دانشگاه علوم پزشکی عاجز از ساخت یک بیمارستان در نقطه صفر مرزی است؛

شهرستان قصرقند هنوز بیمارستان ندارد/ بی تدبیری مسئولین، مهم ترین عامل محرومیت

20 دی 1401 ساعت 10:55

نبود بیمارستان در شهرستان قصرقند گلایه مردمان این مرز و بوم را در برداشته که می طلبد مسئولین در راستای حل این مشکل از تمام توان خود بهره بگیرند.







به گزارش پهره؛ شهرستان قصرقند با جمعیت چندین هزار نفری از وجود بیمارستان محروم بوده و مردم این منطقه برای دستیابی به خدمات پزشکی و بیمارستانی مجبور هستند برای درمان به بیمارستان‌های موجود در سایر استان ها و شهرستان ها مراجعه کنند که این امر ضمن افزایش هزینه‌‌های درمان، خطرات بسیاری را در بر دارد.


هنوز خبری از ساخت بیمارستان در قصرقند نیست

ارباب، یکی از شهروندان قصرقندی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: تقریبا این شهرستان۷۰ هزار نفر آمار جمعیتی دارد که این سیل عظیم از جمعیت بعد از گذشت سال های پی در پی همچنان چشم انتظار ساخت بیمارستان در این منطقه هستند.

وی افزود: شهروندان قصرقندی هنوز برای دریافت خدمات درمانی خود مجبور هستند از شهرهای مجاور با طی کیلومترها بدون داشتن مکان اقامت در شهرستان دیگر باید با صرف هزینه های گزاف به مکان دیگر که دارای تجهیزات درمانی و پزشکی است بروند.

این شهروند قصرقند تصریح کرد: در این شرایط اقتصادی مردم شهرستان قصرقند برای تامین کالاهای ضروری زندگی شان در رنج و سختی هستند چه برسد که برای درمان بیماران خود باید به استان یا شهرستان دیگر باید سفر کنند که دیگر از عهده تامین هزینه های درمانی بر نمی آیند. 

وی اضافه کرد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی حوزه ایرانشهر باید مردم مناطق محروم را درک کنند و در راستای حل مشکلات آنان در حیطه درمانی هر آن چه در توان دارند از آن دریغ نکنند.


ارباب خاطرنشان کرد: مردم اعتقاد دارن که دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر شاید نظر مساعدی به شهرستان قصرقند ندارد و به آن کم مهر است پس به همین خاطر در رفع مشکل مردم هیچ تلاشی می کنند.

در همین راستا سعید موحد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: در دیدار بنده با معتمدین و نایب رئیس شورای شهرستان قصرقند قرار شد  تعامل و همکاری مسئولان در این منطقه افزایش یابد، چون این مسئله یکی از راه های مهم پیشرفت و توسعه ایجاد همدلی و هم افزایی بین مدیران و مردم است.

وی با اشاره به احداث بیمارستان محلی شهرستان قصرقند با زیربنای ۱۸۰۰ مترمربع در دو طبقه، افزود:  پروژه بیمارستان قصرقند در مرحله برگزاری مناقصه ومشخص شدن پیمانکاری است که امسال شروع خواهد شد.


این مسئول با اشاره به افتتاح و راه اندازی پروژه بیمارستان قصرقند که در اولویت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر بوده، تصریح کرد: با توجه به تعداد بیماران نیازمند به دیالیز در این شهرستان، مشکلات خاص این بیماران جهت دریافت خدمات درمانی به زودی بخش دیالیز در این منطقه ایجاد خواهد شد.  



افزایش سرانه فضای بهداشتی جنوب سیستان و بلوچستان 

وی با اشاره به افزایش سرانه فضای بهداشتی جنوب سیستان و بلوچستان، عنوان کرد: ۸۴ هزار متر مربع به فضای بهداشتی حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اضافه خواهد شد.


موحد بیان کرد: با پیگیری مستمر مسئولین دانشگاه، همراهی و همکاری مسئولین وزارت بهداشت و درمان کشور، بیش از ۸۴ هزار متر مربع به فضای بهداشتی نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان به عنوان حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر افزوده خواهد شد.

وی افزود: حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر، به عنوان یکی از محروم ترین مناطق کشور از منظر دسترسی به خدمات بهداشتی بوده که در این راستا تسهیل دسترسی مردم به این خدمات و ارتقاء شاخص های بهداشتی از مهمترین اولویت های این دانشگاه محسوب می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر ضمن تاکید بر لزوم تسریع در فرآیند اتمام عملیات احداث پروژه های این حوزه، اضافه کرد: با نگاه مثبت مسئولین وزارت بهداشت و درمان و عزم دولت مبنی بر محرومیت زدایی به ویژه در حوزه سلامت به زودی شاهد اقدامات ماندگاری در حوزه بهداشت و درمان نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان خواهیم بود.

انتهای پیام/


کد مطلب: 430243

آدرس مطلب: https://www.pahreh.ir/news/430243/شهرستان-قصرقند-هنوز-بیمارستان-ندارد-بی-تدبیری-مسئولین-مهم-ترین-عامل-محرومیت

پهره
  https://www.pahreh.ir