جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ ۱۵:۴۷
۰
در خطبه های نماز جمعه اهل سنت مطرح شد؛

امام حسین (ع) برای اجرای احکام، احیای سنت گهربار رسول الله (ص) و عدالت قیام کرد

مولوی عبدالصمد کریم زایی گفت: امام حسین (ع) برای سه هدف عمده قیام کرد که اجرای احکام پروردگار مهرورز، احیای سنت گهربار رسول الله (ص) و دیگری عدالت بود.
امام حسین (ع) برای اجرای احکام، احیای سنت گهربار رسول الله (ص) و عدالت قیام کرد
به گزارش پهره مولوی عبدالصمد کریم زایی، امام جمعه اهل سنت ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه ایرانشهر در بین نمازگزاران بیان کرد: خدای سبحان در مورد آئین زیبای اسلام این چنین می‌فرماید: «إن الدِّينَ عِنْدَ اللَّهِ الْإِسْلَامُ که همانا دین (پسندیده) نزد خدا آیین اسلام است.
وی افزود: تعالیم زیبای دین مبین اسلام تعالیمی بسیار گرانبها و با ارزش است که در مسیر آن رسول مهربانی‌ها سختی‌ها و شکنجه‌های بسیار متعددی را به جان خرید.
این خطیب جمعه اهل سنت تصریح کرد: ماه محرم یکی از ماه‌های حرام و پرفیض و برکت بوده و ماهی که آغاز سال هجری قمری با حلول آن است.
وی اضافه کرد: هجرت رسول اکرم (ص) مبدأ تأسیس و تاریخ اسلامی بوده و در واقع هجرتی که سبب ترقی و رشد حکومت اسلامی شد و بعد از آن روز به روز دایرهٔ حکومت اسلامی گسترش می‌یافت و بر جهان کفر غلبه پیدا می‌کرد.
وی عنوان کرد: ماه محرم ماه قیام امام حسین (ع) بوده و زمانی که مردم کوفه نامه‌های متعددی برای آن بزرگوار نوشتند و از او خواستند تا آنان را در مقابل ظلم و استبداد رهبری کند و حضرت قیام کرد.
وی خاطرنشان کرد: اما قبل از قیام حضرت امام حسین (ع) برای تفحص و جست‌و‌جو، مسلم بن عقیل را به سوی کوفه گسیل داشت تا از حقیقت ماجرای کوفه اطلاع یابد و نتیجه این شد آن حضرت به سوی کوفه روانه شد، اما وقتی که اما وقتی که او با هفتاد و دو تن از یارانش قیام کرد مردم کوفه از یاری و همیاری با امام سرباز زدند و او را تنها گذاشتند.
مولوی کریم زایی خاطرنشان کرد: حضرت استاد مفتی محمد شفیع عثمانی رحمه‌الله می‌نویسد، امام حسین (ع) برای سه هدف عمده قیام کرد که اجرای احکام پروردگار مهرورز، احیای سنت گهربار رسول الله (ص) و دیگری عدالت بود.
انتهای پیام/
کد مطلب: 429950
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *