چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ ۱۰:۳۹
۱
به همت اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی؛

هفتمین دوره کارگاه PHTM در ایرانشهر برگزار شد

علیرضا ایرندگانی؛ سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر از برگزاري هفتمین دوره ي کارگاه PHTM در شهرستان ایرانشهر خبر داد.
هفتمین دوره کارگاه PHTM در ایرانشهر برگزار شد







به گزارش پهره؛ هفتمین کارگاه آموزشی مدیریت پیش‌ بيمارستاني بيماران ترومايي (PHTM) به مدت ۲ روز در تاریخ ۲۳ و ۲۴ آبان  در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در شهرستان ایرانشهر برگزار شد.

در این کارگاه علیرضا ایرندگانی، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بیان کرد: این دوره که با هدفِ ارتقای سطح دانش، نگرش و عملکرد پرسنل فوریت‌های پزشکی در برخورد با مصدومان ترومايي به صورت تئوري و عملي برگزار شد.

وی افزود: در این کارگاه ۱۸ نفر از پرسنل اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکي  ایرانشهر  از شهرستان هاي جنوب استان شرکت کردند.

ایرندگانی تصریح کرد: مباحث مختلفی چون تروما به سر و ستون مهره‌ها، قفسه سینه، شکم، لگن، اندام‌ها، مدیریت راه هوايي در بيماران ترومايي، کنترل خونريزي و شوک، نحوه برخورد با سوختگي ها، نحوه برخورد با کودک يا سالمندِ دچار تروما و ارزيابي بيمار ترومايي از عناوين مطرح شده در اين دوره آموزشي بود.

وی خاطرنشان کرد: در کنار هر مبحث تئوری، یک برنامه عملی پیش‌بیني شده بود که در قالب ۴ ايستگاه مهارت آموزي، بيمارنماها براساس سناريوي از پيش تعيين شده براي بخش عملي گريم مي‌شدند و اساتيد در هر ايستگاه، شرکت‌کنندگان را براي انجام مهارت‌هاي استانداردِ برخورد با مصدومان ترومايي راهنمايي مي‌كردند.

گفتنی است؛ در پایان دوره نیز آزمون کتبي و عملي از شرکت‌كنندگان به عمل آمد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430168
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *