سه شنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۱ ۱۰:۴۹
۰
معضلی اجتماعی که نگرانی را دو چندان کرده است؛

زباله، دردی که هنوز در ایرانشهر درمان ندارد/ یک مسئول: زباله گردهای؛ در کمین سطل‌های زباله باید جمع آوری شوند

شهروندان ایرانشهر به دلیل جمع‌آوری نشدن زباله‌ ها از سوی شهرداری در روزهای اخیر ابراز گلایه دارند و از مسئولین ذیربط خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.
زباله، دردی که هنوز در ایرانشهر درمان ندارد/ یک مسئول: زباله گردهای؛ در کمین سطل‌های زباله باید جمع آوری شوند









به گزارش پهره؛ شهروندان ایرانشهر به علت جمع‌آوری نشدن زباله‌ها از سوی شهرداری در روزهای اخیر گلایه‌مند هستند و عده‌ای از شهروندان این منطقه در تماس با خبرگزاری پهره  نسبت به این وضعیت ناراحتی خود را ابراز کرده و خواهان رسیدگی فوری مسئولان شهر هستند.


این روزها انباشت زباله در جای جای کوچه‌ها و خیابان ها، به دلیل عدم جمع آوری شهرداری  چهره این شهر را مخدوش و نازیبا کرده است‌.

از طرفی انباشت زباله ها در طی چندین روز باعث ایجاد بوی تعفن و جمع شدن حشرات می شود که از نظر بهداشتی زندگی مردم را به مخاطره انداخته است.  

 جمع آوری به موقع زباله ها توسط شهرداری امری ضروری است 


در این راستا، بامری یکی از شهروندان ایرانشهری در گفت و گو با خبرنگار پهره بیان کرد: در خیابان شهید بهشتی این شهر شهرداری شاید هفته ای بگذرد و زباله ها را جمع آوری نکند و وقتی آن ها می‌ ماند، محتوای پلاستیک‌ های زباله توسط زباله‌ گردها در کوچه و خیابان پخش می‌شود که این موضوع بوی بد تولید و فضای زشت و ناپسندی ایجاد می‌کند.


وی افزود: در حقیقت وجود زباله‌ها و عدم جمع آوری به موقع آن ها تهدیدی جدی برای سلامتی و بهداشت عمومی شهروندان ایرانشهری است.


این شهروند ایرانشهری تصریح کرد: برخی شهروندان به محض مشاهده پلاستیک‌ یا سطل زباله در منطق مختلف شهر اقدام به زباله پراکنی در محیط زیست می کنند که به گفته خودشان با این کار اقدام به تفکیک زباله تر و خشک جهت درآمد زایی و گذراندن راهی برای تامین کالاهای ضروری زندگی شان می کنند.


افزایش مشارکت شهروندان یک نیاز اساسی است 

در این راستا سعید دیده ور، شهردار ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: متاسفانه برخی از شهروندان نسبت به جمع آوری و دور ریختن زباله های تولیدی خود، کوچکترین احساس مسئولیتی نمی کنند.

وی افزود: در زمینه این که زباله ها به موقع جمع آوری نمی شوند و  بیش تر اوقات پلاستیک زباله ها در بسیاری از مناطق کج و پاره می شوند و محتویات آن ها به بیرون ریخته می شود در حقیقت این کار توسط زباله گردها و معتادین متجاهر انجام می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حقیقت زباله گردها برای جمع آوری ضایعات سطل های زباله را به پایین می اندازند و زباله های داخل آن ها را به بیرون منتقل می کنند.

زباله‌ گردها در کمین سطل‌ های زباله

وی اضافه کرد: شهروندان عزیز ایرانشهری وقتی این صحنه بیرون ریختن زباله ها را توسط زباله گردها می بینند باید به آن‌ فرد زباله گرد موضوع زشت و ناپسند شدن ریختن زباله به بیرون از سطل را متذکر شوند. 

 
وی خاطرنشان کرد: در راستای بحث زباله گردها شهرداری ایرانشهر بارها اقدام به جمع آوری زباله گردها که بیشتر آن ها همان معتادین متجاهر بوده کرده و آن ها را تحویل کمپ ترک اعتیاد یا اداره بهزیستی داده است. 

 
وی گفت: اما متاسفانه این معتادین متجاهر پس از مدتی که توسط کمپ های ترک اعتیاد ترک داده می شوند مجدد به روال قبلی بر می گردند و دوباره همان کارها را تکرار می کنند و گفته آن ها این بوده که ما وقتی شغل و کاری نداریم مجبور هستیم این کار را انجام بدهیم.


دیده ور عنوان کرد: اکثر ارگان های ذیربط باید در جمع آوری زباله گردها که همان معتادین متجاهر هستند با شهرداری ایرانشهر همکاری و اهتمام لازم را داشته باشند تا دیگر شاهد ریختن زباله در خیابان ها و کوچه ها و زشت شدن سیمای شهر نشویم.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *