دوشنبه ۹ آبان ۱۴۰۱ ۱۶:۴۵
۰
در یادواره شهدای دانش آموزی ایرانشهری مطرح شد؛

دنیای استکبار نمی تواند در امنیت ایران قوی حتی به اندازه سرسوزن خللی ایحاد کند/ اقتدار کشور با تلاش و مجاهدت تداوم دارد

حجت الاسلام بزمانی، امام جمعه ایرانشهر گفت: دشمنان باید بدانند که دنیای استکبار نمی تواند در امنیت ایران قوی و مقتدر حتی سرسوزن خلل ایجاد کند.
دنیای استکبار نمی تواند در امنیت ایران قوی حتی به اندازه سرسوزن خللی ایحاد کند/ اقتدار کشور با تلاش و مجاهدت تداوم دارد





به گزارش پهره؛ به مناسبت هفته بسیج یادواره گرامیداشت شهدای دانش آموزی با حضور حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه معزز، سردار اسکندر دانشمندی، فرمانده عملیاتی قرارگاه شهید معمار، محمد هراتی، فرمانده سپاه و علی شعبانی، فرماندار، عبدالغفور حسینی، رئیس آموزش و پرورش و کلیه مدیران و مسئولین شهرستانی و عموم مردم و دانش آموزان ولایی و ولایتمدار ایرانشهر سالن دبیرستان فاروق اعظم این منطقه برگزار شد. 

در این مراسم؛ حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه ایرانشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روزهای اخیر جریان تروریستی حرم اهل بیت(ع) شاهچراغ در شیراز، بیان کرد: ایران اسلامی دارای ۳۶ هزار شهید دانش آموز بوده که برخی از این شهدا از منطقه سیستان و بلوچستان و این شهرستان هستند.

وی افزود: از روز اول انقلاب اسلامی با دنیای استکبار دارای تقابل بوده واین تقابل همچنان ادامه داشته است و ایران هیچ وقت به دشمنان اجازه دم زدن نداده است.

این خطیب جمعه تصریح کرد: ما ادعای اسلام ناب در دنیا را داریم و در این زمینه هیچ وقت عقب نشینی نکردیم و برای این که همچنان شاهد ایران قوی باشیم باید الزامات را رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: در حقیقت شهدا جان خود را برای داشتن کشوری مستقل و قوی تقدیم کردند و مسئله مهم هم حفظ هویت ایرانی و اسلامی در مقابل دنیای استکبار می باشد که به نوعی دشمن به دنبال گرفتن هویت از ما است و تاکنون در این راستا نتوانسته به پیروزی دست یابد.

امام جمعه ایرانشهر گفت: شهید حسین فهمیده دارای ایمان عمیق بود که با تمام سرمایه خود جهت احیای ارزش‌ها و آرمان های دین اسلام در مقابل با دشمنان ایستادگی کرد و نقشه دشمن را نقش بر آب کرد. 

حجت الاسلام بزمانی خاطرنشان کرد: دشمنان اسلام هویت مان را مورد هدف قرار داده و امروزه در جنگ شناختی متوجه جوانان و نوجوانان ما شده و می خواهد ارزش های دینی مان را بگیرد. 

وی اذعان کرد: در حقیقت شهدا به ما فهماندند که ارزش ها را باید پاس داشت و جان خود را در این مسیر تقدیم کرد و نباید از آن آرمان های بلند کوتاه آمد و اگر می خواهیم در تقابل جدی با دنیای استکبار باید ایران قوی همچنان ماهیت دینی و ایمانی خود را حفظ کند.

امام جمعه ایرانشهر عنوان کرد: اگر ما خواهان این هستیم که اقتدار ایران اسلامی تداوم داشته باشد باید بدانیم که لازمه اش دویدن، تلاش، مجاهدت، کار کردن جهادی است.

وی گفت: امروز از نظر علمی جز کشورهای برتر دنیا هستیم و دانش آموزان عزیز باید بدانند برای رسیدن به قله علمی باید کاری کنیم که ایران اسلامی مرجع علمی دنیا در مسئله علم باشد. 

حجت الاسلام بزمانی بیان کرد: در حقیقت امنیت زیر ساخت تمامی موضوعات بوده و اگر در همه عرصه ها امنیتی نباشد همه موضوعات تحت شعاع قرار می گیرد و دشمن هم به دنبال این است که از هر فرصتی استفاده کند تا امنیت را خدشه دار کند.

وی عنوان کرد: اما دشمنان باید بدانند که دنیای استکبار نمی تواند در امنیت ایران قوی و مقتدر حتی سرسوزن خلل ایجاد کند.

در ادامه مراسم سردار اسکندر دانشمندی، فرمانده عملیاتی قرارگاه شهید معمار شهرستان ایرانشهر بیان کرد: امروز در این یادواره گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز مدیران و مسئولین و دانش آموزان همه پیمان ببندند که اگر تحصیل علم برای ارتقا، عظمت و شوکت می کنند در حقیقت در راستای سربلندی اسلام و مسلمین تلاش کنند.

وی افزود: هر مسلمانی باید دائم ببیند کجای کار است که از مسیر و صراط درست منحرف نشود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در گذشته قبل‌ از پیروزی انقلاب وضع اسف باری در کشور حکم فرما بود و کسانی که خون ملت های عالم را می ریزند در آن زمان حاکم کشورمان بودند که شهدا با ریختن خونشان در دفاع از مرز و میهن خود عزت را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند که همگان باید خود را مدیون این بزرگواران بدانیم.



در ادامه محمد هراتی، فرمانده سپاه شهرستان ایرانشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموزی بیان کرد: ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم که که ۱۹۸ مختص سیستان و بلوچستان و ۱۳ دانش آموز شهید مربوط به شهرستان ایرانشهر می باشد.

وی افزود: هفته بسیج دانش آموزی از هفتم تا سیزدهم آبان ماه مصادف با رویداد های مهمی بوده که در این ایام به وقوع پیوسته است که باید تک تک آن اتفاقات برای دانش آموزان عزیز تبیین شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430117
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *