۸۱۲ نفر از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بوده است.
وی اضافه کرد: جمع کل آمار کیت های پی سی ار یا آزمایش پی سی ار انجام شده در ایرانشهر ۷۱۳۱۳ مورد و مجموع این آزمایش پی سی ار در چابهار انجام شده ۲۹۸۰۷ مورد بوده است.
وی عنوان کرد: واکسیناسیون کرونا در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ایرانشهر در حال انجام بوده و شهروندان می‌توانند واکسن خود را با مراجعه به مراکز دریافت کنند.
موحد خاطرنشان کرد: تزریق واکسن، رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، عدم تجمع از عمده موارد پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا محسوب می شوند که باید همگان رعایت کنند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429897
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *