چهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ ۰۷:۳۵
۰
یک استاد عضو هئیت علمی دانشگاه؛

جهاد تبیین باطل‌السحر جنگ‌ رسانه‌ای دشمن است/وحدت مسلمانان مانعی در برابر تفرقه افکنی دشمنان است

ملیحه گلستانی گفت: مقام معظم رهبری با طرح مسئله جهاد تبیین وظیفه همه ما و یا وظیفه مقابله با جنگ رسانه‌ای را بیان کردند و اکنون دشمن با استفاده از سیاست‌های قدیمی و نخ‌نما می‌خواهد باعث ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی شود که ایشان بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف بین مذهب های مختلف تاکید کردند.
جهاد تبیین باطل‌السحر جنگ‌ رسانه‌ای دشمن است/وحدت مسلمانان مانعی در برابر تفرقه افکنی دشمنان است
ملیحه گلستانی، عضو هئیت علمی دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در نمای کلی حقوق بشر حقوقی بوده و چون همه‌ انسان‌ها اعضا جامعه‌ بین‌المللی هستند و در انسان بودنشان مشترک اند پس حقوق بشری مختص همه‌ انسان ها است.
وی افزود: درحقیقت حقوق همه انسان ها باید در همه جا یکسان اجرا شود و بین افراد در برخورداری از این مسئله نباید تفاوتی وجود داشته باشد.
این استاد دانشگاه تصریح کرد: در حقیقت حقوق بشر آزادی‌ ها، مسئولیت‌ ها و آن منافعی بوده که از طریق ارزش‌ ها پذیرفته می شود.
وی اضافه کرد: نباید هیچ وقت تابعیت، مذهب یا جنس تاثیری در رعایت حقوق بشری ایجاد کند و حتی دولت‌ ها نیز در روابط بین‌المللی شان تمایل دارند این مورد حداقل رعایت شود.
گلستانی خاطرنشان کرد: در زمینه موضوع حقوق بشری پیش‌ از بیست و پنج سند بین‌المللی تصویب رسیده و اصطلاح حقوق‌ بشر به‌ عنوان حقوق بنیادی انسان‌ها یک اصطلاح مقدس و ارزشمند است.
وی عنوان کرد: حقوق بنیادی حقوقی بوده که هر کس در هر جای جهان امروز باید از این مسئله بهره‌مند باشد و در این رابطه علامه محمد تقی جعفری حقوق بنیادین را شامل حق حیات، حق کرامت، حق تعلیم‌ و تربیت بیان کرده است‌.
این استاد دانشگاه عنوان کرد: در حقیقت خطوط کلی زندگی و زیر بناهای حیاتی انسان مثل رسم و رسوم، آداب و سنت‌ها قرار دادی تعیین شدنی نیستند و اصولاً حقوق‌ بشر در دنیا به‌ صورت ثابت و جهانی نیست یعنی در دنیای واقعی به‌ صورت ثابت و جهانی حقوق‌ بشری وجود ندارد، چون‌ که اما در کشورهای مختلف حتی برای تفسیر انسانیت تفاوت وجود دارد.
وی اضافه کرد: کشورهای مختلف انسانیت را به طرق مختلفی تعبیر و تفسیر می‌کنند و این کاملاً مشخص است که اختلاف‌نظر درباره حقوق‌بشر وجود دارد.
گلستانی تصریح کرد: به‌ طور کلی دو دیدگاه یا دو نگرش در مورد حقوق‌ بشری داریم که یک دیدگاه قرن هفت و یک دیدگاه مختص دیدگاه غرب بوده است.
وی اضافه کرد: در واقع حقوق‌ بشر در راستای اقتضائات فکری، فلسفی، اجتماعی بوده و در حقیقت از دیدگاه اسلام انسان ها موجوداتی با ارزش و با شرافت بوده و حقوق و حیثیت ذاتی آن ها فارغ از نژاد و قومیت است.
این استاد دانشگاه اضافه کرد: در واقع حقوق‌ بشر ثابت، پایدار و مشترک همه انسان‌هاست که باید این موضوع برای هر انسانی به‌ جهت انسان بودن رعایت شود.
وی تصریح کرد: اکنون غربی‌ها خود را طلایه‌دار سازمان حقوق بشر می‌شناسند و مردمان جهان هم متوجه شدند که که این سازمان به ناحیه‌ای که متولیان آن قدرت‌ های سلطه‌گر و استعمارگر و استعمارجو هستند جز فریب برای ملت‌ها چیز دیگری ندارند.
به گفته گلستانی؛ کسی که اکنون در دنیا حقوق‌ بشر را نقض می‌کند اسرائیل غاصب بوده و موضوع حمایت از حقوق‌ بشری یکی از مهم‌ترین شعارها و ادعاهای مقامات آمریکایی در نظام بین‌الملل به شمار می رود.
وی اضافه کرد: استفاده از ابزار تحریم برای تحت فشار قرار دادن این کشورهایی که به‌ لحاظ سیاسی مستقل بوده و با رویه‌های بین‌المللی آمریکا مخالف هستند دهه ها است که ادامه دارد و در سطوح مختلف منجر به نقص صریح حقوق‌ بشر شده است‌.
گلستانی افزود: این تحریم‌ها تاثیر منفی زیادی بر ملت‌های جهان بر جای گذاشته و اگر مباحث حقوق بشر آمریکا را به‌ صورت دقیق بررسی کنیم و نگاهی بیندازیم به کارنامه و عملکرد این کشور در این حوزه در دهه های اخیر تأیید کننده این واقعیت است که دولت‌ مردان آمریکایی در چهار چوب های به‌ اصطلاح حمایت‌گرانهحقوق‌بشری بسترهای لازم را برای دخالت‌های غیرقانونی خودشان در نقاط مختلف جهان فراهم کردند.
وی گفت: امروز اعمال تحریم‌ های قهرآمیز یک‌ جانبه هسته‌ای آمریکا تبدیل به ابزاری برای بحث حقوق‌ بشری مردم ایران شده به‌ طور مثال تحریم‌های اقتصادی ظالمانه آمریکائیان علیه ملت ما در چهار دهه گذشته و آثار آن‌ها از جمله عدم واردات دارو و مواد غذایی، فروش نفت و جلوگیری از سوخت‌ گیری پروازهای هوایی با وجود کمیسیون‌های بین‌المللی مربوط، تبادلات پولی و بانکی را می‌توان به‌ عنوان موارد متعددی از نقض حقوق‌بشر نام ببریم که این مسائل گویای میزان عمق اقدامات جنایتکارانه و ضد حقوق‌بشری علیه کشورمان است.
وی اضافه کرد: امروز نظام سلطه و در رأس آن آمریکا با سیاسی کردن مقوله حقوق‌ بشر و سوءاستفاده و نفوذ در نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد با توسل به حربه نقض حقوق‌ بشر کشورهای مستقل جهان سوم را تحت فشار قرار می‌دهد.
به گفته گلستانی؛ از ابتدا در کل سازمان ملل اتخاذ سیاست‌های دوگانه و تبعیض‌آمیز و سیاسی‌کاری مقوله بشر کاملاً مشهود بوده‌ و بررسی رفتار حقوق‌ بشری کشورهای غربی در قبال مسائل جهانی نشان‌دهنده رفتار تبعیض‌آمیز است.
وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که بر سر راه موفقیت سازمان‌های بین‌المللی در اجرای اسناد حقوق‌ بشر وجود دارد بی‌توجهی نسبت‌ به ارزش‌های مذهبی و مفاهیم درست اخلاقی و تاکید بر اجرای خطوط غربی است.
گلستانی عنوان کرد: امروز در آمریکا حقوق‌ بشر باعث اخراج دختران محجبه از مدارس و محدود کردن دخترهای محجبه از تحصیل شده است.
وی اضافه کرد: امروز نظام سلطه با استفاده از امکانات رسانه‌ای عملیات روانی گسترده‌ای با اصحاب رسانه و فضای مجازی به راه انداخته تا حقوق بشری که مدنظر خودشان است را در جهان گسترش بدهند.
به گفته این استاد دانشگاه؛ مقام معظم رهبری با طرح مسئله جهاد تبیین وظیفه همه ما و یا وظیفه مقابله با جنگ رسانه‌ای را بیان کردند و اکنون دشمن با استفاده از سیاست‌های قدیمی و نخ‌نما می‌خواهد باعث ایجاد تفرقه بین مذاهب اسلامی شود که ایشان بر حفظ وحدت و پرهیز از اختلاف بین مذهب های مختلف تاکید کردند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429905
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *