چهارشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۳۳
۱
پاکبانان زحمت کشان بی ادعا دیده نمی شوند؛

انگار چشم و گوش مسئولین در برابر گلایه کارگران شهرداری ایرانشهر بسته است/ شهردار: حقوق شان نسیت به سنوات گذشته به موقع پرداخت می شود

پاکبان شهرداری ایرانشهر از عدم رعایت اصول بهداشتی توسط مردم بسیار ابراز گلایه دارند و دردی فراتر از آن هم عدم پرداخوبه موقع حقوق شان است که متاسفانه مسئولین در راستای رسیدگی این مسئله گوش و چشم خود را بستند.
انگار چشم و گوش مسئولین در برابر گلایه کارگران شهرداری ایرانشهر بسته است/ شهردار: حقوق شان نسیت به سنوات گذشته به موقع پرداخت می شود




 


به گزارش پهره؛ در حقیقت شغل رفتگری و پاکبانی یکی از مهم‌ترین شغل‌های جامعه بوده که اگر این افراد  نباشند آلودگی تمام شهر را در بر می گیرد و سیمای شهر کاملا زشت و ناپسند می شود.


در واقع در نظر عموم جمع‌آوری زباله‌ها و تمیز کردن سطح خیابان‌ ها وظیفه پاکبان بوده اما اگر شهروندان عزیز هم کمی احساس مسئولیت اجتماعی داشته باشند و زباله را در خیابان ها و کوچه ها رها نکنند و در این قبال احساس مسئولیت کنند باری سنگین را از دوش پاکبانان بر می دارند‌.

پاکبانان شهرداری ایرانشهر اگر چه با تمام وجود به وظیفه خود عمل می کنند اما حقوق آنان چند ماه عقب مانده است و این مسئله سبب شرمندگی آنان در برابر خانواده هایشان شده است. 


شرمندگی کارگران شهرداری نزد خانواده و فرزندانشان در حدی است که مسئولان شهرداری و اعضای شورای شهر قصد رسیدگی به اموراتشان را ندارند، چرا که چشم و گوش خود را در برابر گلایه این قشر زحمتکش بستند و لحظه ای خود را جای آنان نمی گذارند تا بدانند احساس شرمندگی آنان را درک کنند. 


دستان کارگران، خالی‌تر از همیشه؛ 


در این راستا یکی از پاکبانان شهرداری ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: دستمزد بنده حدود چند ماه عقب است و این مسئله باعث شده که برای تامین مایحتاج زندگی از اطرافیان قرض بگیرم و اکنون در برگشت آن قرض ها در مانده هستم.

وی افزود: با توجه به این که سن بنده به عنوان یک پاکبان بالا است و هنوز با کار کردن بیش از ده سال در مجموعه شهرداری تعهد شغلی ندارم.


این پاکبان شهرداری ایرانشهر تصریح کرد: هنوز بعد از سال ها کار نتوانسته ام برای فرزندان خود یک مسکن تهیه کنم که این مسئله سبب شرمندگی بنده پیش خانواده‌ام شده است.

وی اضافه کرد: بنده چند فرزند دارم و آرزویم این است تا بتوانم شرایطی برایشان فراهم کنم که فرزندانم درس بخوانند و به مدارج بالا‌تر علمی برسند اما از توان مالی آن بر نمی آیم.


ابتدا حقوق کارگران و پاکبانان شهرداری ایرانشهر  پرداخت می شود 

در این راستا سعید دیده ور، شهردار ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: حقوق همه کارگران و پاکبانان، در حقیقت تمامی نیروهای سرکتی تا مرداد ماه پرداخت شده است.

 
وی افزود: دلیل اصلی عقب ماندگی حقوق این پاکبانان مربوط به سنوات قبل بوده که این مسئله سبب مختل شدن امورات زندگی شان شده است. 

این مقام مسئول اضافه کرد: با توجه به‌ این‌ که‌ عدم پرداخت حقوق جز سنوات قبل بوده حتی مجموعه شهرداری ایرانشهر در شرایط فعلی یک ماه هم جلوتر از زمان گذشته پرداخت کرده است و در واقع اوضاع بهتر شده است. 


دیده ور تصریح کرد: اکنون حقوق کارگران شهرداری ایرانشهر چهار ماه دجار عقب ماندگی است که اولویت ما پرداخت دستمزد آنان است.


وی خاطرنشان کرد: در واقع کارمندان شهرداری ایرانشهر هنوز از خرداد ماه حقوق نگرفتند و همچنان حقوق شان دچار عقب ماندگی است چون اولویت شهرداری پرداخت در ابتدا پرداخت دستمزد قشر زحمت کش پاکبانات و کارگران است.   

وی عنوان کرد: موضوع بیمه کارگران و پاکبانان به روز و پرداخت شده است.  

وی عنوان کرد: کارگران شهرداری ایرانشهر معوقاتی که از قبل دارند که از قبل بنده این معوقات بوده را برنامه ریزی می کنیم که این معوقات را با تامین مالی امسال پرداخت کنیم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430144
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *