جمعه ۲۵ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۳۳
۰
در بازدید از مزرعه کندو پرورش دهندگان زنبور عسل از دامن مطرح شد؛

عسل تولیدی بخش دامن از برترین نوع عسل های مرغوب است/ در هر دوره برداشت ۵ تن عسل و ژل رویال استحصال می شود

احمد کوهکن، نماینده زنبورداران سیستان و بلوچستان گفت: سطح تولید فرآورده های زنبور عسل در طول فصول سال حداقل ۳ بار و هر دوره برداشت به اندازه ۵ تن عسل و ژل رویال از این کندوها استحصال می شود.
عسل تولیدی بخش دامن از برترین نوع عسل های مرغوب است/ در هر دوره برداشت ۵ تن عسل و ژل رویال استحصال می شود





به گزارش پهره؛ تیمور کریم زائی، بخشدار دامن شهرستان ایرانشهر به اتفاق جمعی از اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران بخش دامن به منظور بررسی وضعیت پرورش دهندگان زنبور عسل از مجتمع پرورش کندوی عسل واقع در این منطقه بازدید کرد. 

تیمور کریم زائی ضمن دیدار با نماینده زنبورداران پرورش زنبور عسل از کندوهای تعدادی از پرورش دهندگان از نزدیک بازدید کرد و در جریان آخرین وضعیت این قشر قرار گرفت.

در این بازدید تیمور کریم زایی، بخشدار دامن بیان کرد: شرایط اقلیمی و آب و هوایی بسیار مناسب این بخش و همچنین پوشش انبوه درختان گز کوهی در صدها هکتار تا شعاع ۳۰کیلومتر و همچنین گل و گیاهان معطر در بستر رودخانه بزرگ این منطقه که ماده اصلی عسل و عامل تغذیه زنبورهای عسل بوده که فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه‌ گذاری در این بخش با بهره گیری از ظرفیت اشتغال بخش روستایی و صندوق بنیاد برکت می باشد. 

وی افزود: با جذب تسهیلات خرد روستایی و مشارکتی می توان ده ها مزرعه کندو عسل در محدوده بخش دامن ایجاد و صدها نفر به صورت مستقیم اشتغال زایی ثابت داشته باشند.

کریم زایی تصریح کرد: عسل تولیدی بخش دامن از برترین نوع عسل های مرغوب است که از خواص درمانی فراوانی از آن نام  برده می شود.

در ادامه بازدید احمد کوهکن، نماینده زنبورداران استان میزان اشتغال مستقیم این طرح اشتغالزایی ۱۰ نفر اعلام و گفت: افزون بر یک هزار کندو عسل در این مزرعه وجود دارد و بخش اعظمی از زنبورداران از ساکنین شهرستان ایرانشهر هستند. 

وی میزان سطح تولید فرآورده های زنبور عسل در طول فصول سال حداقل ۳ بار و هر دوره برداشت به اندازه ۵ تن عسل و ژل رویال از این کندوها استحصال می شود که به بازار مصرف استان به فروش  می رسند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430197
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *