مسئولان مشکلات درمانی را درمان کنید؛

مردم شهرستان بمپور از نبود بیمارستان رنج می برند/ به خواب رفتن مسئولین باعث عدم توجه به طرح تحول سلامت شده است

5 آبان 1401 ساعت 9:41

شهرستان محروم بمپور دستانش از وجود بیمارستان خالی است که این امر سبب ابراز گلایه شهروندان این منطقه شده است.








به گزارش پهره؛ شهرستان بمپور در سیستان و بلوچستان و در محدوده ی جنوب شرق ایران واقع شده است و این شهر با شهرهای ایرانشهر، محمدان و اسپکه مجاورت دارد.

در حقیقت شهرستان بمپور دارای آب و هوای گرم و مرطوب بوده که دارای تابستانی طولانی و میانگین دمای آن در تابستان از ۴۰ درجه سانتی گراد بیشتر است و  می‌توان به این مسئله توجه کرد که این منطقه از نظر تاریخی یکی از کهن ترین شهرهای کشور عزیزمان به‌ شمار می‌رود.

در واقع بمپور جز شهرستان های تازه تاسیس با جمعیت بالا بوده که همت و تلاش مضاعف مسئولین را در راستای پیشرفت و آبادانی این منطقه می طلبد.

شهرستان بمپور بعد از این همه سال همچنان بدون بیمارستان بوده و همین امر باعث شده تا بیماران مسافتی بیش از ۲۰ کیلومتر را به ایرانشهر طی کنند تا به مراکز درمانی این شهرستان دسترسی یابند. 

رنج های بمپور پایان ندارد


در این راستا نارویی یکی از شهروندان بمپوری در گفت و گو با خبرنگار ما ضمن ابراز گلایه از نبود بیمارستان در این منطقه بیان کرد: با توجه به شرایط معیشتی در کشور هر شخص بیمار در این حوزه باید برای رفتن به بیمارستان هزینه های فراوانی را صرف رفت و آمد به شهرستان های همجوار کند.

وی افزود: علاوه بر بحث هزینه های فراوان درمانی برای بیماران بمپوری در شهرستان های همجوار قصه دیگری که همراهانشان را آزار می دهند نبود مکانی برای استراحت شان است که مجبور هستند ساعت ها و یا روزها در خیابان به سر ببرند.

این شهروند بمپوری تصریح کرد: خواهشی که مردم شهرستان بمپور دارند این است که حتما به مسائل بهداشتی و درمانی در این منطقه توجه ویژه داشته باشند.

وجود بیمارستان در بمپور از ضروریات است 

در این راستا سلمان برهانی، فرماندار شهرستان بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: طی دو بازدید مجزا با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر و مسئولین ذیربط از اراضی مد نظر دانشگاه جهت احداث بیمارستان در این منطقه بازدید به عمل آمده است.

وی افزود: با وجود جمعیت بالای ۷۰ هزار نفری بمپور و استقرار آن در مسیر چندین شهرستان همجوار، احداث بیمارستان جزء ضروریات می باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حقیقت یکی از مهمترین مطالبات مردم و حوزه اداری شهرستان بمپور این موضوع می باشد که در راستای تحقق این مهم باید از هیچ کمک و تلاشی دریغ نکنیم.


انتهای پیام/


کد مطلب: 430104

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430104/مردم-شهرستان-بمپور-نبود-بیمارستان-رنج-می-برند-خواب-رفتن-مسئولین-باعث-عدم-توجه-طرح-تحول-سلامت-شده

پهره
  https://www.pahreh.ir