سه شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۱ ۱۲:۵۸
۰
رسیدن سرمای هوا به حد استخوان سوز شدن؛

بسیاری از مناطق شهرستان بمپور از نعمت گاز محروم هستند/ یک مسئول: مشکلات حوزه گاز شهری به زودی رفع می شود

شهرستان بمپور هنوز هم با وعده های پوچ و توخالی برخی مسئولین از نعمت کامل لوله‌کشی گاز خانگی محروم است و محرومیت بی‌گازی را در سوز و سرمای زمستان همچنان به دوش می‌کشد.
بسیاری از مناطق شهرستان بمپور از نعمت گاز محروم هستند/ یک مسئول: مشکلات حوزه گاز شهری به زودی رفع می شود
 





به گزارش پهره؛ نعمت گاز یکی از نیازهای اساسی هر خانوار در هر منطقه بوده چون بسیاری از امور روزمره به وسیله همین فرآورده‌های نفتی انجام می‌شود.

ایران از نظر ذخایر گازی دومین کشور دنیاست، اما با این وجود برخی مردمان سیستان و بلوچستان در برخی از مناطق این استان به ویژه در فصول سرد سال برای رفع این نیاز ساعت ها در صف‌های انتظار معطل می مانند.

مردم روستای خیرآباد و دهمیر بمپور گاز ندارند

در این راستا بامری، یکی از شهروندان بمپوری در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: این روزها در حالی که هوا در این منطقه سرد شده با وجود وعده‌های مسئولان همچنان لوله کشی گاز در برخی مناطق شهر انجام نشده و حتی به تازگی کمبود نفت سفید هم گلایه مردم را در بر داشته است. 


وی افزود: مردم شهرستان بمپور بیشتر اوقات مجبور هستند برای دریافت برخی از ضروریات زندگی خود ساعت‌ها در صف‌های طویل وقت خود را هدر بدهند. 

این شهروند بمپوری تصریح کرد: در حقیقت  هر سال با شروع زمستان نیاز مردم این منطقه به گاز افزایش پیدا می‌کند اما اگر این نیاز ضروری به صورت ریشه ای برای همیشه حل می شد دیگر شهروندان در این زمینه مشکلی نداشتند و به جای وقت تلف کردن در صف های طولانی به کارهای دیگرشان می رسیدند.

وی اضافه کرد: بسیاری از مناطق روستایی در بمپور چون روستاهای دهمیر، خیرآباد هنوز لوله کشی گاز خانگی انجام نشده بسیار دشوار است که این مسئله سبب نارضایتی شهروندان شده است.


به زودی شهرهای بمپور و محمدان به طور کامل از نعمت گاز بهره مند می شوند 


در این راستا سلمان برهانی، فرماندار شهرستان بمپور در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: بنده در دیدار اخیری که با مدیر عامل شرکت گاز استان داشتم به ذکر ظرفیت و پتانسیل های این منطقه شهید پرور و ولایت مدار  پرداختم و به مشکلات حوزه گاز شهری این مرز و بوم اشاره و خواستار تسریع در رفع آن ها شدم.


وی افزود: در همین زمینه مدیر عامل شرکت گاز سیستان و بلوچستان قول مساعد در راستای تسریع در خدمات رسانی مطلوب به شهرستان بمپور در زمینه گاز رسانی را داد.


این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور بهره مندی اهالی شهرهای بمپور و محمدان به طور کامل از نعمت گاز مقرر شده که هر کدام به طول ۵ کیلومتر لوله گذاری و نصب علمک ظرف ماه آتی تسریع و انجام بگیرد.

وی اضافه کرد: همچنین تکمیل پروژه نصب علمک و لوله گذاری به ویژه معابر اصلی روستاهای دهمیر، توردان، خیراباد، ملک آباد و حسین آباد به طول ۱۲ کیلومتر با قید فوریت تا قبل از سال انجام شود.

برهانی خاطرنشان کرد: پروژه ادامه لوله گذاری  و نصب علمک در سایر روستاهای بخش کلاتان از روستای میرآباد پس از سیر مراحل نقشه برداری و نیازسنجی در نیمه اول سال آینده آغاز شود. 

وی گفت: پروژه نیمه تمام روستای نوکجوب و لوله گذاری باقیمانده روستاهای بخش مرکزی تکمیل شود‌.

فرماندار بمپور تصریح کرد: با توجه به پیگیری های انجام شده مقرر شده شهرداران بمپور و محمدان ضمن ارائه صورت وضعیت نسبت به وصول ۳۰ درصد مطالبات ترمیم نوارهای حفاری و معابر قدیم و با انعقاد قرارداد معابر جدید اقدام کنند.

وی افزود: شرکت گاز با امضای تفاهم نامه نسبت به پرداخت خسارت یا ترمیم معابر روستایی از طریق بخشداری های شهرستان بمپور اقدام کنند.

این مقام مسئول تصریح کرد: به منظور تسریع  و کمک در تکمیل گازکشی منازل شهرستان بمپور متقاضیان دریافت تسهیلات با ارائه مدارک جهت اخذتسهیلات کم بهره تاسقف یکصد میلیون ریال و معرفی  به بانک های عامل از طریق اداره گاز اقدام کنند. 

وی اضافه کرد: به منظور کمک رسانی به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد شهرستان بمپور مقرر شده افراد جهت دریافت کمک های بلاعوض تا سقف ۶۰میلیون ریال به ادارات ذیربط مراجعه و لیست جهت کمک به شرکت گاز ارسال شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 430207
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *