در دیدار و دلجویی از خانواده دارای چهار فرزند معلول مطرح شد؛

تست های غربالگری پیش از ازدواج یکی از راه های پیشگیری از تولد نوزاد معلول/به خانواده های معلولین توجه ویژه شود

1 شهريور 1401 ساعت 8:43

فرماندار شهرستان بمپور گفت: آموزش و آزمایش های قبل از ازدواج موثر ترین روش جهت جلوگیری افزایش آمار معلولین است.


به گزارش پهره، سلمان برهانی فرماندار شهرستان بمپور به اتفاق بخشدار کلاتان، فرمانده حوزه مقاومت بسیج سردار شهید بهشتی و تعدادی از مدیران دستگاه های اجرایی از خانواده دارای چهار معلول در روستای بهشت آباد از توابع بخش کلاتان دیدار و ضمن استماع صحبت های این خانواده، از مادرشان به عنوان مادر نمونه و ایثارگر تجلیل کرد.
در این دیدار سلمان برهانی، فرماندار شهرستان بمپور بیان کرد: بزرگترین ایثار را خانواده معلولین به ویژه این مادر مهربان و صبور داشته که تمام وقت و عمر ارزشمند خود را صرف نگهداری از دلبندانشان می کند.
وی افزود: آموزش و آزمایش های قبل از ازدواج موثر ترین روش جهت جلوگیری افزایش آمار معلولین است.
این مقام مسئول از تمام دستگاهای متولی امر و حمایت کننده خواست نهایت کمک و یاری رسانی با خانواده و افراد معلول تحت تکفل آنها را داشته باشند تا سختی های زندگی بر این خانواده و مادر از خود گذشته کاهش یابد.
وی اضافه کرد: اداره ثبت احوال نسبت به تعویض و الصاق کردن شناسنامه فرزندان معلول این خانواده اقدام کند.
برهانی عنوان کرد: پدر و مادر این خانواده با توجه به شرایط نگه داری فرزندان و عدم امکان دسترسی به شغل دیگر برای درآمد زندگی، تحت تکفل پوشش نهاد مقدس کمیته امداد قرار بگیرند.
وی گفت: با توجه به علاقه مندی مادر خانواده در راستای خود کفایی و خود اشتغالی تسهیلات لازم از طریق بنیاد برکت پیگیری و پرداخت شود.
فرماندار بمپور خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت نامطلوب محل اسکان خانواده، تکمیل منزل مسکونی در دست احداث توسط خیر تسریع و برای تجهیزات آن ادارات کمیته امداد امام (ره )و بهزیستی شهرستان همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.
انتهای پیام/


کد مطلب: 429996

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/429996/تست-های-غربالگری-پیش-ازدواج-یکی-راه-پیشگیری-تولد-نوزاد-معلول-خانواده-معلولین-توجه-ویژه-شود

پهره
  https://www.pahreh.ir