شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱ ۰۷:۴۱
۰
رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان خبر داد؛

عامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی دستگیر شد

حسن کیخا از شناسایی و دستگیری شخصی که در توییتر اقدام به تخریب وجهه یکی از اقوام خانوادگی خود به قصد تشویش اذهان عمومی کرده بود، خبر داد.
عامل تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی دستگیر شد



 به گزارش پهره حسن کیخا، رئیس پلیس فتا سیستان و بلوچستان در گفت وگو با عصرهامون بیان کرد: در پی مراجعه ۲ نفر از شهروندان به پلیس فتا استان و مطرح کردن شکایتی مبنی بر اینکه فردی ناشناس در توییتر اقدام به گذاشتن توییتی کرده که به صورت گسترده بازنشر گردیده واین کار باعث ایجاد تشویش و تخریب وجهه ایشان شده است، رسیدگی به این موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا استان قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه صفحه مورد‌ نظر با انتشار اخبار دروغ موجب تشویش اذهان عمومی شده بود، کارشناسان پلیس فتا طی اقداماتی فنی و تخصصی توانستند متهم را در فاصله زمانی کوتاه شناسایی کنند و پس از اخذ دستور قضایی، متهم در اداره پلیس حضور پیدا کرد.
این مقام انتظامی گفت: در تحقیقات به عمل آمده از متهم، ابتدا وی منکر هرگونه جرم انتسابی بود ولی در نهایت با مشاهده مدارک، مستندات و ادله جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس به جرم خود اقرار نمود و هدف خود را تخریب چهره شاکی عنوان داشت.
رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: با توجه به اظهارات متهم و مستندات موجود، پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شد.
وی همچنین یادآور شد: هتک حیثیت افراد و تشویش اذهان عمومی در فضای مجازی جرم بوده و پلیس و دستگاه قضایی با این مسئله برخورد جدی خواهند کرد.
این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پلیس با کسانی که اقدام به انتشار تصاویر خصوصی و خانوادگی و تهدید و توهین نسبت به افراد در فضای مجازی می کند طبق قانون برخورد خواهد کرد و همچنین شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا با مراجعه به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ مرکز امـداد و فوریت‌های سایبـری از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های کارشناسان این پلیس در جهت رفع مشکلات احتمالی خود اقدام کنند.
انتهای پیام/
  
کد مطلب: 429914
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *