يکشنبه ۲۹ آبان ۱۴۰۱ ۰۹:۳۲
۱
معضلاتی که مورد غفلت مسئولین واقع شدند؛

رنج شهروندان ایرانشهری از کمبود سطل های زباله و خدمات شهری نامناسب

خیابان خوابی زباله های خانگی در گوشه و کنار خیابان‌ها و کوچه ها در نبود سطل های زباله که از پیش پا افتاده ترین نیازهای نظافت شهری به شمار می رود، این روزها گلایه شهروندان ایرانشهری را در پی داشته است.
رنج شهروندان ایرانشهری از کمبود سطل های زباله و خدمات شهری نامناسب






به گزارش پهره؛ کمبود سطل زباله در ایرانشهر باعث انباشت زباله در خیابان‌ها، کوچه ها شده که در پی آن زشت شدن منظر شهری و بروز مشکلات بهداشتی از عمده مشکلات این موضوع است که همچنان این مسئله گلایه مندی شهروندان ایرانشهری را به دنبال دارد.


شهروندان ایرانشهری از کمبود سطل زباله گلایه مند هستند  

لکزایی، یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در بسیاری از خیابان‌ها و کوچه های ایرانشهر به دلیل نبود هیچ سطل زباله ای برای زباله‌های خانگی باعث شده تا ساکنان آن محله زباله‌های خود را در یک گوشه  خیابان‌ یا داخل جوی آب ها یا ساختمان های مخروبه انباشت کنند که این مسئله باعث ایجاد بوی بد و حال به هم زن و هجوم حشرات و جانوران موذی مانند موش، گربه و سگ‌های ولگرد می‌شود.


 وی افزود: اگر زباله های شهری به موقع جمع آوری نشوند هم این امر سبب می شود که سلامت شهروندان با توجه به آلودگی پیش آمده به خطر بیفتد.


رها کردن زباله ها در خیابان و کوچه سلامت مردم را تهدید می کند


این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: گاهی اوقات در یک محل کمبود باکس زباله مشاهده نمی شود اما این که آن سطل ها فرسوده و شکسته هستند و دیر به دیر شسته و تعويض می شوند که گلایه مندی بسیاری از شهروندان ایرانشهر را در بر داشته است.

وی اضافه کرد: مسئولین ذیربط باید در راستای حل معضل کمبود سطل زباله و شستشوی هر چند وقت آن ها اقدامات لازم را انجام بدهند تا زباله های انباشت شده بیش تر از این موجب آزار و اذیت شهروندان ایرانشهری نشود.

افزایش سطل‌های زباله در دستور کار شهرداری است

سعید دیده ور، شهردار ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: سطل زباله های جدید توسط شهرداری خریداری شده است و در مکان هایی که تعداد آن ها کمتر بوده گذاشته شده است. 

وی افزود: خیابان های نور و مکران ایرانشهر از جمله مکان هایی است که سطل زباله جدید برایشان جدیدا خریداری شده و در سطح این مکان ها گذاشته شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: افزایش سطل های زباله در دستور کار شهرداری است و حتی مقرر  شده آرم شهرداری را هم به همراه داشته باشند.

وی اضافه کرد:  توجه به شست و شوی مخازن و باکس های زباله از اولویت‌های اصلی شهرداری بوده و این کار هم در دستور کار این ارگان است.

دیده ور خاطرنشان کرد: همگان باید در ترویج فرهنگ‌ سازی اینکه شهروندان آشغال را در هر کوچه و خیابانی نریزند و به حال خود رها نکنند همکاری های لازم را داشته باشند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430161
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *