يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۸:۱۹
۰
رئیس جمعیت هلال احمر ایرانشهر؛

یازدهمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس اجرا می شود

محمدرضا کرد از تشکیل ۸۰ تیم امدادی با حضور یک هزار و ۱۲۰ نفر دانش‌آموز در مدارس شهرستان ایرانشهر خبر داد.
یازدهمین دوره طرح ملی دادرس در مدارس اجرا می شود

 


  محمدرضا کرد، رئیس جمعیت هلال‌احمر ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار پهره گفت : یازدهمین دوره طرح ملی دادرس دانش آموز آماده در روزهای سخت با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان، طی تفاهم نامه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش، در مدارس این منطقه در حال اجرا است.

‌‌‌وی افزود: مباحث آموزشی طرح ملی دادرس به دانش آموزان مقاطع تحصیلی اول و دوم متوسطه در هشت آیتم امدادی از جمله، مخاطرات طبیعی، ایمنی، ارزیابی و کنترل علائم حیاتی، احیای قلبی ریوی، آسیب‌های بافت نرم، آسیب‌های اسکلتی و مفصلی، اطفای حریق و حمل مصدوم، انتقال و حمل مصدوم، اسکان اضطراری، آموزش داده خواهند شد.

‌‌این مقام مسئول درباره نحوه فعالیت طرح ملی دادرس در مدارس شهرستان ایرانشهر، تصریح کرد: در هر مدرسه دو تیم آماده‌ امدادی ۱۵ نفره و در مجموع ۸۰ تیم امدادی با حضور یک هزار و ۱۲۰ نفر دانش آموز در ۴۰ مدرسه شهرستان ایرانشهر تشکیل خواهد شد.

کرد خاطرنشان کرد: در واقع طرح ملی دادرس با هدف تربیت دانش‌آموزان آماده برای مقابله با حوادث و سوانح، توانسته آموزه‌های امداد و نجات را به سطح مدارس و قشر نوجوان جامعه برده و فرهنگ خودامدادی و دگرامدادی را در بین دانش‌آموزان نهادینه کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430160