جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ۱۴:۳۷
۰
در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر مطرح شد؛

دولت فعلی دیپلماسی عزت‌مندانه در دستور کار دارد/ ساختار مدیریت بحران باید بازنگری شود

امام جمعه ایرانشهر گفت: آمریکایی‌ها باید بدانند که اهداف آن‌ها با دولت فعلی محقق نخواهد شد.
دولت فعلی دیپلماسی عزت‌مندانه در دستور کار دارد/ ساختار مدیریت بحران باید بازنگری شود
به گزارش پهره، حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه اهل تشیع ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بین نمازگزاران در مصلی فاطمه الزهرا(س) بیان کرد: خودم و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و تقوا همچون سپری در برابر گناهان است.
وی افزود: حضور علمای گرانسنگ در ایام محرم گسترش فرهنگ عاشورایی را به ارمغان می‌آورد و تمام خادمان و مداحان اهل‌بیت (ع) که باعث پیوند با ائمه اطهار می شود.
این خطیب جمعه تصریح کرد: بنده از تمام دستگاه‌های اجرایی که برای انجام برنامه‌ها و مراسمات ماه محرم زحمت کشیدند تشکر می‌ کنم.
وی اضافه کرد: امروز چهاردهم مرداد ماه مصادف به حقوق بشر بوده که مقام معظم رهبری درباره انسانیت و کرامت انسان می فرمایند: این آزادی نباید در تقابل با اخلاق، قانون و ارزش الهی و حقوق عمومی تعریف شود گاهی مشاهده می‌کنیم بعضی ها بعد از این آزادی‌ها سوءاستفاده می‌کنند و دولت و حکومت در قبال بی‌بند و باری باید به وظیفه خود عمل کنند.
حجت الاسلام بزمانی عنوان کرد: در زمینه حقوق‌ بشر غربی ها از این مسئله سوء استفاده می‌کنند و در خدمت منافع خود آن را به کار می‌گیرند و آن را حقوق‌بشر می‌دانند و آن را به دو حقوق‌ بشر خوب و بد تقسیم می‌کنند که منفعت خود آنان را دنبال می‌کند.
وی تصريح کرد: سفر بایدن به عربستان و بن‌سلمان به فرانسه نشان‌دهنده همین مطلب است که از حقوق‌بشر استفاده شخصی و ابزاری می‌کنند و هم‌ زمان با طرح پیشنهادی اروپا و آمریکا در مورد برجام تعدادی از افراد و شرکت‌ها مورد تحریم آمریکا قرار گرفتند و آمریکایی‌ها غافل‌ هستند که اهداف آن‌ها با دولت فعلی ما محقق نخواهد شد چرا که ما وقتی مراجعه می‌کنیم به این مسئله دیپلماسی قبل دورانش به سر رسیده و در دولت فعلی دیپلماسی عزت‌مندانه در دستور کار است.
خطیب جمعه ایرانشهر خاطرنشان کرد: اگر آمریکایی ها عده‌ای را تحریم کردند و یا شرکت‌هایی را مورد تحریم قرار دادند جمهوری اسلامی هم ساخت سانتریفیوژهای جدید را در دستور کار خود قرار داده و غربی‌ها بدانند دوران تکبر و لجاجت گذشته و ایران اسلامی به سمتی حرکت می‌کند که تحریم‌ها را خنثی کند‌ و لغو تحریم‌ها همراه با رفت آزمایشات ضمانت برگشت به برجام است و در صورت دیگر غیرممکن است.
وی بابیان این که ایام عاشورا و تاسوعای حسینی را پیش رو داریم، اذعان کرد: حضرت ابالفضل (ع) در راه مواسات دین برای برادرش نهایت ازخودگذشتگی را این انسان نشان می‌دهد و دنیا را در راه آخرت خرج می‌کند.
وی گفت: اکنون وظیفه همگان این است که پشت سر ولایت‌ فقیه قرار بگیرند.
حجت الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: آیت‌الله محامی در جمع امامان جمعه نیازهای استان را با رئیس‌جمهور به‌ خوبی مطرح کرد.
وی اضافه کرد: در مورد مدیریت بحران در استان در بارندگی‌های اخیر خسارت های فراوانی ایجاد شده بود که ضمن تشکر از این نهادها که نتیجه همدلی و دوراندیشی مسئولین و همت مردم در راستای کاهش زیان ها بود باید یک بازنگری در ساختار مدیریت بحران صورت بگیرد و از این روش خسارت‌هایی وارد شود بعد جبران شود خوب نیست بلکه باید پیشگیری شود و گروه‌های جهادی نشان دادند که قدرت خوبی هستند برای مقابله با بحران که باید از آن‌ها بهره لازم را ببریم.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429948
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *