شنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۱ ۰۸:۵۸
۰
یک کارشناس مسائل سیاسی مطرح کرد؛

جنگ روایت‌ها، مسئله امروز رسانه‌ها / جهاد تبیین و روایتگری به موقع نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب می کند

حجت اله صادقی گفت: در جنگ روایت ها با بهره گیری از نصایح حکیمانه رهبر انقلاب راوی روایتگر صادق و راوی اول باشیم تا دشمنان اجازه سو استفاده را نداشته باشند.
جنگ روایت‌ها، مسئله امروز رسانه‌ها / جهاد تبیین و روایتگری به موقع نقشه های شوم دشمنان را نقش بر آب می کند
حجت اله صادقی، کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در حقیقت قوی بودن مقدمه اساسی تداوم و استمرار هر قیام و انقلاب است و این قوت و قدرت باید همه جانبه و در عرصه‌های های مختلف نظامی، سیاسی اقتصادی فرهنگی و به طور ویژه در فضای ارتباطات با توجه به شرایط فعلی باشد.
وی افزود: البته ناگفته پیداست که عنصر قوت اگر همگام با ایمان شود؛ یعنی ایمان قوی در نهاد مردم نسبت به اسلام، انقلاب و ایران باشد قطع به یقین در هر میدانی موفقیت را در پی خواهد داشت.
این کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ولی آنچه مهم است این بوده که استمرار و ثمربخشی انقلاب اسلامی بدون مقوله قدرت و توجه به این اصل اساسی در عرصه‌های های مختلف آن امکان پذیر نیست و این موضوع در موضع گیری های دقیق و سنجیده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در موشک باران مواضع گروهک های تروریست و منافق ضد انقلاب در غرب کشور کوموله در ایام اخیر و موشک باران پایگاه آمریکایی عین الاسد و حتی بازپس گیری کشتی نفتکش در خلیج فارس برای همگان ملموس و محسوس بود.
این کارشناس مسائل سیاسی اضافه کرد: در حقیقت بدون قدرت نظامی و موشکی این مهم امکان پذیر نبوده و علاوه بر این قدرت سایبری انقلاب اسلامی در رصد و کنترل و محدود کردن و حتی هک شبکه های صهیونیسم می باشد و باز هم نمود دیگری از قدرت ایران در عرصه جنگ نرم را برای جهانیان نمایان کرد.
صادقی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی امروز به خوبی به این موضوع واقفند که در عرصه نظامی و حتی جنگ سایبری توان مقابله با ایران اسلامی را ندارند لذا به دنبال پیدا کردن روزنه ای جهت ضربه زدن به انقلابی به طریقی دیگر میباشند و چه حربه ای بهتر از ایجاد شکاف قومی و مذهبی در بین مردم و این روشی بود که دشمن در ایجاد اغتشاشات اخیر دنبال کرد و توانست با استفاده از شیوه های مختلف شایعه پراکنی و دروغ پردازی عده ای را با این جریان همراه کند.
وی اضافه کرد: موضوع بسیار مهمی که باید به آن توجه داشت بحث جنگ روایت هاست و این گونه به نظر می رسد که راوی اول و روایت اول می تواند تاثیر بسیاری در پذیرش یا رد موضوعی توسط مردم داشته باشد بنابر این علاوه بر این که نیازمند بصیرت لازم هستیم باید در جنگ روایت نیز با بهره گیری از نصایح حکیمانه رهبر انقلاب راوی روایتگر صادق و راوی اول باشیم.
صادقی بیان کرد: موضوعی که گاها کم توجهی به آن چالش هایی را در مسیر اهداف انقلاب اسلامی ایجاد می کند و آخرین موضوعی که حائز اهمیت خاصی است دشمن شناسی و عناصر نفوذی داخلی است که این نیز بدون قوت و اشراف کامل اطلاعاتی امکان پذیر نیست.
وی اضافه کرد: بنابراین قدرت اطلاعاتی در عرصه جنگ نرم و فضاهای ارتباط رسانه ای می تواند نقش کلیدی در این موضوع و حذف عناصر نفوذی داشته باشد.
این کارشناس مسائل سیاسی گفت: در حقیقت باید عناصر انقلابی از انفعالی و خادمین انقلاب از خائنین نسبت به انقلاب و تصمیم گیری صحیح در این زمینه در بزنگاه هایی است که این موضوع را بیشتر تبیین می کند که می توان به فتنه اخیر و موضع گیری های برخی از خواص اشاره کرد.
وی اذعان کرد: مسئله دیگر که باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد جهاد تبیین و تلاش مضاعف در این عرصه و بیان خدمات انقلاب اسلامی و چالش های پیش رو بوده که چرا که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی در زمینه سیاه نمایی انقلاب لحظه ای غفلت ندارند و این هوشیاری و بیداری و تلاش مضاعف جبهه انقلاب را در جهاد تبیین و جهاد روایتم می طلبد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 430093