سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر؛

۱۸ نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ جنوب سیستان و بلوچستان در کارگاه PHTM شرکت کردند

26 آبان 1401 ساعت 16:06

علیرضا ایرندگانی از برگزاری هفتمین دوره کارگاه PHTM در شهرستان ایرانشهر خبر داد.



 





به گزارش پهره به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، علیرضا ایرندگانی، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: هفتمین کارگاه آموزشی مدیریت پیش‌ بيمارستاني بيماران ترومايي (PHTM) به مدت ۲ روز در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آبان ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در این منطقه برگزار شد.

وی افزود: در این دوره که با هدفِ ارتقای سطح دانش، نگرش و عملکرد پرسنل فوریت‌های پزشکی در برخورد با مصدومان ترومايي به صورت تئوري و عملي برگزار شد، در این کارگاه ۱۸ نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکي  ایرانشهر  از شهرستان هاي جنوب استان شرکت کردند.

ایرندگانی تصریح کرد: مباحث مختلفی چون تروما به سر و ستون مهره‌ها، قفسه سینه، شکم، لگن، اندام‌ها، مدیریت راه هوايي در بيماران ترومايي، کنترل خونريزي و شوک، نحوه برخورد با سوختگي ها، نحوه برخورد با کودک يا سالمندِ دچار تروما و ارزيابي بيمار ترومايي از عناوين مطرح شده در اين دوره آموزشي بود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار هر مبحث تئوری، یک برنامه عملی پیش‌بیني شده بود که در قالب ۴ ايستگاه مهارت آموزي، بيمارنماها براساس سناريوي از پيش تعيين شده براي بخش عملي گريم مي‌شدند و اساتيد در هر ايستگاه، شرکت‌کنندگان را براي انجام مهارت‌هاي استانداردِ برخورد با مصدومان ترومايي راهنمايي مي‌كردند.

این مقام مسئول تصریح کرد: در پایان دوره نیز آزمون کتبي و عملي از شرکت‌كنندگان به عمل آمد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 430159

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430159/۱۸-نفر-پرسنل-اورژانس-۱۱۵-جنوب-سیستان-بلوچستان-کارگاه-phtm-شرکت-کردند

پهره
  https://www.pahreh.ir